Renault Laguna Coupe 2.0 16V Turbo GT

18. 2. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

V 14 dneh nisem slišal niti enega, ki bi dejal, da mu Laguna Coupe ni všeč. Prav nasprotno, vsi so bili nad njo odkrito navdušeni. Kar je pri novih Renaultih prej izjema kot pravilo.

Občudovanje je bilo res odkrito, saj so me popolni neznanci ustavljali na bencinski črpalki, nekateri so na rdečem semaforju dvigovali palec, kolegi pa so me prosili za kakšen krog na sovozniškem sedežu. Njihovo navdušenje se je stopnjevalo celo do te mere, da so menili, da bi Laguno Coupe zgolj zaradi oblike lahko pomaknili v avtomobilski razred višje in jo uvrstili v premium družbo. Primerjava z znamko Jaguar ali celo Aston Martin renaultovcem verjetno godi, zlasti če rečemo, da je to nedvomno najcenejši Aston in verjetno tudi Jaguar . .

A ostanimo trdno na tleh, Laguna Coupe ni niti Audi A5 niti BMW serije 3 Coupe, kaj šele eden od Bondovih avtomobilov. Prej bi lahko kot dodelana Laguna Berline zlahka konkurirala manj opaznemu Peugeotu 407 Coupe. Za vstop v premium razred ji pri tehniki ne manjka veliko, gre bolj za občutke, ko se usedete za volan ali doživljate vožnjo kot sopotnik.

Največji minus smo tako pritaknili obliki njene notranjosti, bolje rečeno dizajnu armaturne plošče. Renaultovi oblikovalci so ohranili ločen zgornji del armaturne plošče od spodnjega, zaradi česar je občutek prostornosti večji. Medtem ko je oblika karoserije tako prikupna, da se ljudje na cesti odobravajoče ozirajo za vami, pa bi sopotnik dal palec dol, ko bi govorili o notranjih oblinah. Preveč je podobna različici Berline, kar dokazuje tudi gumb osrednje ključavnice, kjer je narisan avtomobil z dvojnimi vrati na vsakem boku.

A podobno zgodbo o premalo dodelanem vozniškem okolju smo slišali tudi pri 407 Coupeju, seriji 3 Coupeju, Audiju A5 ali novejših Passatu CC in Sciroccu, ki se od tipičnih kupejevskih oblik sicer odmikata, a iščeta podobne kupce.

Francozi pa niso ponovili nekaterih napak, ki zdaj že tradicionalno žigosajo njihove avtomobile. V Laguni Coupe se sedi veliko bolje, kot smo bili navajeni pri Renaultih. Položaj za volanom so nadgradili z nižjim položajem sedeža, predvsem pa z boljšo podporo za voznikova stegna. Izsledki ankete, ki so jo izpolnjevali kupci klasične Lagune, so pokazali, da je dolžina sedalnega dela povsem primerna, le zunanji rob naj bi bil premehak. No,

v Laguni Coupe je zunanji rob trši in bolj raven, zato imata stegnenici boljšo podporo, s čimer so tudi omejili nadležno drsenje zadnjice po drsečem usnju. Športnejši položaj voznika pomeni tudi manj klavstrofobičen občutek, ki ga pri kupejih pogosto doživimo, saj z glavo rinemo v streho oziroma opazujemo dogajanje na cesti kar ob zgornjem robu vetrobranske šipe. Se vam bo pa pogosto dogajalo, da se bosta prednja vzglavnika zagozdila ob streho, ko boste izkoristili 240-milimetrski električni pomik prednjih sedežev, ki naj bi olajšal prehod na zadnje sedeže (funkcija Easy Entry).

Splošna ergonomija voznikovega delovnega mesta je dobra: aluminijaste stopalke so na pravih mestih, počivališče za levo nogo je primerno veliko tudi za zimske čevlje s širšim podplatom, volanski obroč je izdatno vzdolžno nastavljiv in prestavna ročica je primerno blizu desnici. Seveda se lahko Laguna Coupe pohvali tudi z volanskimi tipkami (tempomat oziroma omejevalnik hitrosti) in z obvolanskimi komandami za radio.

Med slabosti smo uvrstili le na spodnji strani porezan volanski obroč in aluminijasto prestavno ročico, ki v temperaturah okoli –10 in +30 prav kliče po tem, da zataknete v tretjo prestavo in se vozite brez pretikanja, dokler temperatura notranjosti (in s tem prestavne ročice) ne doseže normalne stopnje. Rokovanje z aluminijem je v ekstremnih temperaturnih razmerah prav boleče, zato sem čedalje bolj prepričan, da se načrtovalci ne vozijo vsak dan s svojimi izdelki, saj sicer ne bi več vztrajali pri tem.

Pogled čez ramo prednjih potnikov razkriva razmeroma veliko prostora za glave in ramena zadnjih dveh potnikov, kamen spotike na vsakem daljšem potovanju pa bo skromno odmerjena dolžina za noge. Če so v avtu trije odrasli in je sopotnikov sedež pomaknjen naprej, bo še nekako šlo, za štiri odrasle pa ne bi dal več roke v ogenj.

Pri prtljažniku je zgodba podobna. Osnovnih 423 litrov je za kupeja lepa številka, pri Renaultu pa še trdijo, da lahko s podrtim zadnjim naslonom (v razmerju 60 : 40) peljete do 1, 8-metra dolg predmet. Za smuči bo dovolj, verjetno pa kupe ne bo glavno prevozno sredstvo za prevoz parketa ali desk za gradnjo vaše počitniške hišice, kajne? Težavni sta še vedno majhna luknja in plitkost sicer lepo obdelanega prtljažnika.

Laguna Coupe je nižja od modela Berline za štiri centimetre, ima za šest centimetrov krajšo medosno razdaljo in je za kar četrtino vzvojno trša. Skupaj z bolj odzivnimi vzmetmi in blažilniki, ki postavljajo odzivnost pred udobjem, že na prvih luknjah začutite, kako dobro so (oziroma niso) cestarji zakrpali v zimski zmrzali nastale luknje. A žal športnosti sledi le še motor, saj smo imeli na testu dvolitrsko turbobencinsko različico s 150 kilovati oziroma z bolj domačimi 204 'konji', ki je vzet kar iz Megana RS.

V Sloveniji bodo prodajali le štiri najmočnejše motorje (od osmih predvidenih) in testni primerek je teoretično šibkejši od dveh bencinskih možnosti (drugi je 3.5 V6 s 175 kW).

Coupeju motor z dvema turbopuhaloma pristaja. Ker je zelo odziven, skorajda ne trese in je tako rekoč neslišen. Močnejšega motorja sicer nisem preizkusil, a mu verjetno zaradi šestih valjev lahko pripišemo boljši zvok in bolj uglajeno delovanje, ob tem pa moramo upoštevati večjo porabo in večjo maso, ki neposredno vpliva tudi na vozno dinamiko.

Laguna Coupe ima športno podvozje in zmogljiv motor, nima pa komunikativnega servovolana, hitrega menjalnika in izklopljivega stabilnostnega sistema. Zato mi lahko verjamete, da lahko le slutiš delovanje štirikolesnega volana, ko se zadnji kolesi do 60 km/h sukata nasprotno od prednjih (do kota 3, 5 stopinj), nad to hitrostjo pa vzporedno s pogonskima kolesoma.

Obračalni krog je manjši, celo do 10 odstotkov, vzorna pa je tudi lega na cesti. To se občuti zlasti na tako imenovanih 'hardih', ko pri 180-stopinjskih ovinkih nos avtomobila ne rine iz ovinka, temveč zadek urno smukne v smer vožnje. A čim smo hoteli po spolzkih in s snegom pokritih cestah preizkusiti, ali je razlika res taka, je v naše početje posegel ESP, ki je avtomobil varno naravnal. Sicer pohvala Renaultu za dobro delovanje tega sistema, saj nedvomno postavi varnost na višjo raven, toda ali se moramo pri dinamičnih Renaultih res vedno znova vprašati, ali je treba počakati na različico RS, ki zagotavlja izklopljiv ESP pri vseh hitrostih? Ali se Renaultovi kupci športnih avtomobilov res nikoli ne peljejo na dirkališču? Dvomim. Zato tudi minus.

V Parizu so verjetno prešteli, da je turistov več kot dirkačev, zato lahko njihov kupejevski GT zlahka poimenujemo kar Veliki Turist. Če pomislim na Scirocca, ki smo ga imeli pred kratkim na testu, ponuja obujena legenda več športnosti in tudi izklopljiv ESP. In ko za isto ceno dobiš še menjalnik z dvema sklopkama DSG, potem se (vsaj pri meni) tehtnica nagne v prid nemškemu tekmecu.

Zato je treba gledati na Laguno kot na lepo oblikovan kupe, ki lažje premaguje vsakodnevne tlake, kot zagotavlja športno vožnjo. Spet bomo pohvalili pametno kartico, ki bi morala biti za zgled vsem drugim izdelovalcem, odlično opremljenost (vključno z navigacijo, prostoročnim sistemom za telefoniranje, radiem s CD-predvajalnikom in priključkom za iPod, usnjem . . ) in varnost.

Ta se začne z aktivnimi biksenonskimi žarometi, ki svetijo v ovinek pod kotom največ 8 (zunanji) in 15 stopinj (notranji žaromet), in z bolj odzivnimi LED-diodami zadaj, konča pa se s štirimi varnostnimi blazinami in dvema varnostnima zavesama. Ozvočenje je vrhunsko, zagrizenim avdiofilom pa svetujemo, da še malo počakajo, saj bodo v kratkem ponudili še sistem Plug&Music oziroma nov vmesnik z dodatno avdio vtičnico in s priključkom za USB-ključ, ki bo v predalu med prednjima sedežema. A s tem bodo še zmanjšali že tako skromne odlagalne površine.

