Renault Laguna 1.9 dCi Grandtour Privilege

10. 1. 2002
Deli

Slovencem najbolj priljubljen avtomobil srednjega razreda, tako v limuzinski kot v kombijevski različici, se predstavlja v novi luči. Pri Grandtouru v prvi vrsti poudarjajo estetiko, šele potem prostornost.

Pri Renaultu trdijo, da so izdelali kombi s poudarjeno estetiko in eleganco, ki so ga namenili zahtevnejšim kupcem. Izmislili so si tudi novo ime - Grandtour, ki pa ni popolnoma novo, saj ga je na nemškem trgu nosila že Laguna prve generacije. Zadek je položno, elegantno prisekan. Logično je, da zato tudi prostornina prtljažnika ni med največjimi v svojem razredu. Je pa lep!

Odpiranje zadnje šipe seveda ni novost, saj jo poleg Lagune najdemo tudi v Scenicu in Espacu. Je pa praktična rešitev. Izzivalna oblika zadka sodi v sam vrh današnje mode. Aluminijaste vzdolžne strešne letve se estetsko dopolnjujejo z elegantno zaobljenim strešnim lokom, ki poteka od prednjega do zadnjega stebrička. Luči s kristalnim videzom pa celoto le še estetsko dopolnjujejo. Tako zadek ni samo lep, ampak tudi uporaben.

Nova Laguna je z najvišjo možno oceno po evropskem sistemu preskusnih trčenj NCAP trenutno najvarnejši avtomobil v vseh kategorijah. V opremi Privilege je vštetih šest varnostnih blazin, doplačati je treba le za dve na zadnjih sedežih. Tudi sistem za pomoč pri zaviranju v sili je nadgradnja serijskega ABS-a. Kot opozorilo se v takem položaju samodejno prižgejo vse štiri utripalke. Stopalka zavore nove Lagune je mehkejša kot običajno, ustavljanje

pa je zanesljivo, vključno s kratko zavorno razdaljo. Laguna ima odlične zavore.

Naslednja tehnična značilnost nove Lagune je sistem za nadzor tlaka v gumah. Prek senzorjev v ventilih nadzira nihanja in opozarja na odstopanja od idealne vrednosti. Glasovno opozarjanje (prijazen ženski glas), dopolnjeno z izpisom na armaturni plošči, je včasih kar zastrašujoče, ker opozarja(! ) na odstopanje. Vendar ni tako hudo, kot se zdi na prvi pogled.

Ključ v obliki kartice se je žal tudi tokrat izkazal za nezanesljivo rešitev. Tipala v vratih namreč ne delujejo zanesljivo, pa tudi zagon je lahko včasih težaven.

Toliko bolj zanesljiva pa je zato vsa druga tehnika in mehanika. Laguna je natančno vodljiva, njeno podvozje ni ne premehko ne pretrdo, in skoraj v vseh položajih se odziva predvidljivo in natančno. Istočasno v ovinkih ne dovoljuje pretiranega nagibanja. Podvozje je ravno pravšnje trdote, da ne kvari udobja.

Ima tudi odličen motor in še boljši menjalnik. Za pogon so uporabili poznani 1, 9-litrski turbodizel s skupnim vodom, pri katerem so z novo elektroniko dosegli optimalno moč 120 KM. Motor je kot narejen za ta avtomobil. Navor v širokem območju vrtljajev, poskočnost, dobra odzivnost, uglajenost so lastnosti, ki si jih lahko le želimo, poleg tega pa tudi poraba ni pretirana. Kot nadgradnja sodobnega motorja razveseljuje nov šeststopenjski ročni menjalnik. Čeprav pri Renaultu nismo bili vajeni ravno slabih menjalnikov, pa so tokrat presegli sami sebe. S svojo natančnostjo, hitrostjo in učinkovitostjo menjalnik prijetno preseneča.

Če na zunaj Laguna izraža svojevrstno dinamičnost, pa je notranjost veliko bolj umirjena. Barvno so prevladovali sivi odtenki, vključno s prijetnim oblazinjenjem sedežev v kombinaciji gladkega in brušenega usnja. Bolj dinamični del, vključno s preglednimi števci in bogatim informacijskim sistemom, skupaj s potovalnim računalnikom, je kot nasprotje umirjeni armaturni plošči.

Morda armaturna plošča na prvi pogled deluje celo nekoliko pusto, ampak ko se je navadite, spoznate, da ni tako napačna. Dobri in dobro nastavljivi sedeži so dovolj veliki, prostornost pa je odlika tudi na zadnjih sedežih. Pohvalna je odločitev, da so končno tudi Laguni namenili po višini (ne samo globini! ) nastavljiv volanski obroč, oblečen v usnje.

Navdušenje nad celoto nekoliko pokvarijo drobne napake, kot so slabo pritrjena stropna obloga ali pa preblizu volanskemu obroču nameščena upravljalna ročica radia. Tudi ročica smernikov je brez vmesnega položaja in gumbi klimatske naprave so premehki ter brez možnosti osrednjega nastavljanja. Ampak te drobne pomanjkljivosti je ob celotnem vtisu kaj lahko pozabiti. Prevladajo kakovost, eleganca in uporabnost.

Igor Pucihar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.362,71 €
Cena testnega modela: 24.262,23 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 88 kW (120 KM) pri 4000/min - največji navor 270 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,8 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 6-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,910; II. 2,110; III. 1,390; IV. 0,980; V. 0,780; VI. 0,640; vzvratna 3,540 - diferencial 3,370 - gume 205/55 R 16 Y (Michelin Pilot Sport)
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 7,2/4,8/5,6 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1420 kg - dovoljena skupna masa 1935 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zunanje mere: dolžina 4698 mm - širina 1749 mm - višina 1443 mm - medosna razdalja 2745 mm - kolotek spredaj 1525 mm - zadaj 1480 mm - rajdni krog 11,5 m
Notranje mere: dolžina 1640 mm - širina 1470/1460 mm - višina 930-980/920 mm - vzdolžnica 850-1080/870-630 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: (normno) 475 l
Naše meritve
T = 30 °C, p = 1009 mbar, rel. vl. = 57%
Pospešek 0-100km: 11,6s
1000m z mesta: 32,1s ( 160km/h)
Največja hitrost: 197km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
poraba na testu: 8,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Laguna je eleganten in moden avtomobil. Pri eklektroniki (zaklepanje) rabijo še nekaj časa za dodelavo, klasična mehanika pa je v odlični formi. Odličen motor, odličen menjalnik, odlično podvozje in idealna prostornost jo uvrščejo zelo visoko na lestvici. Pa tudi bogata osnovna oprema ni odveč.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
vodljivost
zavore
prostornost
oprema
oblika
pritrditev stropa
tesna obvolanska ročica radia
nezanesljiva elektronika zaklepanja
preobčutljivi gumbi klimatske naprave
ročica smernikov brez vmesnega položaja