Renault Clio 1.9 dTi RT

22. 9. 2000
Deli

No ja, če smo povsem odkriti, smo si turbodizelski motor natihem želeli že v predhodniku.

Pa želja ni bila tako hitro uslišana. Celo Clio zadnje generacije je v prvih dveh letih v nosu še vedno skrival atmosfersko polnjen dizelski motor. In tiste, ki so se odločili zanj, je razveseljeval predvsem s skromno porabo.

Toda dizelskim, predvsem pa turbodizelskim motorjem se časi spreminjajo in tudi pri Renaultu so se zavedeli, da je vse več tistih, ki prisegajo na gospodarne in hkrati zmogljive stroje. Novi turbodizelski motor, če lahko tako zapišem, saj povsem nov vendarle ni, skupnega voda še nima. V osnovi ga namreč poznamo že iz Méganov, kjer pa je za večjo moč poleg turbinskega polnilnika skrbel še hladilnik polnilnega zraka (intercooler).

 

Za Cliove potrebe so se inženirji odločili, da slednji ne bo potreben, zato sta seveda moč in navor motorja nekoliko manjša, toda če pomislimo, da je Clio manjši in predvsem lažji avto, pravzaprav njegovi lastniki pri tem veliko ne izgubijo.

Turbodizelski motor z neposrednim vbrizgom se oglasi precej robustno in priznati moram, da ga z bencinskim ne boste zamenjevali, saj je njegov zvok dovolj razpoznaven. Tudi ko se ogreje, v prostem teku še vedno dovolj glasno oznanja svojo prisotnost.

Zato pa se bo vsem tistim, ki ljubijo dovoljšnjo zalogo navora, primerno odkupil. Njegovih 160 Nm navora ga namreč uvršča skoraj v sam vrh Cliove motorne palete. Več jih ponuja le Clio RS z 2, 0-litrskim šestnajstventilskim motorjem. Moč tokrat ne igra odločilne vloge, saj 59 kW/80 KM ne obeta športnih zmogljivosti, kot smo jih morda vajeni pri Audijevih, BMW--jevih ali Alfinih turbodizelskih motorjih s skupnim vodom.

Kljub temu pa Clio s turbodizelskim motorjem ponuja zelo udobno vožnjo. Največji navor, ki ga doseže že pri 2000 vrtljajih v minuti, zagotavlja dobro prožnost že v nizkem delovnem območju, precej široko pa je tudi njegovo uporabno delovno območje, saj največjo moč doseže pri 4000 vrtljajih v minuti.

Prav zaradi teh karakteristik ne zahteva pogostega poseganja po prestavni ročici. To bodo znali ceniti predvsem tisti, ki ljubijo lagodno in umirjeno vožnjo, čeprav je menjalnik tako kot pri vseh drugih Renaultih dovolj natančen in lahkoten.

Končno, bi torej lahko zapisal, je zdaj na trgu tudi Clio s turbodizelskim motorjem, kajti v nekaterih državah si bo še vedno mogoče omisliti tudi zgolj dizelski motor. Pa čeprav turbinski polnilnik tokrat ne ponuja športne moči, pač pa predvsem ugodno zalogo navora ter udobno vožnjo.

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 9.373,39 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 18,3 : 1 - največja moč 59 kW (80 KM) pri 4000/min - največji navor 160 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg (Bosch) - turbinski polnilnik na izpušne pline (Garett T2) - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,360; II. 1,860; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,760; vzvratna 3,550 - diferencial 3,440 - gume 175/65 R 14 T (Continental ContiEcoContact)
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,8 s - poraba goriva (ECE) 6,7/4,3/5,2 l na 100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna vodila spodaj, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1020 kg - dovoljena skupna masa 1510 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 535 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 3773 mm - širina 1639 mm - višina 1417 mm - medosna razdalja 2472 mm - kolotek spredaj 1392 mm, zadaj 1372 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: dolžina 1550 mm - širina 1380/1410 mm - višina 920-970/860 mm - vzdolžnica 880-1090/750-540 mm - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: (normno) 255 l
Naše meritve
T= 20 °C, p= 998 mbar, rel. vl.= 89 %
Pospešek 0-100km: 12,5s
1000m z mesta: 34,6s ( 145km/h)
Največja hitrost: 174km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,0l/100km
poraba na testu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Clio s turbodizelskim motorjem zdaj ponuja solidne zmogljivosti tudi za nekoliko manj umirjene zagovornike dizelskih motorjev in hkrati za vse tiste, ki se navdušujejo nad dizelskimi motorji predvsem zaradi majhne porabe goriva.

Hvalimo in grajamo
prožen motor
poraba goriva
menjalnik
vodljivost in lega na cesti
glasen motor v prostem teku
(pre)položen volanski obroč
podnevi slabo vidna lučka klimatske naprave
monotona (siva) notranjost