Espace je in ostaja eden najbolj priljubljenih velikih enoprostorskih avtomobilov. Prodajajo ga v več kot 30 državah, zato je jasno, da je za zadovoljitev različnih potreb treba neprestano kaj dopolnjevati in dodajati. Že nekajkrat je doživel bolj ali manj korenite prenove, vendar njegova priljubljenost dokazuje, da je še vedno »tisto pravo«.
Zadnja velika novost, ki je že tako prilagodljivega in uporabnega Espacea naredila še bolj vsestranskega, je nov samodejni menjalnik Proactive. Dodali so ga k že znanemu dvolitrskemu bencinskemu motorju in dobili kombinacijo, ki uspešno kljubuje velikosti avtomobila.
Proactive je elektronsko krmiljen samodejni štiristopenjski menjalnik, podprt s tako imenovanim programom »fuzzy logic«. Ta mu omogoča, da je samoprilagodljiv oziroma da se po vnaprej pripravljenih programih prilagaja načinu vožnje. Pri agresivnejši vožnji pretika v višjih vrtljajih, počaka v določeni prestavi, ko meni, da je to potrebno (pri nenadnem popuščanju pedala plina), pri zaviranju prestavlja v nižjo prestavo, tako da zavira tudi z motorjem . .
Skratka, aktivno spremlja vožnjo in tako zelo pomaga vozniku. Menjalnik je zadovoljivo programiran in je do povprečnega uporabnika prijazen in nezahteven. Četrto prestavo, tako imenovano overdrive, vključimo z gumbom ob strani prestavne ročice, gumb z znakom snežinke za vklop zimskega programa, pa je na tleh ob ročici. To je v glavnem vse.
Ročica bi bila lahko lepša in priročnejše oblikovana in prikazovalnik položaja na armaturni plošči (pred volanskim obročem! ) bolje viden tudi podnevi. Vse drugo je solidno narejeno, zato avtomobil lahko priporočamo tistim, ki sta jim udobje in nezahtevnost vožnje prvotnega pomena. Poraba je za samodejni menjalnik (velik avtomobil in zmogljiv motor) v mejah normale.
O Espaceu na splošno ne gre izgubljati besed, saj smo ga že tolikokrat opisali, da to verjetno ni več potrebno. Vendar kljub temu omenimo nekaj njegovih prednosti. Z izboljšanimi zavorami je zaviranje še učinkovitejše in vidljivost ponoči je s ksenonskimi žarometi precej boljša.
Odpiranje zadnje šipe je ločeno od vrat in sedeže na vzdolžnih vodilih lahko premikamo in prestavljamo na veliko načinov. Klimatska samodejna naprava je ločena na voznikov in sovoznikov del, pred soncem pa ščitijo tudi v roloje zvite zavese na vseh stranskih in zadnjih oknih. Sicer precej draga strešna okna (prednja električno pomična, zadnja le ročno dvižno) pa življenjski prostor razširijo tudi v nebo in zagotovijo nekaj okusa po vetru.
Igor Pucihar
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 30.524,95 € |
Cena testnega modela: | 33.212,32 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,4 s |
Največja hitrost: | 180 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 5500/min - največji navor 188 Nm pri 3750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 4-stopenjski samodejni menjalnik |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,4 s - poraba goriva (ECE) 12,9/7,4/9,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Mase: | prazno vozilo 1490 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4517 mm - širina 1810 mm - višina 1690 mm - medosna razdalja 2702 mm - rajdni krog 11,4 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 80 l |
Prtljažnik: | (normno) 900-2850 l |
Pospešek 0-100km: | 13,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 35,7s ( 150km/h) |
Največja hitrost: | 180km/h (IV.) |
Najmanjša poraba: | 11,3l/100km |
poraba na testu: | 12,4 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
O Espaceu na splošno ne gre izgubljati besed, saj smo ga že tolikokrat opisali, da to verjetno ni več potrebno. Izbira je nedvomno dobra, predvsem če ste pristaš umirjene in udobne vožnje. Menjalnik Proactive omogoča zelo udobno vožnjo in dober izkoristek solidnih zmogljivosti.