Sredi leta 2019 smo preizkusili pet najnovejših predstavnikov na slovenskem trgu še vedno najbolj priljubljenega razreda – nižjega srednjega. Tedaj je manjkala zelo zanimiva novost – Škodina Scala. Zdaj torej sledi še preizkus Scale z zmagovalcem tega testa – Fordovim Focusom.
Tokrat nam je za primerjavo uspelo dobiti drugačno motorno opremo obeh, pod pokrovom vročih tekmecev sta bila namreč turbodizelska stroja. Pri Scali nekaj večji, 1,6-litrski TDI, Ford pa je pred slabim letom dni delovno prostornino svojega turbodizla zmanjšal na 1,5 litra, sicer pa se zmogljivosti in značilnosti niso kaj dosti spremenile od prejšnjega nekoliko večjega. Seveda, pri obeh sta zdaj dizla ekološka – najbolj 'očiščena', kot je možno. Kupci so zdaj prav v tem razredu na razpotju. Kako se odločiti? Izbrati zdaj bolj sprejemljivi pogonski stroj, ki deluje na bencin? Ostati pri gospodarnejšem turbodizlu, ki je z vsemi 'čistilnimi' ukrepi postal zdržen in pri svojem delovanju v ozračje spušča celo precej manj tako osovraženega CO2?
Takšne dileme v tej primerjavi nismo mogli rešiti, velja pa omeniti, da sta oba primerjana glede porabe goriva povsem v okviru pričakovanj. Tudi naš testni krog sta končala z dokaj podobnim izidom, tako da glede porabe goriva njun izid ostaja neodločen.
Podobno velja tudi za gospodarnost in stroške nakupa. Če je morda kdo mislil, tako po občutku, da je nakup Škode ugodnejši od Forda, so podatki s cenika zadevo spremenili. Tudi tu sta si na kar precej podobni ravni, če upoštevamo izenačenje opreme. To še posebej velja za to, ker smo preizkušali Škodo z ročnim in Forda s samodejnim menjalnikom. Ko gledamo stroške nakupa (tabela spodaj), je v grobem Scala celo malo dražja od Focusa. Zahtevni kupec se bo pri obeh moral kar pošteno zakopati v cenik in tudi zadevo preskusiti v spletnih konfiguratorjih obeh. Še posebej zaradi tega se nam zdi, da smo z našo tabelo, kjer sestavimo avtomobil z opremo po posebnih Avto magazinovih kriterijih, našli način primerjave nakupnih strokov. Tu se izkaže Focus celo z majhno prednostjo.
Pri ocenjevanju voznih lastnosti je bilo pravzaprav med obema še največ opaznih razlik. Čeprav Scali ne smemo in ne moremo očitati, da je glede tega v podrejenem položaju, pa je Focus v tem pogledu pred vsemi tekmeci v razredu, in tu se Scala sicer po zmogljivostih motorja v marsičem lahko približa (pospeški, končna hitrost), ne more pa se kosati z oceno glede vozne dinamike in vodljivosti. Tako je tu Focus pač za malenkost spredaj.
Podobno lahko ugotovimo tudi glede kakovosti izdelave in materialov. Tu so, žal, pri Škodi opazno varčevali glede izbire materialov kabinskih oblog in ostalega, kar je menda posledica tega, da pač na tem področju mora vodilno vlogo v koncernu ohranjati Golf. Prav v tem ocenjevalnem kriteriju se zdi, da so pri Škodi s Scalo ciljali predvsem na tekmece iz spodnjega dela konkurence. Focusova kabina je prijetnejša na oko (in otip), vsekakor pa lahko nekaj zaostanka Scala nadoknadi glede ocene ergonomskih prijemov, ki se pri Fordu še vedno zdijo močno pod vplivom ameriškega okusa. Focus tudi ne ponuja tako prepričljivega digitalnega merilnika kot Scala, a si lahko kupec omisli projicirni zaslon na vetrobransko steklo. Škoda pa nekaj dobi tudi na račun paketa Simply Clever, torej različnih majhnih prijaznih rešitev za uporabnost, čeprav so tudi tu nekatere zadeve povezane z izbiro doplačilnih paketov.
Nabor elektronskih pomočnikov pri obeh je skorajda identičen, sploh ko ugotavljamo, kakšen je njihov serijski nabor. To je pač povezano z dejstvom, da so pri obeh znamkah hoteli zadovoljiti zahtevam, kako zagotoviti vseh pet zvezdic na testu EuroNCAP. Se pa tudi spisek možnih dodatnih elektronskih varnostnih in info-zabavnih pomočnikov precej sklada. Scala se ponaša kot prvi avtomobil v razredu s serijskimi žarometi v tehniki LED, če to opremo iščemo pri Focusu, bomo morali dodatno seči v žep (855 evrov). Le zaradi tega si lahko tu Scala zasluži nekaj boljšo oceno od nemško-ameriškega tekmeca…
Nekaj prednosti damo Scali tudi glede info-zabavnih rešitev. Focusov sredinski zaslon je podobno pregleden kot Scalin, nameščena sta na najboljšem mestu, kar je sploh možno, Fordov sicer nekoliko više, 'lebdeče' na armaturni plošči. A Scalin sistem ponuja še dodatne gumbe ob zaslonu in je iskanje posameznih funkcij na ta način za odtenek varnejše kot pri Fordu. Tudi ponujeni meniji na zaslonu pri Scali bolj ugajajo (glede na preglednost in dostopnost).