Renault Grand Espace 3.0 V6 dCi Privilege

Novi Espace nikakor namenjen zgolj tistim, ki bi radi potovali, ampak predvsem tistim, ki bi radi potovali skozi prostor.

Prenesi PDF testa
16. 1. 2003

Ne verjamete? No ja, če vam limuzinski kombiji niso všeč, vas najverjetneje tudi nova oblika Espacea ne bo prepričala o tem. Pa čeprav je povzeta po Vel Satisu in predvsem izjemno skladna. Tega seveda ne bosta dosegla tudi dodatna strešna nosilca prtljažnika, ki poskrbita za nekoliko agresivnejšo podobo, še manj vratca posode za gorivo, ki tako kot pri Vel Satisu in novem Méganu hkrati nadomeščajo pokrov posode, da o novih metlicah prednjih brisalnikov sploh ne zgubljamo besed, saj so brez kovinskega opornika le zato, da učinkovito pobrišejo ogromno površino prednjega vetrobranskega stekla.

Resnica je nekoliko drugačna. Skladnost linij novega Espacea tokrat zmotita le prednja, nekoliko nenavadno izoblikovana in velika prednja žarometa. Jih pa zato ob strani toliko bolj gladijo krilna vrata - vrata, zaradi česar je ta limuzinski kombi vse bolj podoben limuzini in vse manj kombiju. In prav to so pri Renaultu hoteli doseči, čeprav dejstva, da so drsna mnogo uporabnejša, ne moremo spregledati.

Toda pustimo to ob strani in se raje posvetimo notranjosti. Potniški prostor, ki ga očem odkriva novi Espace, v današnjem času brez dvoma predstavlja sam vrh avtomobilske arhitekture. Tako čistih in skladnih linij armaturne plošče ne boste videli nikjer drugje. Seveda je to terjalo svoj davek, zaradi katerega so nekatera stikala morala romati povsem ob stran v višino levega kolena, kjer so nameščena precej nepriročno, druga na sredinski greben, spet tretja pod strop. Toda če pomislimo, da je novi Espace na armaturni plošči pridobil tri dodatne in hkrati tudi nadvse uporabne predale, mu to lahko oprostimo.

Še posebej ker se varnostne utripalke ob kritičnih zaviranjih vklopijo samodejno, saj stikalo, nameščeno pod stropom, takšnim početjem zagotovo ni namenjeno. Vendar ne prepriča le oblika armaturne plošče. Vse bolj to uspeva tudi digitalnim merilnikom, nameščenim na sredini. Skupaj z ogromnimi steklenimi površinami resnično pričarajo občutek prostornosti, pohvaliti pa je treba tudi njihovo berljivosti. Očitke si zasluži le skrajno leva polovica merilnikov, ki je s podatki nekoliko prenasičena.

Kot smo že omenili, je predalov in predalčkov v novem Espaceu ogromno in če v večini avtomobilov pogostokrat potožimo, da jih je premalo, tega tokrat ne moremo storiti. Predalov spredaj je celo toliko, da na tista v vratih kar pozabite; no, od vseh se nam je najbolj prikupil predalček na sredinskem grebenu, namenjen mobilnemu telefonu, ki obenem ponuja tudi dodatno vtičnico za napajanje. Končno! Žal pa v tem slogu ne moremo nadaljevati v drugi vrsti sedežev. Tam so sicer poskrbeli za zložljivi mizici in žepa v hrbtih naslonov prednjih dveh sedežev, dva predala so ob tem uspeli stisniti še v vrata, to pa je tudi vse.

Uporabnih držal za pijačo tako ni, še manj predalčkov za drobnarije, vendar so zato izdatno pomični (vzdolžno) in nastavljivi (naklonu naslonjala) vsi sedeži. Res je sicer, da zaradi višjega dna potniki zadaj tudi v novem Espaceu sedijo precej nenaravno, saj so noge v kolenskih sklepih precej skrčene, jim pa zato ne primanjkuje prostora. Nekaj več prostorskih kompromisov je potrebnih le, ko se na pot odpravi sedem potnikov.

