Renault Laguna 2.0 dCi (127 kW) Elite

23. 11. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

Ko človek preide določena leta, ima (upravičeno ali neupravičeno) občutek, da se v življenju premalo dogaja. Zato začne hoditi v fitnes, se bolj posveča svoji koži in lasem, znova zahaja med ljudi. Skratka: hoče (znova) v ospredje.

Tudi pri Laguni vidimo, da je (verjetno) že v srednjih letih. Pri Renaultu so jo zato leta 2005 lepotno pomladili, ji pred kratkim pomagali do motornih mišic in jo znova poslali v promet. Ji gre tako slabo, boste vprašali?

Čeprav ima kriza srednjih let nekako negativen prizvok, je v resnici tudi dobra. Laguna, ki so jo zadnji čas zasenčile (novejše) limuzine tekmecev, je tako zopet aktualnejša (nova odbijača, drugačne luči, predvsem pa boljši materiali v notranjosti), veliko bolj v formi (močnejši motor) in s tem tudi mikavnejša za kupce.

V najboljših letih, ponavadi pravimo, saj je preverjena tehnika kupcem vse pomembnejša. Največja sprememba, če ne štejemo diskretnih oblikovnih sprememb, je prav gotovo najmočnejši turbodizelski motor, ki postreže s kar 127 kilovati oziroma bolj domačimi 173 ’konji’.

Osnova je sicer znana, to je dvolitrski motor dCi s tehnologijo skupnega voda, ki postreže s 110 kilovati in je v Renaultih sedaj že domač pogonski agregat, vendar pa so ga še predelali. Nova je elektronika, nove so vbrizgalne šobe, turbopuhalo je zmogljivejše, dodali so še dve gredi, ki umirjata tresljaje, predvsem pa mu pritaknili filter trdih delcev, ki pošilja črn dim iz izpušnega sistema na odpad zgodovine. V resnici je to le tovarniški tuning, ki pa deluje.

Tako opremljena Laguna je precej poskočna (le pokukajte k rezultatom meritev! ), suverena v vseh šestih prestavah in poleg tega še razmeroma varčna. Na testu smo ji izmerili povprečno porabo devet litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je glede na zmogljivosti več kot dobra novica. Podobno kot šibkejše (turbodizelske) različice je tudi najmočnejša Laguna prijetna za vožnjo, saj turbopuhalo zadiha že pri nizkih vrtljajih, zato ni moteče ’turboluknje’ oziroma trganja volanskega obroča iz rok, ko se lopatje v turbini zavrti s polno hitrostjo.

Zato velja: tiho, varčno in prijetno pri potovalni hitrosti na avtocesti, dovolj uživaško na serpentinah stare ceste. Tudi zaradi hitrega in natančnega šeststopenjskega menjalnika! Edina pomanjkljivost motorja je hrup, ki ga širi po soseski zgodaj zjutraj, ko je mehanika še mrzla. A še to bolj zunaj kot pa v potniški kabini, saj je zvočna izolacija med boljšimi.

Če vam govorim o ksenonskih žarometih, ’pametni’ kartici, navigaciji, tehnologiji Bluetooth za prostoročno telefoniranje, usnju in alkantari na sedežih in notranjih oblogah vrat, tempomatu in obvolanskih komandah za ukazovanje radiu, boste verjetno takoj pomislili na prestižne limuzine višjega cenovnega razreda. Tiste (večinoma) nemške, kjer ti za dobro jutro prodajalci najprej ponudijo cenik, ki se začne nad desetimi milijoni. Zelo redko pa pomislimo na francoske udobneže, ki so sicer v senci nemških, a zato nič slabši.

Glavni adut Lagune, čeprav se to sliši kot reklama za korejski avtomobil, je razmerje med ceno in opremljenostjo. Za slabih sedem milijonov tolarjev dobite avtomobil, ki je všečen, dovolj varen, udoben, razmeroma varčen in opremljen z najnovejšo tehnologijo, ki jo trg ponuja. Seveda, kot si lahko preberete v rubriki plusi in minusi, smo tudi pri prenovljeni Laguni pogrešali marsikaj, recimo boljši položaj za volanom (kljub izdatni nastavitvi volanskega obroča imate še vedno pokrčene noge pa še sedalni del je prekratek) ali res uporabne predale za odlaganje drobnarij.

Čeprav se prenovljena Laguna (lahko) bohoti z nazivom Elite, se nikar ne ustrašite. Elite ne pomeni veliko denarja, razsipnosti ali davkarije na vratih, ampak izvrstno opremljenost za zmeren denar. Vključno z odličnim navigacijskim sistemom Carminat! In srednja leta (s krizo ali brez) pri vozniku niso pogoj, da se boste v tem avtomobilu tudi dobro počutili!

Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 28.300,78 €
Cena testnega modela: 31.810,22 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1995 cm3 - največja moč 127 kW (173 KM) pri 3750/min - največji navor 360 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Michelin Pilot Primacy).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,4 s - poraba goriva (ECE) 7,9/5,0/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1430 kg - dovoljena skupna masa 2060 kg.
Zunanje mere: dolžina 4598 mm - širina 1774 mm - višina 1433 mm - prtljažnik 430-1340 l - posoda za gorivo 68 l.
Naše meritve
(T=12 °C / p= 1022 mbar / rel. vl.: 66 % /Stanje km števca: 20559 km)
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,2s ( 143km/h)
1000m z mesta: 29,2s ( 184km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,8/14,3s
Prožnost 80-120km/h: 8,7/11,7s
Največja hitrost: 225km/h (VI.)
poraba na testu: 9,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,5m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motor
oprema
pametna kartica
navigacija Carminat
šeststopenjski menjalnik
glasnost mrzlega motorja
položaj za volanom
premalo predalov za odlaganje drobnarij