Renault Fuego, ki je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja poskrbel za marsikateri nevoščljivi pogled, je dobil dostojnega potomca. Vprašanje, ali je to le najlepša Laguna ali celo najcenejši Aston Martin, pustimo za gostilniške debate. Mi pravimo, da se boste v njem dobro počutili, če le ne nimate športne žilice Fernanda Alonsa.

Iz oči v oči . .

Mitja Reven: Renault, odlično. Kupeja sicer ne glejte z očmi navdušenca nad športnimi avtomobili, ampak naj bo najlepša Laguna vseh časov predvsem avtomobil za udobje. Ni mi všeč odpiranje prtljažnika, tudi notranjost se mi zdi premalo ekskluzivna, Coupe pa v vožnji skozi ovinke le potrjuje, da je prej pozerski Renault kot pa športen. Tudi prav. Drugače pa, če ustvarjalce 007 zajame recesija, tu je cenejši Aston.

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 34.444 €
Cena testnega modela: 37.094 €
Moč: 150kW (204 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 232 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,2l/100km
Garancija: 3 leta ali 150.000 km splošne garancije, 3 leta mobilne garancije, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.220 €
Gorivo: 11.234 €
Gume (1) 813 €
Obvezno zavarovanje: 3.280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.650 €
Skupaj 37.557 € (strošek na km: 0,38 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 82,7 × 93 mm – gibna prostornina 1.998 cm? – kompresija 9,0 : 1 – največja moč 150 kW (204 KM) pri 5.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s – specifična moč 75,1 kW/l (102,1 KM/l) – največji navor 300 Nm pri 3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – hitrosti v določenih prestavah pri 1000/min: I. 8,15; II. 15,14; III. 21,5; IV. 28,91; V. 35,52; VI. 42,16 – platišča 7,5J × 18 – gume 225/45 R 18 V, kotalni obseg 1,99 m.
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – poraba goriva (ECE) 11,5/6,5/8,2 l/100 km.
Voz in obese: kupe – 2 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj samovodilna poltoga prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, elektronsko krmiljena mehanska zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo.
Mase: prazno vozilo 1.428 kg – dovoljena skupna masa 1.923 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 650 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.812 mm – kolotek spredaj 1.548 mm – zadaj 1.542 mm – rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.440 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 4 sedeži: 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Naše meritve
T = 4 °C / p = 985 mbar / rel. vl. = 62 % / Gume: Dunlop SP Winter M+S 225/45/R 18 V / Stanje kilometrskega števca: 11.464 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,1s ( 145km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,5/11,5s
Prožnost 80-120km/h: 8,9/12,8s
Največja hitrost: 232km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 11,8l/100km
Najvišja poraba: 13,1l/100km
poraba na testu: 12,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 82,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 49,0m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 51dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 37dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (None/420)
  • Laguna Coupe navdušuje na promenadah, se izkaže pri vsakodnevnih opravilih in malce razočara pri dinamični vožnji. Če bi bilo ESP mogoče povsem izklopiti, bi verjetno prišel bolj do izraza tudi štirikolesni volan. Tako pa se dinamičen motor in togo podvozje ter slabše komunikativen volan in povprečen menjalnik malce izključujejo.

  • Zunanjost

    Prava lepotica tudi med kupeji, ki ponavadi privlačijo poglede. Pa tudi dobro je narejen.

  • Notranjost

    Laguna Coupe je dovolj prostorna, tako da zahteva le malo odrekanj. Mogoče si kakšno pripombo zasluži le zaradi pomanjkanja prostora za noge potnikov na zadnji klopi in preplitkega prtljažnika.

  • Motor, menjalnik

    Odličen motor, povprečen menjalnik, trše podvozje, štirikolesni volan s samo 2,1 zavrtljaja na mestu. Pri Renaultu so bodo morali le odločiti, ali hočejo poudariti udobje ali športnost.

  • Vozne lastnosti

    Dobra smerna stabilnost, nadpovprečna lega na cesti, v bistvu prijazen kupe za vsak dan.

  • Zmogljivost

    Več, kot dovoljujejo zakoni, in tudi več, kot si večina upa ali zmore.

  • Varnost

    Renault se rad pohvali, da je pasivna in aktivna varnost pri njem med najpomembnejšimi stvarmi. Zakaj bi bilo pri Laguni Coupe drugače?

  • Gospodarnost

    Če vas moti poraba, si kupite turbodizla. Sicer pa konkurenčna cena in povprečna izguba pri rabljenem avtomobilu.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika karoserije
štirikolesni volan (4Control)
pametna kartica za ključavnico in zagon
motor
oprema
položaj za volanom
dostop do posode za gorivo brez ključa
izklopljiv ESP le pri majhnih hitrostih
premalo komunikativen servovolan
preglednost nazaj
porezan volanski obroč
oblikovno neizrazita armaturna plošča
majhna 'luknja' v prtljažniku
aluminij na prestavni ročici
premalo odlagalnih površin