Renault Clio RT 1.4 16V

20. 10. 2000
Deli

Pregovor pravi »čas teče, nič ne reče«. Ravno zaradi nezadržnega minevanja časa je vse podvrženo staranju. Slednje velja tudi za zdaj že dve leti star Renaultov Clio.

Njegov 1, 4-litrski motor s 16-ventilsko tehniko je poznan že iz Megana, kjer svoje delo opravlja prepričljivo, torej ni razloga, da ne bi bil enako prepričljiv tudi v manjšem in lažjem Cliu.

Motor se odlikuje z mirnim prostim tekom, veseljem do vrtenja in s poskočnostjo v vsem območju vrtljajev. Lepo vleče že iz nizkih vrtljajev vse do rdečega polja, kjer se veselje konča, saj se grobo vmeša prekinjevalnik vžiga. Ker je motor dovolj elastičen, ga ni treba priganjati v visoke vrtljaje, kar je razvidno tudi iz izmerjene porabe goriva med testom. Ta je znašala, čeprav smo vozili večinoma po mestu, 8, 8 litra na 100 kilometrov poti.

Prestavna ročica se premika natančno in mehko, kar voznika še spodbuja k dinamični vožnji. Edina hiba menjalnika oziroma povezave prestavne ročice z menjalnikom je, da se nanjo prenašajo tresljaji in »poskakovanje« motorja, kar pripisujemo neposredni povezavi z vzvodi.

Kljub »francosko« mehkemu podvozju se avto v ovinkih ne nagiba preveč, vodljivost in lega sta zanesljiva in pohvale vredna. Zaviranje se z mehko stopalko ne da najbolje uravnavati, izmerjena zavorna pot pa je nekje v sivem povprečju razreda. Kljub omenjenima pomanjkljivostma pa zavore v povezavi z ABS (ta spada med dodatno opremo) dajejo zanesljiv občutek.

V notranjosti vas bodo motile ali navduševale že poznane lastnosti Cliov. Še vedno boste sedeli na premehkih sedežih, ki ne dajejo dovolj ledvene opore, vrteli boste (pre)položno nameščen in po višini nastavljiv volanski obroč, visoko raščeni osebki ne boste našli najustreznejšega položaja za volanom in v trivratni izvedbi boste naslon prednjih sedežev še vedno preklapljali z obema rokama, saj je vzvod za preklop še vedno nameščen ob vznožju namesto na vrhu naslona.

Z motorjem se boste »pogovarjali« s premehko stopalko za plin, ki je vzrok za zelo utrujeno desno nogo na daljših poteh. Servoojačan volan vam bo priskočil na pomoč, ko se boste motali skozi ozke mestne ulice, električni pomik za prednja stekla pa vam bo olajšal plačevanje cestnin.

Motor v sorazmerno lahkem Cliu torej odlično opravlja svoje delo in zato lahko mirne duše zapišemo, da je Renaultu pomladitev Clia z novim »starim« motorjem vsekakor dobro uspela.

Peter Humar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.283,17 €
Moč: 72kW (98 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 70,0 mm - gibna prostornina 1390 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 72 kW (98 KM) pri 6000/min - največji navor 127 Nm pri 3750/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Sagem) - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 5,0 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,370; II. 1,864; III. 1,321; IV. 1,029; V. 0,790; vzvratna 3,545 - diferencial 4,067 - gume 165/65 R 14 (Continental ContiEcoContact EP)
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,5 s - poraba goriva (ECE) 8,8/5,2/6,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna vodila spodaj, stabilizator - zadaj poltoga prema , vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 980 kg - dovoljena skupna masa 1525 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 525 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 3773 mm - širina 1639 mm - višina 1417 mm - medosna razdalja 2472 mm - kolotek spredaj 1392 mm - zadaj 1372 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: dolžina 1550 mm - širina 1380/1410 mm - višina 920-970/860 mm - vzdolžnica 880-1090/750-540 mm - posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: normno 255 l
Naše meritve
T = 22 °C - p = 1022 mbar - rel. vl. = 42 %
Pospešek 0-100km: 11,2s
1000m z mesta: 32,9s ( 155km/h)
Največja hitrost: 182km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,3l/100km
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Pomladitev Clia z motorjem 1.4 16V je vsekakor dobro uspel projekt, saj se je kombinacija preverjene konstrukcije karoserije in svežega motorja izkazala za zelo dobro. Kljub vsemu je o ceni dodatno opremljenega vozila smotrno premisliti.

Hvalimo in grajamo
motor
lega in vodljivost
menjalnik
poraba goriva
obvolanska ročico za upravljanje radia
premehka stopalka za plin
prenašanje tresljajev motorja prek prestavne ročice
nerodna izvedba preklopa prednjih naslonjal
premehki sedeži
ergonomija za visoko rasle