Renault Laguna 1.9 DCI Concorde

3. 11. 2000
Deli

Renault je na letošnjem pariškem salonu predstavil novo Laguno, zato je povsem jasno, da bo aktualni model kmalu zapeljal v muzej. Hoteli ali ne, takšna je usoda čisto vsakega avtomobila, ki ga je doslej izdelal človek.

Ampak Laguna dCi je še vedno dober avtomobil.

Dober? Le dva pogoja morata biti izpolnjena, da lahko to trdite brez zadržka: pogledovati morate za avtomobilom srednjega razreda in francoski avtomobili vam morajo biti že a priori všeč. Potem je vredno razmisliti tudi o Laguni, ki je na koncu življenjske poti.

Zakaj? Tudi Renault se je lotil gradnje turbodizelskih motorjev, pri katerih za polnjenje z gorivom skrbi tehnika skupnega voda, potem pa je gorivo neposredno vbrizgano v zgorevalni prostor. To označujejo črke dCi. Motor pravzaprav ni nič posebno novega, saj poznamo zelo podobnega tudi pod imenom dTi, le da ima v tem primeru le neposredni vbrizg, ne pa skupnega voda (common rail).

Sama preobrazba torej ni terjala velikanskega truda v primerjavi z zasnovo od praznega belega lista naprej. Na še svež, a že preskušen motor so pač namestili novo črpalko ter skupni vod in ga prilagodili novi tehniki.

Rezultat? Prav presenetljivo. Če začnem čisto pri koncu, je tale motor kljub ne ravno lahki karoseriji prav prijazno varčen. Tudi z našo težko nogo je zmogel porabo pod 7 litrov plinskega olja na 100 kilometrov, a je po drugi strani ob priganjanju v mestu poraba narasla prek 11 litrov na enaki razdalji. Torej je lahko tudi požrešen, a je pomembno, da ga je mogoče z lahko nogo voziti precej varčno.

Pa uporabnost? Brez pripomb. Navora je toliko, da ima voznik občutek, kot da so prestavna razmerja motokrosistično kratka. Pa niso. Je pa res, da so tehniki, ki so bdeli nad motorjem v nastajanju, v težnji po čim večji moči odškrbnili uporabnost motorja pod 2100 vrtljaji v minuti. Torej je treba speljevati z nekaj več plina, pozneje pa, tam nad 2500 vrtljaji v minuti, motor že tako močno vleče, da je pretikanje navzdol velikokrat povsem nepotrebno.

Lepo je tudi to, da je motor dobro zvočno izoliran, da se njegov (dizelski) princip delovanja pokaže le zjutraj, ko hladen steče trdo in grobo. To pa je vse.

In drugo? Menjalnik, na primer, je za ta avtomobil sicer dober in dovolj natančen, a v splošnem mehak in premalo odločen. Najhuje je pri pretikanju iz četrte v peto prestavo, ko je včasih potrebujete več sreče kot znanja, da opravite manever. Malce živcev bo včasih terjala tudi sklopka, katere pedal je prav nedamsko trd. Kot da bi bil avtomobil superšporten.

Tale petvrtna limuzina je pri dobrih 10 tisoč prevoženih kilometrih pokazala tudi precej slabih strani, ki so lahko posledica slabe in nekakovostne izdelave, pretirane grobosti voznikov pred nami ali (najverjetneje) obojega. Že iz zasnove pa izhaja majhen predal brez ključavnice pred sovoznikom, le v globino nastavljiv volanski obroč, težko dostopna ročica za nastavljanje usločenosti ledvenega dela in merilnik vrtljajev brez rdečega polja. No, zato pa se konča pri vrednosti 7000 . .

Kljub nekaterim napakam Laguna še vedno razveseljuje z udobnim, mehkim in zanesljivim podvozjem, predvsem pa z bogato opremo. In prav zaradi tega velja, da je Laguna prav zdaj zanimiva kot še nikoli. Konec dober, vse dobro. Še nekaj mesecev in zbogom, Laguna I!

Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 17.791,95 €
Moč: 79kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 79 kW (110 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1750/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda, elektronsko vodena črpalka - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 4,9 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,720; II. 2,050; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,760; vzvratna 3,550 - diferencial 3,550 - gume 205/55 R 15 V (G. year Eagle Touring)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,8 s - poraba goriva (ECE) 7,4/4,6/5,6 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzm. noge, trik. preč. vod., stab., zadaj pos. obese, vzd. vodila, torzijske vzmetne palice, tel. blažilniki, stab. - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1310 kg - dovoljena skupna masa 1900 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1600 kg, brez zavore 690 kg - dovoljena obremenitev strehe 70 kg
Zunanje mere: dolžina 4508 mm - širina 1752 mm - višina 1433 mm - medosna razdalja 2654 mm - kolotek spredaj 1480 mm - zadaj 1460 mm - rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: dolžina 1610 mm - širina 1470/1460 mm - višina 880-960/880 mm - vzdolžnica 890-1120/840-600 mm - posoda za gorivo 66 l
Prtljažnik: (normno) 450-1335 l
Naše meritve
T = 24 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 60 %
Pospešek 0-100km: 11,9s
1000m z mesta: 33,7s ( 155km/h)
Največja hitrost: 189km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,9l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,3m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Napake med testom: meglenke niso delovale, trikotna plastika na zadnjih vratih pada iz ležišča, neenakomerno nameščena plastika med volanskim ob ročem in merilniki, obe metlici brisalnikov natrgani
Ocena
  • Za Renault Laguno 1.9 dCi velja, da je v tem trenutku najbrž najboljša različica, če razmišljate o Laguni in če skušate najti najboljšo pot med zmogljivosti, uporabnostjo in prijaznostjo motorja ter varčnostjo z gorivom. Predvsem v kombijevski različici. Laguna tudi v splošnem ponuja dovolj opreme, z dobrim avdiosistemom vred, poleg tega pa je verjetno najznačilnejši predstavnik stare francoske šole udobja v avtomobilu. Ampak leta so tu.

Hvalimo in grajamo
motor, navor, zmogljivosti
udobje, oprema (Concorde)
prostornost, uporabnost
menjalnik
trda sklopka
žvižg ob voznikovih vratih nad 100 km/h
površna izdelava