Mirnost, poslušnost in predanost so lastnosti, ki jih levu težko prisodimo. A tritisočosemki z majhnim turbobencinskim motorjem jih z lahkoto pripišemo.
Na pariškem salonu nas je presenetil, pozneje je z nazivom Evropski avto leta potrdil svoje namere, zdaj pa je že povsem 'udomačen' tudi na naših cestah. To, da je Peugeot z novim modelom 3008 pozitivno presenetil, je že dobro znano. Tudi na našem nedavnem primerjalnem testu je pokoril konkurenco in zasluženo zavzel primat v razredu majhnih križancev.
Naši 'dolgoprogaški' tritisočosmici se bomo v poročilih posvečali po segmentih. V tokratnem zapisu se bomo dotaknili pogonske tehnike. Testnega Peugeota poganja turbobencinski trivaljnik z močjo 130 'konjev', sodeluje pa s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Zdaj pa poglejte: je sploh mogoče, da Evropski avto leta 2016 v navezi z Motorjem leta 2016 (mimogrede, člana obeh komisij sta tudi člana uredništva Avto magazina) ne bi bila zmagovita kombinacija? Težko. In tudi v praksi se izkaže tako. Sprva motor prepriča z mirnim delovanjem. Pravzaprav voznika v prostem teku prevevajo resni pomisleki, ali je avto sploh prižgan, in le pogled na merilnik motornih vrtljajev izda resnico. Tudi ko ga spravimo v bližino rdečega polja, je zvok v potniški kabini na ravni ušesu prijaznih decibelov, sploh pa ni zaznati tistega neprijetnega ropota, ki smo ga navajeni slišati iz trivaljnikov.
Res je, da se z nobenimi turbinami, vbrizgi in drugimi triki ne da prikriti majhne prostornine motorja, a vseeno je to v Peugeotu 3008 optimizirano na maksimalen izkoristek danega. Motor se v kratkem času zavrti, zato je tudi turbo luknja hitro minljiva, in nato že nastopi območje najvišjega navora. Šeststopenjski samodejni menjalnik nežno in skoraj neopazno poskrbi za najugodnejšo prestavo v tistem trenutku, in tako se tudi na ta način izogne območju 'neuporabnih' motornih vrtljajev. Res pa je, da ko zazna, da ne potrebujemo nenadne zaloge moči, izbere najvišjo mogočo prestavo in je zmožen tudi pri 50 kilometrih na uro 'jadrati' v šesti prestavi pri le 1.000 motornih vrtljajih.
Poraba pri turbo motorjih z majhno delovno prostornino je dvorezen meč. Pri nežni vožnji je precej ugodna, a če smo s stopalko za plin malce bolj odločni, gre eksponentna krivulja porabe hitro v višave. Mi smo tritisočosmici na našem normnem krogu izmerili porabo 5,9 litra na 100 kilometrov, kar je precej sprejemljiva številka.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še druge teste Peugeota 3008:
Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6
Kratki test: Peugeot 3008 1.6 HDi 115 Active
Cena osnovnega modela: | 22.838 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 25.068 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 17 V (Michelin Primacy). |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 124 g/km. |
Voz in obese: | prazno vozilo 1.325 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.675 mm – prtljažnik 520–1.482 l – posoda za gorivo 53 l. |