Podaljšani test: Seat Leon SC 2.0 TDI (135 kW) FR

Tak rdeč Leon je opazen. Dovolj opazen, da sem bil deležen kopice vprašanj. In odgovori nanje so bili večinoma sprejeti s presenečenim obrazom.

Podaljšani test: Seat Leon SC 2.0 TDI (135 kW) FR (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
18. 10. 2013

Navadno je bilo treba najprej pojasniti, da je to pravzaprav samo trivratni Leon. Potem običajno sledi vprašanje o motorju (2.0 TDI) pa o 'konjih' (ne, nima jih 140, ampak 183) in porabi (ne, čeprav je hiter in je videti športno, ne porabi kaj več kot šest litrov). Potem seveda sledi zmajevanje z glavo, večina si namreč predstavlja, da nekaj takega stane več kot 30 tisočakov. Pa ne. Cena testnega Leona SC je namreč komaj nekaj čez 23 tisočakov. Potem se čeljusti dokončno povesijo.

In nizka cena ne pomeni, da so Seatovi inženirji opazno varčevali. Materialom ne manjka prav nič, izdelava je dobra in edini razlog (poleg pravilne cenovne politike), da je cena takšna, je, da manjka nekaj kosov opreme. No ja, pravzaprav en kos opreme: tipalo za dež. Zdaj luči (njihovo samodejno prižiganje nadzoruje isto tipalo) namreč niso samodejne, kar na koncu pomeni, da so tiste lepe dnevne luči LED povsem odveč, saj se je najlažje voziti z ves čas prižganimi glavnimi žarometi. Ko ugasnete avtomobil, se ugasnejo, in tako lahko stikalo preprosto pustite v položaju za prižgane luči.

Saj ne, da bi zaradi tega tratili veliko energije: tale Leon ima namreč doplačilni paket (za vsega tisočaka) osvetlitve LED. To ne pomeni le dnevnih in zadnjih luči LED, temveč tudi glavne (dolge in kratke) luči v tehnologiji LED. Kako točno delujejo, v enem od prihodnjih zapisov, tule le tole: svetijo odlično, le hitrost preklopa med dolgimi in kratkimi ob kratkem pobliskavanju (blendanju) bi lahko bila boljša.

Gremo naprej: motor. Dva litra, turbodizel, izdatna zaloga moči in odlična prožnost. Tokrat je tale 2.0 TDI tako prožen spodaj in ima tako veselje do vrtljajev, da človek najprej ne zazna, kolikšna konjenica se skriva v njem. Tisti značilni turbodizelski sunek kar nekako manjka. Ampak gre pa, še zlasti pri 'nemških' avtocestnih hitrostih.

Porabo smo že omenili in ja, resnično ni velika. Šest litrov je bila na začetku tega podaljšanega testa v prvem tisočaku in pol kilometrov, čeprav je za naše podaljšanotestne avtomobile značilno, da prevozijo nadpovprečno količino hitrih avtocestnih kilometrov. Ko smo Leona zapeljali na normni krog, je bilo bolj vprašanje, ali bo avtomobil s 183-'konjskim' motorjem za 100 kilometrov porabil manj kot pet litrov goriva. Ni, a le za las, končni rezultat je bil 5,1 litra. Še vedno spoštljiva številka.

Podvozje? Dovolj udobno (kljub izrazito nizkopresečnim 18-palčnim gumam), a dovolj zanesljivo v ovinkih. Zavore? Dobre.

Prvi vtis, ki ga je tale Leon pustil, je torej več kot pozitiven. Škoda, da nima še enega para bočnih vrat, in škoda, da nima dežnega tipala. Takšen bi stal manj kot 500 evrov več. Ja, takšen bi bil idealen!

Besedilo: Dušan Lukič

Seat Leon SC 2.0 TDI (135 kW) FR

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.790 €
Cena testnega modela: 23.855 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 228 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Continental Conti Sport Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,8/4,2 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.350 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.228 mm – širina 1.810 mm – višina 1.446 mm – medosna razdalja 2.599 mm –prtljažnik 380–1.150 l – posoda za gorivo 50 l.

Naše meritve

T = 24 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 60 % / stanje kilometrskega števca: 408 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,7s ( 148km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/14,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,1/11,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 228km/h (VI.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,3m
AM meja: 40m

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri