"Črna izvedba" v različnih barvah

4. 6. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Kadjarju so pred kratkim dodelili prenovo, saj je na trgu že četrto leto. Ukrep je bil potreben, kar dokazuje tudi naš testni primerek.

Marsikaj je namreč zdaj zares prenovljeno, pri čemer to še zlasti velja za večino stvari v kabini. Njen vtis kakovosti (predvsem v začetnih serijah) ni bil ravno prepričljiv. Zato moramo zdaj ljudi v oddelku za kakovost pri Renaultu pohvaliti – uspelo jim je skoraj v vsem. Posebej to velja za vtis vgrajenih materialov. No, skoraj v vsem zato, ker jim le neprijetnih zvokov iz sredinske konzole še ni uspelo povsem odpraviti.

A Kadjar daje res dober vtis vsej glede še dveh postavk: nova motorna generacija je zares velik napredek in sodelovanje z Daimlerjem oziroma Mercedesom se je odrazilo na novosti, ki je tako rekoč idealna prav za Kadjarja. Drugi velik korak naprej pa je povsem nov infozabavni sistem. Tu je korak naprej toliko bolj opazen, ker s prejšnjim res nisi mogel biti zadovoljen.

Motorna kombinacija zmogljivega turbobencinskega motorja in brezstopenjskega menjalnika bo zadovoljila večino tistih, ki si želijo več poskočnosti, samodejni menjalnik pa je pravzaprav tudi treba omeniti, saj ravno ta pripomore k dobremu voznemu vtisu. Sunkovitemu speljevanju se sicer težko izognemo (le z zares nežnim dodajanjem plina), v vseh drugih običajnih voznih razmerah pa skoraj ne opazimo, da gre za brezstopenjski menjalnik. Inženirji so ga odvadili, da bi s svojim stalnim zadrževanjem v višjih vrtljajih glas motorja vplival na motorno (pre)hrupnost. Tudi glede varčne vožnje ni večjih težav, čeprav je seveda res, da zmogljiv motor kar kliče po tem, da ga primerno izrabimo. Vožnja s Kadjarjem je tako lahko pravi užitek, za kar poskrbijo tudi velika kolesa. Ta omogočajo izboljšano lego na cesti, res pa je tudi, da na slabih cestnih podlagah zelo vplivajo na nelagodno počutje potnikov.

Kadjarjeva oprema z oznako Black Edition je bogata, a je oznaka zares nerazumljiva. Na vprašanje, zakaj 'Črna izvedba', pravega odgovora ni. Če kdo misli, da bo dobil črno lakiran avtomobil, se moti. Je pa zares zelo bogata, kdor se navdušuje nad dobro opremljenimi avtomobili, bo prišel na svoj račun. Vse tisto, kar je pri Renaultu mogoče dobiti, je tu! To veliko pomeni za udobje, malo manj za varnost. V dobro pri omenjanju dobrih strani opreme je treba omeniti še žaromete LED, ki tudi nočno vožnjo zares naredijo manj naporno in tudi varnejšo. Res pa je, da boste pri Renaultu zaman iskali aktivni tempomat, ki bi vam pomagal – na primer – pri vožnji v koloni. Tu so renaultovci zaostali, čeprav pri njihovi sestrski firmi, Nissanu, takšne stvari že ponujajo.

Kadjar je zdaj – posebej v naši preskušeni različici – postal zelo zanimiv avtomobil, za kar je dodatno zaslužna tudi njegova cena. Cena tega modela s popustom znaša namreč 25.870 evrov. Sicer kar zajeten kup denarja, a zanj zares dobite veliko. 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 29.870 €
Cena osnovnega modela s popusti: 28.290 €
Cena testnega modela s popusti: 25.870 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.188 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 117 kW (160 KM) pri 5.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 225/45 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM25)
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,5 l/100 km, izpust CO2 148 g/km
Mase: prazno vozilo 1.417 kg – dovoljena skupna masa 1.918 kg
Zunanje mere: dolžina 4.449 mm – širina 1.836 mm – višina 1.613 mm – medosna razdalja 2.646 mm – posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: 472–1.478 l
Naše meritve
T = 4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.175 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 17,1s ( 137km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Z opremo Black Edition je Renault nadgradil ponudbo Kadjarja, kar pomeni, da je izdatek za bogato opremo zmeren, sploh če upoštevamo tudi zmogljiv sodoben turbobencinski motor

Hvalimo in grajamo
prostornost
motor
povezljivost in dostopnost menijev
bogata oprema za zmerno ceno
lega na cesti
odzivnost menjalnika pri speljevanju
udobje (19-palčna kolesa)