Toda kljub vsemu je treba priznati, da Grand Espace, čeprav meri v dolžino skoraj 4, 9 metra in je od svojega manjšega brata daljši za 20 centimetrov, nikakor ni minibus, ampak predvsem udoben in prostoren limuzinski kombi. Seveda tudi uporaben. Sedeži zadaj, četudi jih je pet, so si do potankosti enaki. Torej z njihovim ločevanjem med ponovnim »vgrajevanjem« v notranjost uporabniki ne bodo imeli več težav. Vse je mogoče, po zaslugi tračnic, izdatno vzdolžno pomikati.

Še toliko bolj pa razveseljuje dejstvo, da ima prav vsak od njih vgrajen tritočkovni varnostni pas. In če se lotimo še njihovega odstranjevanja - tako preprostega in lahkotnega sistema, kot ga ponuja novi Espace, ne boste srečali v nobenem od tekmecev. Zmoti le njihova teža, ki pa se ji pri današnjih zahtevah o varnosti ni mogoče ogniti. No, tisti, ki velikokrat začutijo potrebo po prostoru, bodo opazili še eno pomanjkljivost, ki je pestila že prejšnjega Grand Espacea. Kadar je sedežev v notranjosti sedem in kadar tista dva v tretji vrsti ne služita svojemu namenu, ostane prostora za prtljago precej malo, saj ju ni mogoče prekucniti naprej.

Vse, kar ste lahko prebrali do sedaj, so le gola dejstva o novem Grand Espaceu. Kaj resnično ponuja ta limuzinski kombi, je treba preprosto doživeti. Ko se udobno namestite v vozniški sedež, ki je mimogrede električno pomičen, je vaša naloga le še, da v odprtino vstavite kartico in pritisnite na stikalo Start. Trilitrski šestvaljni turbodizelski motor se odzove odločno in značilno za to zasnovo motorja. Toda brez bojazni, zvok ni moteč. Tako kot zagon motorja tudi samodejni petstopenjski menjalnik ne zahteva od vas pretiranega dela. Le prestavno ročico je treba pomakniti v položaj D. Nežno morate pohoditi še stopalko za plin in vaše »popotovanje skozi prostor« se lahko prične.

Elektronsko podprta parkirna zavora se namreč ob speljevanjih sprosti samodejno. Avdio sistem je mogoče opravljati s pomočjo obvolanske ročice ali pa daljinskega upravljalnika - toda pogosto poseganje po komandah je popolnoma odveč, saj se moč zvoka samodejno prilagaja glede na hitrost vozila. Da v mestnih središčih ne boste prehitri, skrbi omejevalnik hitrosti, da potovanje na hitrih cestah ne bo prenaporno, tempomat, da grla v vročih poletnih dneh ne bodo žejna, dodatno hlajen predal, in ko se vam zahoče pogledati še nad glave in ne le okoli sebe, preprosto zavrtite stikalo pod stropom. Pogled, ki vam ga takrat pričara strešno okno, vas nehote spomni na občutek potovanja v vesoljskem plovilu. Predvsem ponoči!

In prav to je tisto, kar ponuja novi Espace. Ne le zadovoljevanje golih potreb, ki jih zahteva potovanje, temveč občutek potovanja skozi prostor.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Renault Grand Espace 3.0 V6 dCi Privilege

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 37.493,74 €
Cena testnega modela: 42.903,10 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,8l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garanije za prerjavenje

