Renault Clio 1.6 16V Privilege

Je Clio kljub temu, da je prvi Renault na tržišču, ki zaupa svojo prepoznavnost zgolj romboidnemu znaku, še vedno pravi Renault?

Prenesi PDF testa
30. 10. 2001

Ena največjih novosti v »Cliovem« razredu so zagotovo ksenonski žarometi, ki so v paketu opreme Privilege dodatno doplačljivi (147.600 SIT). Njihova svetilnost je zelo dobra in so vsekakor vredni dokaj velikega osnovnega finančnega vložka pri nakupu.

Prva stvar, ki razen izboljšanega vpetja ni doživela velikih sprememb, je podvozje. Tako je to še naprej med bolj udobnimi v razredu, le da s 15-palčno obutvijo postane nekoliko trše in posledično manj udobno, a hkrati se tudi občutek na volanu rahlo izboljša. Ravno tako je vozilo na spolzki podlagi še naprej podvrženo k nezaželenemu drsenju (še posebej zadka pri pojemkih, ki pomenijo razbremenitev zadka), kar je v primeru 15-palčnih koles ponovno bolj opazno.

Tudi 1, 6-litrski motor s šestnajstventilsko tehniko je ostal nedotaknjen in kot tak še naprej zelo dober primerek motoroznanstva. Delovanje je mirno, njegova prožnost dobra. K poskočnosti avtomobila pa pripomorejo tudi na kratko preračunane prestave menjalnika (50 km/h se lahko vzdržuje tudi v peti prestavi).

Ustavljanje nizko letečega Clia 1.6 16V bodo prevzele zavore, ki so po prenovi serijsko opremljene s sistemom ABS in z dodatkom EBD. Kljub prigrajenima varnostnima dodatkoma pa je odmerjanje zavorne sile še vedno slabo, toda na koncu mnenje o zavorah zopet izboljša podatek o zavorni poti, ki je od 150 km/h do mirovanja znašala kratkih 88, 4 metra.

V notranjosti lahko za upravljanje avtoradia uporabite obvolansko ročico, ki pa je v primerjavi s predhodnikovo izvedbo izgubila priročnost in prijaznost do uporabnika (vrtljivi gumb in stikala so rahlo bolj štorasta ter manj prijetna na otip). Sicer pa je v notranjosti zaradi dobre izbire materialov in kakovosti izdelave počutje dobro, preglednost in ergonomija pa ustrezata tudi visokoraslim z izjemo (pre)položnega in preveč naprej pomaknjenega volana.

S prenovo so zaradi spremenjene podobe preglednost izgubili tudi merilniki (obratomer). So pa uporabniki s prenovo Clia zagotovo pridobili občutek varnosti, saj je stopnja varnostne opreme opazno bogatejša (4-krat varnostne blazine spredaj, pet tritočkovnih varnostnih pasov, pet vzglavnikov, omejevalniki zatezne sile itn.)

Clio je torej kljub pomanjkanju napisa Renault na pokrovu prtljažnika še vedno pravi Renault. Slednje potrjuje predvsem z dobro kakovostjo izdelave, s poskočnim in dobrim motorčkom ter z visoko stopnjo serijsko vgrajene tako varnostne kot tudi udobnostne opreme (paket opreme Privilege).

Peter Humar

FOTO: Uroš Potočnik

Renault Clio 1.6 16V Privilege

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 11.796,03 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 79kW (107 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - gibna prostornina 1598 cm3 - največja moč 79 kW (107 KM) pri 5750/min - največji navor 148 Nm pri 3750/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 185/55 R 15 H (Continental PremiumContact)
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 9,3/5,6/7,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 1040 kg
Zunanje mere: dolžina 3812 mm - širina 1639 mm - višina 1417 mm - medosna razdalja 2472 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: normno 255-1037 l
Ocena
  • Renaultu je operacija prenove Clia dobro uspela. Če pa si pod motornim pokrovom zaželite še odličen, a hkrati nekoliko glasen (manj učinkovita zvočna izolacija) 1,6-litrski štirivaljnik, boste na svoji poti lahko (stvar želje) tudi zelo hitri.

Hvalimo in grajamo
motor
svetilnost ksenonskih žarometov
kakovost izdelave
kakovost izbranih materialov
»odraslost« podobe
hrupnost motorja v višjih vrtljajih
premehka stopalka za plin
uravnavanje zavorne moči