Renault Kangoo Express 1.9 dCi 4X4 Grand Confort

28. 11. 2002 | Peter Kavčič
Deli
Renault Kangoo Express 1.9 dCi 4X4 Grand Confort

Je dostavnik, pa ni kombi, ima štirikolesni pogon, pa ni terenec, je Kangoo, pa ni družinski … Ja, kaj pa je potemtakem? Naj vam predstavimo dr. Kangooja, ekspresnega zdravnika za lajšanje težav vaših najbolj mlečnih krav.

Res je, veterinarska služba je med prvimi na spisku, ki jim takle dostavni Kangoo s pogonom na vsa štiri kolesa lahko olajša delo. Morda se zdi, da imamo v Sloveniji asfaltne ceste že do vsakega zelnika in da terencu podoben avtomobil ne upraviči svojega namena.

Vendar smo ob pohajkovanjih po odročnejših (beri: zapostavljenih) krajih našli veliko slabo vzdrževanih cest, ki se skoraj po pravilu končajo z dovozom na dvorišče kmetije. O tem, kako zoprno je lahko pozimi, ko je edino prevozno sredstvo traktor z verigami, ne bi razpravljali. Delo veterinarja pa ne čaka, saj krave ne »strijo« po vnaprej določenem urniku.

Za izredne razmere sta štirikolesni pogon in dvignjeno dno avtomobila odlična kombinacija. Toda to je le ena zgodba o uporabnosti avtomobila, za katerega velja, da je dober nakup le za ljudi, ki točno vedo, kaj bodo z njim počeli. Pri tem Kangooju namreč težko govorimo o »imidžu avtomobila«, kar je pri drugih terencih sicer pomemben dejavnik ob nakupu.

Tisti potniški je šminka in idealen za športne navdušence, ki svoja gorska kolesa ali jadralna padala radi pripeljejo na vrh hriba. V taki, dostavni obliki pa je pravzaprav dober nakup le za podjetja ali zasebnike s posebnimi zahtevami. Čemu bi sicer plačevali dodaten milijon tolarjev, kolikor je pač razlika med podobnim Kangoojem Express z dizelskim motorjem in pogonom le na prednji par koles?

Komu je 4x4 v resnici namenjen?

Morebitni kupci so torej elektro službe, vzdrževalci telekomunikacij in raznih energetskih vodov, pošta (v izjemnih primerih) in nekatere zdravstvene službe.

In kaj lahko ti ljudje, ki so znani po tem, da iz avtomobila iztisnejo prav vse, pričakujejo od Kangooja 4x4?

Presenetljivo veliko! Vozne lastnosti so povsem zadovoljive za razred lahkih dostavnikov. Na asfaltu ne deluje okorno terensko, ampak zelo podobno kot Kangoo s pogonom le na prednji kolesi. Ko postane spolzko, prilagodljiva hidravlična sklopka vklopi še zadnji kolesni par, kar na asfaltni podlagi pomeni več varnosti pri hitrejši vožnji skozi ovinke. Na ledu ali snegu ga žal nismo mogli preizkusiti, smo se pa namenoma podali na blatni tankovski poligon, na katerem je Kangoo prilezel tja, kamor si povprečni lastnik pravih terencev ne upa.

Seveda z njim ne gre pretiravati v strme klance ali v globoko blato. Kangoo 4x4 je namenjen slabemu makadamu in boljšim kolovoznim cestam. Ker nima zapor diferenciala ali reduktorja, pazljivost ne bo odveč. Ko enkrat zapeljete prek njegovih meja, pomagata le še traktor in močna vlečna vrv. Sicer pa tudi podvozje, ki dno avtomobila privzdigne kar 200 mm od tal (žal je plastična zaščita karterja bolj za okras), ni primerno za oponašanje rallyja Pariz-Dakar. Resda je 4x4 robustnejši od običajnega Kangooja, toliko kot pravi terenci, ki tehtajo najmanj še enkrat več, pa spet ne!

Terenu in težkemu tovoru (nosilnost dopušča 625 kilogramov tovora) se presenetljivo dobro upre dizelski motor v kombinaciji z natančnim menjalnikom. Prožnosti in moči je v motorju veliko, razveseljivo pa je tudi dejstvo, da se kljub napolnjenemu tovornemu prostoru ne upeha niti v strme klance. Na terenu tovarna obljublja naslednje zmogljivosti: pristopni kot 29 °, prehodni kot 21 °, vzpon 28 ° in sestopni kot 36 °, po globoki vodi z utrjeno strugo pa ni pametno pretiravati. Po našem občutku boste še vedno varni tudi v malo manj kot pol metra globoki vodi. Lastnike bo navdušila varčnost z zelo zmerno porabo 7, 7 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.

Pravzaprav je najprej lahki dostavnik, potem terenec!

Notranjost Expressa je seveda primerno zaščitena, kot se za dostavnike spodobi. Dno so zaščitili s plastiko, voznika in sovoznika pa s preklopno zaščitno mrežo. Preklopna mreža ob naprej prekucnjenem sovoznikovem sedežu omogoča tovorjenje 2, 46 metra dolgih (sicer ozkih) predmetov. V širino ga omejujejo blatniki, med katerimi je 1170 milimetrov razmaka. Sicer pa smo opazili eno nerodnost, ki sicer načeloma ni moteča. To je rezervna guma, pospravljena ob steni za voznikovim sedežem. V primeru črnega scenarija, ko vam guma poči ravno takrat, ko ste polno naloženi, vam ne preostane drugega kot raztovarjanje, menjava gume in ponovno natovarjanje. Izvedba z gumo na zadnjih vratih bi bila po našem mnenju boljša, a verjetno za Renaulta predraga? !

Glede naših pomislekov o premalo zaščiteni pločevini (enojne stene tovornega prostora so namreč zelo občutljive na udarce tovorjenih predmetov iz notranje strani) pa so nas na servisu potolažili, da tapetnik brez težav zaščiti notranji del zadnjih blatnikov in z vezano ploščo (4 mm) vse pločevinaste površine. Prav tako so na voljo še dodatna pritrdilna mesta za tovor (sedaj sta le dve kljukici v tleh), kar pa se prav tako uredi ob nakupu, ko kupec pove svoje želje.

Prav kupcem tega avtomobila pa toplo priporočamo trezen razmislek, ali sta štirikolesni pogon in 200 mm razdalje od tal vredna več denarja. Kdor pa ugotovi, da se bo vozil po zmerno zahtevnem terenu in potrebuje prostor za veliko orodja, oziroma lažji tovor, ne more zgrešiti.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.016,86 €
Cena testnega modela: 14.638,21 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 16,2 s
Največja hitrost: 142 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 59 kW (80 KM) pri 4000/min - največji navor 180 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. I. 3,720; II. 2,050; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,795; vzvratna 3,550 - diferencial 4,069 - gume 185/65 R 15
Zmogljivost: največja hitrost 142 km/h - pospešek 0-100 km/h 16,2 s - poraba goriva (ECE) 9,3/6,3/7,4 l/100 km (plinsko olje) ; Terenske zmogljivosti (tovarna): premagovanje vzpona 28 ° - dovoljen bočni nagib 27 ° - vstopni kot 29 °, prehodni kot 21 °, izstopni kot 36 ° - dovoljena globina vode 400 mm
Voz in obese: 4 vrata, 2 sedeža - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1275 kg - dovoljena skupna masa 1900 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1150 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 3995 mm - širina 1672 mm - višina 1895 mm - medosna razdalja 2624 mm - kolotek spredaj 1410 mm - zadaj 1430 mm - rajdni krog 11,0 m
Naše meritve
T = 16 °C, p = 1024 mbar, rel. vl. = 57 %, Stanje kilometrskega števca: 3563 km, Gume: Michelin Synchrone 4×4
Pospešek 0-100km: 17,6s
1000m z mesta: 38,2s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,8s
Prožnost 80-120km/h: 17,5s
Največja hitrost: 147 km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,0l/100km
poraba na testu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 74dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 73dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Slaba makadamska pot ali kolovoz je podlaga, kjer bo Kangoo 4x4 zasijal. Čeprav tudi na terenu zmore marsikaj, z njim ne pretiravajte v zelo strme klance ali globoko blato. Predvsem pa premislite, ali potrebujete Kangooja s pogonom na vsa štiri kolesa. Je namreč kar za milijon tolarjev dražji od enakega Kangooja s pogonom na prednji par koles.

Hvalimo in grajamo
pogon 4x4
uporabnost
preklopna zaščitna mreža
motor, menjalnik
izdelava
rezervna guma v prtljažnem prostoru
malo pritrditvenih mest (kljukic) v tovornem prostoru
cena