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 560,01 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.522,28 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-66° - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 87,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 2958 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 130 kW (177 KM) pri 4400/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s - specifična moč 43,9 kW/l (59,8 KM/l) - največji navor 350 Nm pri 1800/min - ročična gred v 4 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (zobniški prenos/zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 0,98 - 2,10 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 9,5 l - motorno olje 7,65 l - akumulator 12V, 65 Ah - alternator 150 A - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - hidravlična sklopka - 5-stopenjski samodejni menjalnik, položaji prestavne ročice P-R-N-D-M-(+/-) - prestavna razmerja I. 4,690; II. 2,940; III. 1,920; IV. 1,300; V. 1,000; vzvratna 3,780 - prestava v diferencialu 2,610 - platišča 7,0J × 17 - gume 225/55 R 17 H, kotalni obseg 2,05 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 47,1 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 13,5/7,6/9,8 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,36 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžni vodili, Panhardov drog, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS, EBD, EBV, elektronsko podprta mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo na armaturni plošči) - volan z zobato letvijo, servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 2000 kg - dovoljena skupna masa 2665 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zunanje mere: dolžina 4861 mm - širina 1860 mm - višina 1798 mm - medosna razdalja 2868 mm - kolotek spredaj 1574 mm - zadaj 1556 mm - najmanjša razdalja od tal 120 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 2650 mm - širina (komolci) spredaj 1560 mm, v sredini 1570 mm, zadaj 1430 mm - višina nad sedežem spredaj 920-970 mm, v sredini 950 mm, zadaj 900 mm - vzdolžnica prednji sedež 820-1030 mm, srednje sedež 500-980 mm, zadnji sedež 430-900 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, srednji sedež 430 mm, zadnji sedež 430 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 83 l
Prtljažnik: prtljažnik (normno) 456-3050 l

Naše meritve

T = 8 °C, p = 1010 mbar, rel. vl. = 50 %, stanje kilometrskega števca: 1201 km, gume: Goodyear Eagle Ultra Grip
Pospešek 0-100km: 13,2s
Najmanjša poraba: 10,9l/100km
Najvišja poraba: 14,5l/100km
poraba na testu: 12,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Napake med testom: ohlapen zatič voznikovega senčnika
Ocena skupaj (339/420)
  • Tudi če vam limuzinski kombiji niso všeč, vas bo novi Espace pritegnil. Futuristično prostorna notranjost, številni drobni detajli in izdatna uporabnost vas gotovo ne bodo pustili hladnih. Toda za vse to bo treba globlje poseči v žep.

  • Zunanjost (13/15)

    Lepoto je težko ocenjevati, toda dejstvo, da je novi Espace všeč mnogim, gotovo pove veliko.

  • Notranjost (119/140)

    Prostora je ogromno, in to neverjetno lično urejenega. Vendar ga lahko sedmim potnikom zmanjka za prtljago.

  • Motor, menjalnik (39 /40)

    Šestvaljni turbodizelski motor je kot ulit za udobna potovanja. Prav tako petstopenjski samodejni menjalnik.

  • Vozne lastnosti (76 /95)

    Lega in voznost sta za ta razred nadpovprečno dobri, zmoti le nekoliko prenasičena leva stran merilnikov.

  • Zmogljivost (19/35)

    Obetali smo si veliko in to obljublja tudi tovarna, toda na cesti nam testni Espace tega ni pokazal.

  • Varnost (30/45)

    Sloves tovarne bo zagotovo upravičil tudi ta novinec. Sicer pa to dokazuje že z dolgim spiskom vgrajene varnostne opreme.

  • Gospodarnost

    O gospodarnosti bi težko pisali, saj ni majhna tudi poraba goriva, toda ta Espace lahko prepelje do sedem potnikov.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
drobni detajli in ideje
velikost strešnega okna
število predalov spredaj
ležernost vožnje (motor, menjalnik)
sistem za (de)montažo sedežev
udobje in bogata oprema
prilagodljivost prostora
prostornost
arhitektura notranjost
sedežev v tretji vrsti ni mogoče prekucniti naprej (ko ne služijo namenu)
položaj sedenja zadaj (skrčena kolena)
premalo uporabnih predalčkov in držal v drugi vrsti sedežev
masa zadnjih sedežev
premajhen kot nastavljivosti znanjega desnega ogledala

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri