Energična, dinamična, tudi malce športna, a hkrati elegantna. Četrto generacijo Mazde2 so Japonci prepletli z oblikovalsko usmeritvijo filozofije kodo – v slogu misli dežele vzhajajočega sonca, ki ponazarja združitev jezdeca s konjem. Mazda2 zaradi svoje majhnosti morda ni ravno divji žrebec, a s svojo vitko linijo in mišičasto zaobljeno karoserijo vseeno spominja vsaj na živahno kobilo.
Športni malček, kot jo radi poimenujejo, v svoji notranjosti skriva več prostora, kot bi morda pričakovali. V primerjavi s predhodnico ima povečan potniški del, pri širši sredinski konzoli se poznajo vplivi Mazde3, sprememba pa je tudi pri volanu, ki je po novem vzdolžno pomičen. In to zagotavlja veliko večje udobje med vožnjo, kar povem iz lastnih izkušenj, saj smo imeli v družini že precej modelov omenjene znamke. Če je vožnja udobnejša zaradi izdatnejše nastavitev volana, pa je malce manj udobja pri sedežih. Trdote se verjetno pri mestni vožnji takoj ne občuti, saj so vožnje takrat navadno kratke, a po dveh urah na avtocesti je moje telo sporočilo, da bi se bilo dobro malo pretegniti. Toda če sedeže glede na Mazdino filozofijo primerjamo s sedlom, potem moramo priznati, da tudi dve uri ježe od nas zahteva nekaj fizičnega napora.
Visoko nameščen sedempalčni zaslon, ki je tudi občutljiv za dotik, poskrbi, da se lahko med vožnjo poigravate z večpredstavnostnimi vsebinami, ne da bi pri tem izgubili nadzor nad dogajanjem v prometu. Sistem MZD Connect se popolnoma spoji z vašim mobilnim telefonom, zato lahko z lahkoto vklopite svoj najljubši komad in se prepustite uživanju. Varnost je seveda v sodobnem avtomobili več kot pomembna, zato je Mazda2 opremljena z napredno varnostno tehnologijo i-acitvsense, ki med drugim vključuje tudi inteligentni sistem za izogibanje trku. Sicer si želiš, da ga ne bi potreboval, a občutek varnosti ti vendarle daje že dejstvo, da ga ima. Mazda2 je vsekakor malček, ki vas bo s poskočnostjo in igrivostjo zabaval pri raziskovanju mestnih ulic, povsem domače pa se znajde tudi na avtocesti. Zaradi priročnega volanskega obroča, ki kar pade v (tudi ženske!) roke, je izredno vodljiva, in če nadaljujemo z zgodbo o jezdecih in konjih: če primete za prave uzde, vam nadzor z veseljem prepusti.
besedilo: Katja Stingl
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 9.990 € |
Cena testnega modela: | 15.090 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,4 s |
Največja hitrost: | 183 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,5l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 501 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 881 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 6.000/min – največji navor 148 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 16 H (Goodyear Eagle UltraGrip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 5,9/3,7/4,5 l/100 km, izpust CO2 105 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.505 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.060 mm – širina 1.695 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.570 mm – prtljažnik 280–887 l – posoda za gorivo 44 l. |
T = 26 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 5.125 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 132km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,0/15,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 18,1/23,0s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 183km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,3m |
AM meja: | 40m |