Vrnimo se deset, petnajst let nazaj. »Kaj sploh še ostane velikim? « se je glasil reklamni slogan, s katerim so Renaultovi možje oglaševali Clia. Majhen mestni avto, ki je mnoge očaral že ob svojem prihodu. In kaj se za tem imenom ponuja danes? Povsem nov avto, ki pa sploh ni več tako majhen.
Mimogrede, skoraj sočasno so pri Fiatu predstavili Cliovega verjetno največjega tekmeca, ki se prav tako lahko pohvali z izvrstnimi prodajnimi uspehi, in nanj poleg imena pritisnili še pečat Grande. In da boste vedeli, novi Punto je res največji v svojem razredu in res je tudi, da je edini med svojimi tekmeci, ki v dolžino meri več kot štiri metre - natančno 4, 03 metra, toda v primerjavi s Cliom je daljši le za 44 milimetrov.
To pa pomeni, da tudi Cliu ne manjka prav veliko do štirih metrov ali, če želite drugače, novi Clio je v primerjavi s svojim predhodnikom zrasel za kar 21 centimetrov. Slogan »Kaj sploh še ostane velikim? « gre tako v zgodovino, mi pa se danes raje vprašajmo, kaj ponujajo veliki.
Povsem na začetku prepoznavno obliko, ki je tako značilna za Renaultove avtomobile z dolžino okoli štirih metrov. Ta res ni enako udarna kot pri Meganu - verjetno tudi zato, ker v razredu, v katerem se je znašel Clio, vladajo precej ostrejše razmere in je prostora za eksperimentiranje manj - vseeno pa lahko rečemo, da je Clio svež izdelek. Kako sveže bo deloval na cestah, pa je v veliki meri odvisno tudi od barve, v katero je odet. Ampak ta je običajno stvar posameznikovega okusa, zato se v to ni smiselno poglabljati.
Raje poglejmo, kaj še ponuja novinec. Da je občutno večji, boste na zunaj le opazili, občutili pa šele, ko boste v njegovi notranjosti. Če je še pri prejšnjem modelu veljalo, da sedite v mestnem avtomobilu, ki je, tako kot vsi avtomobili v tem razredu, tudi na prednjih sedežih nekoliko utesnjen, to za novinca ne velja več. Spredaj ni nič manj prostora kot v mnogih avtomobilih večjega avtomobilskega razreda. Vzdolžnega pomika je dovolj, prostora nad glavami in v višini ramen prav tako in kar je morda najbolj pomembno, ob vsem tem je izredno napredovala tudi ergonomija voznikovega delovnega okolja.
Čeprav idealna še ni. Volanski obroč je na primer še vedno za odtenek prepoložen in v paketih oprem, kjer ni nastavljiv po globini, tudi predaleč od rok. Sedež je kljub višinsko nastavljivemu položaju za spoznanje previsok, tisti, ki bodo posegali po paketu Dynamique zato, ker bodo od njega pričakovali več športnega duha, kot ga zmorejo drugi, pa bodo potarnali še o bočnem oprijemu sicer športno oblikovanega sedalnega dela in naslonjala. Toda to so podrobnosti, ki jih opazijo vozniki, ki pogosto menjavajo avtomobile.
V splošnem namreč velja, da je položaj za volanskim obročem dober in da bo zadovoljil še tako zahtevnega voznika. Tako kot vse drugo. Na primer, odlično nameščene komande za ukazovanje avdiosistemu, ki so desno tik ob volanskem obroču, ali pa s podatki bogat potovalni računalnik - tega upravljate s tipkama na desni obvolanski ročici - nič več nov, a še vedno zelo uporaben je tudi informacijski zaslon, nameščen na sredini armaturne plošče.
Če nadaljujemo, moramo z najvišjo oceno v tem razredu oceniti še plastiko, iz katere je izdelan gornji del armaturne plošče (ta želi spominjati na usnje), vrhunsko idejo, ki so jo oblikovalci uresničili z oblikovanjem zračnikov in vrtljivih elementov za odpiranje dovodov zraka, gromozansko velik predal pred sovoznikom, za katerega je naš tehnični urednik v šali dejal, da bi vanj z lahkoto pospravil za dober milijon droge, in ne nazadnje ročico parkirne zavore, za katero oblikovalci k sreči niso iskali navdiha pri Meganu, ampak so jo pustili takšno, kot smo je vajeni. Torej klasično.
Ni kaj, vse kar ima novi Clio spredaj, vas lahko resnično navduši, to pa verjetno počasi namiguje na to, da je zadaj teh stvari manj. 21 centimetrov, za kolikor je zrasel novi Clio, pač ni dovolj, da bi lahko navduševali prav z vsem. Zato so se Renaultovi možje odločili smotrno in Cliu, ki je v največji meri namenjen dvema, namenili več prostora spredaj, potnikoma zadaj in prtljagi, ki seveda sodi v prtljažnik, pa nekoliko manj. A še vedno dovolj, da bosta dva odrasla potnika zadaj imela dovolj prostora za roke in glave in nekoliko manj za kolena in noge.
Prtljažnik je v primerjavi s predhodnikovim zrasel za 33 litrov, pohvalno pa je, da je pravih oblik in da so za razliko od mnogih sodobnih avtomobilov inženirji dovolj prostora namenili tudi rezervnemu kolesu normalne velikosti. To je pod dnom, zaradi česar se boste med menjavo malo umazali, se boste pa zato dovolj hitro, predvsem pa varno pripeljali do najbližje vulkanizerske delavnice. Manj razveseljivi dejstvi sta, da je rob, čez katerega je treba dvigniti prtljago, precej visok (24 cm) in da s podiranjem zadnje klopi - zlaga se v razmerju 60 : 40 - dno ni povsem ravno. Ampak kot ničkolikokrat bomo tudi tokrat napisali, da za vse tiste, ki potrebujejo velik in uporaben prtljažnik, pri Renaultu ponujajo druge vrste avtomobilov, ki niso prav nič dražji.
