Podaljšani test: Škoda Octavia 1.6 TDI (81 kW) Greenline

25. 11. 2014 | Saša Kapetanovič
Deli

Azurna obala, Toskana, Bratislava, Linz, Rovinj, Trentino, Benetke in še enkrat Toskana – za neverjetnih 280 evrov!

Ne, to ni še ena ponudba kakšne potovalne agencije, temveč le grob izračun stroškov goriva za del poti uredništva Avto magazina s Škodo Octavio 1.6 TDI Greenline. Tako je, naše druženje s Škodičko se je končalo in lagali bi, če bi rekli, da je ne bomo hudo pogrešali. No, predvsem tisti člani uredništva, ki so hodili v tujino na razne predstavitve, dirke ter takšne in drugačne službene poti. Res je, vsak sprva pomisli na porabo in nizke potovalne stroške, toda Octavia se je tudi po drugih plateh izkazala kot ultimativni stroj za premagovanje potovalnih kilometrov.

Da, odlično se je izkazala že pred samim začetkom poti, saj dobesedno 'požre' vso prtljago. Res jo. Če ravno ne selite družine na drug konec Evrope, boste težko napolnili skoraj 600-litrski prtljažnik in redko boste za prtljago uporabili še zadnjo klop. Prostora pa je ogromno tudi za potnike. Škodini snovalci so pri novi Octavii uporabili sodobno Volkswagnovo platformo MQB, kar jim je omogočilo poljubno podaljševanje medosne dolžine, prejšnji model pa je bil prisiljen 'ležati' na Golfovi osnovi.

Spredaj se sedi odlično, in če dodamo še odlično ergonomijo, je hitro jasno, zakaj niste do zdaj pri naših poročilih z daljših potovanj zasledili prav nobene pritožbe in je tudi zdaj ne boste. Na zadnji klopi je prav tako dovolj prostora. Malce so ga sicer pridobili z nekoliko krajšim sedalnim delom klopi, kar pa ne pomeni, da je sedenje neudobno. Pohvale vreden je tudi avdio-informacijski sistem z zaslonom, občutljivim za dotik, saj deluje odlično, upravljanje je lahkotno, predvajati zna glasbo prek vhodov AUX in USB, poleg tega je brezhibno povezljiv z mobilniki.

Našo Octavio je krasila oznaka Greenline, ki bi jo lahko prevedli tudi v vse-da-manj-porabi-line. Jasno, že 1,6-litrski turbodizel s 110 'konji' je sam po sebi precej varčen. Da pa varčnica lahko nosi oznako Greenline, so ji malce modificirali motorno elektroniko, podaljšali prestavna razmerja, dodali gume z nižjim kotalnim uporom in z aerodinamičnimi dodatki izboljšali zračni tok okoli nje. Vse skupaj se še kako pozna! Z navadno Octavio smo na normnem krogu dosegli porabo blizu petih litrov na sto prevoženih kilometrov, Octavia Greenline pa je z 3,9 litra postavila rekord.

Kaj še potrebujemo na daljših poteh? Tempomat? Jasno, Octavia ga ima. Množico odlagalnih mest? Tudi to ima. Pa še lepo so obložena z gumo, da predmeti po njih ne drsijo. Nekatere simpatične rešit­ve nam dajo vedeti, da pri Škodi mislijo na vse. Tako je recimo v vratcih posode za gorivo strgalo za šipe in nad armaturno ploščo držalo za parkirne listke.

V treh mesecih druženja z Octavio bi težko izpostavili eno samo stvar, ki bi nas tako motila, da se ta trenutek ne bi usedli v Greenlinko in odpeljali na drug konec Evrope. No, menjalnik DSG bi spočil levo nogo (zaradi dolgega giba sklopke) in desno roko, bi pa dodal kak liter več pri porabi.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 15.422 €
Cena testnega modela: 21.589 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 3,9/3,1/3,3 l/100 km, izpust CO2 87 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.830 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.660 mm – širina 1.815 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.665 mm –prtljažnik 590–1.580 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 72 % / stanje kilometrskega števca: 8.273 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,0/17,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,3/16,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 206km/h (VI.)
poraba na testu: 5,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 3,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m