Renault Clio Initiale

19. 5. 2000
Deli

Na vprašanje, ali je bolje kupiti manjši avto z več opreme ali večji avto z bolj revno opremo, je vsaj tako težko odgovoriti kot na vprašanje, ali je bilo prej jajce ali kura.

O nečem pa sem prepričan: če se odločite za prvo varianto, potem naj ima avtomobil res veliko opreme.

Najbolje kar vso, ki je na voljo. Torej: klimatska naprava, za celo vrečo zračnih blazin, seveda ABS, električno pomične šipe, centralno ključavnico, pomično streho, usnje . . Po možnosti za razumno ceno, ki ne presega cene recimo enako hitrega, toda večjega in slabše opremljenega avtomobila iz višjega razreda. Torej?

Receptu odlično ustreza Renault Clio Initiale. Francozi so ime svojega konceptnega avtomobila uporabili za označevanje najbolj luksuzno opremljenih različic. Clio Initiale namreč ni edini, obstaja tudi Twingo Initiale. Toda o njem na sosednji strani.

Z zunanjostjo Clio Initiale svoje posebnosti ne oznanja na ves glas. Od slabše opremljenih in manj prestižnih bratov ga pravzaprav ločijo le lepa lahka platišča. Zato pa je razlika toliko večja v notranjosti. Ko odprete vrata, vas pričaka vonj po usnju. Zelo dobro. V usnje je oblečen tudi volan - še boljše. Sedenje je sicer takšno kot v drugih Cliih, le občutek je pri tem boljši. Da gre pri tem Cliu za nekaj posebnega, pove tudi bogata armaturna plošča. Klimatska naprava, meglenke . .

Povsem običajen pa je tale Clio pod motornim pokrovom. Tam se je skrival dodobra preizkušen stari znanec, 1, 6-litrski motor, ki zmore 90 konjev. Je dovolj prožen in ravno še dovolj živahen, da ne kvari vtisa o avtomobilu. To so renaultovci očitno tudi ugotovili, kajti po novem v Clio Initiale sodi enako velik, toda šestnajstventilski motor s 107 konji. Poznamo ga že iz Clia Sport in je precej bolj živahen, še pa vedno dovolj uglajen, da se poda tudi gospodiču, kot je Clio Initiale.

Dušan Lukič, Igor Pucihar

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 13.458,26 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm - gibna prostornina 1598 cm3 - kompresija 9,7 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 5250/min - največji navor 131 Nm pri 2500/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens) - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 4,0 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,360; II. 1,860; III. 1,320; IV. 1,030; V. 0,820; vzvratna 3,550 - diferencial 3,960 - gume165/65 R 14 T (Michelin Energy)
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,6 s - poraba goriva (ECE) 9,6/5,8/7,2 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 965 kg - dovoljena skupna masa 1495 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1150 kg, brez zavore 520 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 3773 mm - širina 1693 mm - višina 1417 mm - medosna razdalja 2472 mm - kolotek spredaj 1392 mm - zadaj 1372 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: dolžina 1580 mm - širina 1370/1390 mm - višina 920/960 mm - vzdolžnica 870-1070/540-760 mm - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: (normno) 255-1035 l
Naše meritve
T = 13 °C, p = 1026 mbar, rel. vl. = 56 %
Pospešek 0-100km: 12,4s
1000m z mesta: 34,3s ( 152km/h)
Največja hitrost: 180km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,2l/100km
poraba na testu: 10,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Ocena
  • Tudi Clio Initiale ne more dati dobrega odgovora na vprašanje več avta z manj opreme ali obratno. Zato pa dokazuje, da je lahko tudi manjši avto z veliko opreme vsaj tako udoben kot velika limuzina. Ostane le še vprašanje metrov in prestiža.

Hvalimo in grajamo
udobje
količina opreme
vsakdanja zunanjost
videz notranjosti
natančnost izdelave
cena
motor
poraba
prepoložen volan
vsakdanja zunanjost
premalo prostora za drobnarije