Novi Clio je namreč postal osebni avto v pravem pomenu besede, s katerim se lahko dva odpravita tudi na daljše poti. In tokrat mislimo povsem resno. Prostora je dovolj, udobja prav tako, zaradi daljše medosne razdalje je požiranje neravnin prijetnejše, no, najprijetnejše pri vsem pa je uglajenost, ki jo zmore pokazati. 1, 4-litrski bencinski motor sploh ni najmočnejši v paleti in še manj motor, ki bi se, napisan na papirju, zdel najprimernejši. Pa se je izkazal za odličen izdelek.
Uglajenost in kultiviranost, ki ju pokaže v vožnji, brez odvečnih sunkov, ki smo jih sicer vajeni med speljevanji in prestavljanji, sta nedvomno njegovi največji odliki. Ne more sicer zatajiti, da gre za povsem povprečno velik motor v tem razredu in da se v njegovi glavi skriva štiriventilska tehnika, kar pomeni nekoliko pogostejše poseganje po prestavni ročici, toda ko enkrat dosežete želeno hitrost, jo agregat brez težav ohranja tudi pri zelo nizkih vrtljajih. Dokaz za to je tudi ugodna poraba goriva, ki smo jo dosegli na našem testu. V povprečju ni presegla devetih litrov na sto prevoženih kilometrov.
Edino zamero bodo lahko zahtevnejši vozniki novemu Cliu pripisali zaradi volanskega servo mehanizma. Ta je preveč mehak in brez pričakovanih povratnih informacij, zaradi česar je voznik prikrajšan za prave užitke v vožnji in prisiljen v natančno dodajanje volana v ovinkih. Ampak večine kupcev to ne bo motilo in bo o novincu ohranila dobro mnenje.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.038,89 € |
Cena testnega modela: | 13.332,50 € |
Moč: | 72kW (98 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,3 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,9l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 let garancije za lak, mobilna garancija |
Menjava olja vsakih | 30.000 km |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 152,23 € |
---|---|
Gorivo: | 8.861,38 € |
Gume (1) | 794,53 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 8.554,50 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.491,24 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.972,96 € |
Skupaj | 23.270,86 € (strošek na km: 0,23 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 70,0 mm - gibna prostornina 1390 cm3 - kompresija 10,1 : 1 - največja moč 72 kW (98 KM) pri 5750/min - srednja hitrost bata pri največji moči 13,4 m/s - specifična moč 51,8 kW/l (70,4 KM/l) - največji navor 127 Nm pri 4250/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - hitrosti v posameznih prestavah pri 1000 vrt/min v km/h I. 6,71; II. 12,21; III. 17,94; IV. 24,28; V. 30,46 - platišča 5,5J × 15 - gume 185/60 R 15 H, kotalni obseg 1,82 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 30,5 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 8,7/5,4/6,6 l/100 km. |
Voz in obese: | kombilimuzina - 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj bobnasti, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1145 kg - dovoljena skupna masa 1635 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 535 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1707 mm - kolotek spredaj 1472 mm - zadaj 1470 mm - rajdni krog 10,7 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1380 mm, zadaj 1400 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T=7 °C / p= 1030 mbar / rel. vl.: 87 % / Gume: Dunlop SP Sport 01 / Stanje km števca: 1761 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,3s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 123km/h) |
1000m z mesta: | 33,5s ( 153km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,5s |
Prožnost 80-120km/h: | 19,2s |
Največja hitrost: | 175km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,2l/100km |
Najvišja poraba: | 9,7l/100km |
poraba na testu: | 8,9 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 62,6m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,8m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 51dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 69dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Tistim, ki jim je Clio všeč že od samega začetka, je verjetno odveč razlagati, vsem drugim pa lahko povemo, da je avto večji, varnejši in v marsikaterem pogledu boljši. Predvsem spredaj je zdaj v njem resnično dovolj prostora, navdušil pa vas bo še s svojo kultiviranostjo in z majhno porabo goriva.
-
Zunanjost (13/15)
Drznost oblike se ne more primerjati z Meganovo, vendar je kljub temu očitno, h kateri znamki sodi.
-
Notranjost (117/140)
Največ boste našli spredaj - prostora in novosti - ampak tudi zadaj je Clio v marsičem boljši.
-
Motor, menjalnik (33 /40)
Da je bencinski motor lahko odlična izbira, si mnogi danes verjetno ne znajo več predstavljati, ampak verjemite, da je.
-
Vozne lastnosti (69 /95)
Pohvalo si zaslužita kultiviranost in uglajenost, grajo pa nekomunikativen in premehak volanski servo.
-
Zmogljivost (22/35)
Motor zna zaživeti, ampak šele v višjem delovnem območju, to pa pomeni, da bo treba večkrat poseči po prestavni ročici.
-
Varnost (35/45)
Motor zna zaživeti, ampak šele v višjem delovnem območju, to pa pomeni, da bo treba večkrat poseči po prestavni ročici.
-
Gospodarnost
Avto ni med cenejši, vas bo pa prepričal z zmerno porabo goriva in izredno majhno izgubo vrednosti.