Podaljšani test: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI (90 kW) Comfortline

6. 5. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Pred mesecem dni ste lahko v Avto magazinu prebrali test Volkswagnovega Golfa Varianta z 1,6-litrskim dizlom pod motornim pokrovom.

Takrat smo ga sicer pohvalili, seveda pa pri tem ne gre pozabiti, da dizel ne more biti tako tih kot bencinec, da pet prestav v menjalniku ni tako prijaznih do avtocestnih hitrosti kot šest in da se 105-'konjski' TDI sicer odlično prodaja, a si več kot oznake 'ravno še dovolj zmogljiv' ne zasluži.

In glej ga zlomka, le malo za njim je v redakcijo za nekaj mesecev prišel skoraj enak Golf Variant, le da ima ta v nosu 1,4-litrski bencinski turboštirivaljnik. Ne veliko zmogljivejši od 1,6-litrskega TDI-ja, a v kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom. Razlika? Ogromna.

Najprej je opazna pri zvoku. V primerjavi z dizlom je ta bencinec komaj slišen, vibracij skoraj ni in v najnižjih vrtljajih se ne pritožuje z značilnim dizelskim bobnenjem.

Šeststopenjski menjalnik pomeni manj vrtljajev na avtocesti, hkrati pa ima turbobencinec toliko večje območje uporabnih vrtljajev (to se spodaj začne tam kot pri dizlu, a je zgoraj za krepkega tisočaka in pol vrtljajev daljše), da je vožnja z njim veliko udobnejša in ležernejša.

Kazen? Seveda obstaja, če je ne bi bilo, bi obstajali le turbobencinci. Reče se ji poraba goriva. Kako velika je? 1.6 TDI je imel testno porabo 6,1 litra za 100 prevoženih kilometrov, TSI je za dober liter bolj žejen. Pri normnem krogu je bila razlika še manjša – le 0,7 litra ali le dober evro na 100 kilometrov. In ker je razlika v ceni do manj zmogljivega in glasnejšega dizla okroglega tisočaka, se večja poraba pozna šele po 100.000 prevoženih kilometrih – ki pa so udobnejši in prijetnejši. Ja, po tej plati je 1.4 TSI odlična izbira.

Variant pri Volkswagnu pomeni kombijevski zadek in Golf Variant tu ne razočara – 600 litrov je dovolj. Ni sicer zelo globok (prav zaradi dvojnega dna), je pa širok in predvsem dolg – dovolj, da bi nekateri lahko imeli težave s seganjem po prtljažni rolo, ko se ta navije čisto ob zadnje sedeže, zato se ta na prvi stopnji ustavi sredi prtljažnika, šele na drugi se navije do konca.

Zadnji sedeži? Pri Golfovi medosni razdalji čudežev ni, je pa prostora dovolj za normalno družinsko uporabo, če seveda v družini niso sami dolgini. In da je za volanom vse tako, kot bi od Golfa pričakovali, seveda ni nobeno presenečenje. Tu si Golf, o tem sem prepričan, zamer med uporabniki ne bo nakopal, kot si jih ne bi smel zaradi opreme: ta je dovolj bogata (s tempomatom in omejevalnikom hitrosti, tipalom za dež, sistemom za prostoročno telefoniranje in za dotik občutljivim LCD-zaslonom za upravljanje radia in nastavitev avtomobila), hkrati pa se cena zaradi nje ni povzpela v višave: dobrih 21 tisočakov po ceniku je še vedno dovolj sprejemljiva številka.

Ampak: počakajmo na prve tisočake prevoženih kilometrov in mnenja različnih voznikov – na prvi pogled pa je takle Golf Variant odlična izbira.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.105 €
Cena testnega modela: 21.146 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 204 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 90 kW (122 KM) pri 5.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.500–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Kleber Krisalp HP2).
Zmogljivost: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,4/5,3 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.329 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.562 mm – širina 1.799 mm – višina 1.481 mm – medosna razdalja 2.635 mm –prtljažnik 605–1.620 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1.029 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 19.570 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,3s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/11,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,7/14,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 204km/h (VI.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,4m
AM meja: 40m