Renault Laguna Grandtour 2.0T GT

12. 5. 2005
Deli

Na hitro se zdi, da se prenovljena Laguna skoraj v ničemer ne razlikuje od stare. Če mislite tako, se motite. Bolj kot kozmetičnim popravkom so se namreč Renaultovi inženirji posvetili tehničnim novostim.

Kaj je resnično novega na karoseriji, boste težko ugotovili, če ne boste ob bok prenovljene Lagune postavili staro. Žarometi se niso veliko spremenili. Ostajajo takšni, kot so bili. Nova je predvsem maska motorja, ki je dobila prepoznavne Renaultove linije in kromirano obrobo, skupaj z njo pa sta bila nekaj novosti deležna še pokrov motorja ter odbijač. Zadaj je novosti celo za odtenek manj. Zdi se, kot da so resnično nove le luči, ki ponujajo rahlo spremenjeno grafiko. In to naj bi bilo tudi vse.

Kozmetični popravki torej resnično niso tisti, ki bi upravičevali ime prenovljena Laguna. Vsaj tisti na karoseriji ne. In ko prvič stopate v novo Laguno, vam priporočamo, da to storite prav s temi mislimi v glavi, saj se sicer lahko zgodi, da svojega navdušenja in izjav ne boste znali brzdati. Ko sedete v voznikov sedež, namreč doživite pravi mali šok. Vse tisto, kar so pri Renaultu napisali v novinarske mape, drži. Armaturna plošča je resnično nova, predvsem pa kakovostnejša.

Materiali so prijetnejši na otip, vse, kar prsti odpirajo, pritiskajo ali premikajo, teče bolj prefinjeno kot prej, še posebej prijetno pa presenetijo voznikov sedež, volanski obroč in merilniki. Okej, res je, niso povsem brez napak in res je tudi, da je testna Laguna nosila oznako GT, za katero verjetno ni treba poudarjati, da izžareva športnost, pa vendar. Sedeži, oblečeni v usnje, so udobni in hkrati športni (velja predvsem za prednja! ). Če jim lahko kaj zamerimo, je to predvsem (pre)visok položaj sedenja, ki zasenči želene športne ambicije.

Zato pa na drugi strani (na srečo vseh drugih potnikov) poudarja družinskost tega avta. Ne smemo namreč pozabiti, da je v Laguni Grandtour za voznikom in sovoznikom še ena vrsta sedežev (beri: klop), ki brez težav udobno sprejme najmanj dva odrasla potnika, zadaj pa še 475 litrov prostora, skritega v kombijevskem zadku, ki ga je po potrebi mogoče tudi povečati (1515 litrov).

Tako je že jasno, da Laguna GT ni in noče biti Megane RS. To ugotovite tudi, ko poprimete za volanski obroč. Ta je podobno kot vsa notranjost, vključno z merilniki, prenovljen, s štirimi prečkami (čeprav se zdi, da so se inženirji navduševali nad tremi) in z ravno pravšnjo mero oblazinjenja. Torej mu nimamo kaj očitati. Očitki padajo na mehanizem, ki je premalo natančen in preveč zadušen, da bi lahko vračal prave informacije o tem, kaj se dogaja pod kolesi. In zakaj vam to razlagamo?

Zato, ker ne govorimo o Laguni s 100 ali 120 konjskimi močmi pod motornim pokrovom, pač o Laguni, ki jo poganja motor, sposojen iz Megana RS. Resda z nekoliko manjšo močjo (namesto 225 ima ’le’ 205 KM), zato pa s povsem enako količino navora (300 Nm). Povedano z drugimi besedami, Laguna 2.0T GT se lahko suvereno kosa tudi s prostorninsko največjim in z valji številčnejšim agregatom, saj zmore le 5 KM manj, zato pa na drugi strani, pri istih motornih vrtljajih, ponudi 20 Nm več navora. Potrebam zajetne količine moči se inženirji seveda niso mogli izogniti novim uglasitvam menjalnika (šeststopenjski), podvozja (to je trše, bolj togo in nižje) ter zavor. Vendar tudi tu, tako kot povsod drugje, niso hoteli pretiravali in so nastavitve približali predvsem udobni in zato precej manj športni vožnji.

Požiranje neravnin je torej ena od tistih stvari, na katero se potniki ne bodo pritoževali, menjalnik je preračunan tako, da voznik lahko večino dela opravi v peti ali kar v šesti prestavi (zahvaljujoč predvsem ogromni količini navora), motor zaženete s pritiskom na gumb, za marsikaj (primerno hitrost (tempomat, omejevalnik hitrosti), vklop žarometov, brisalnikov, …) poskrbi elektronika, za prijetno vzdušje dvostezna klimatska naprava in spodobno zmogljiv avdiosistem.

Ob vsem tem verjetno ni več treba posebej poudarjati, kaj so imeli pri Renaultu v mislih, ko so v nos nameščali ta motor. Dirkalnika zagotovo ne. Za takšne ljubitelje hitre vožnje imajo v ponudbi Megana RS in Clia RS. Zagotovo pa so imeli v mislih udoben in hiter družinski avto, ki zna včasih kljub vsemu vzbuditi tudi spomine na mladost in nore dni.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.009,01 €
Cena testnega modela: 31.468,04 €
Moč: 150kW (204 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,4 s
Največja hitrost: 232 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbobencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 150 kW (204 KM) pri 5000/min - največji navor 300 Nm pri 3000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/45 R 17 V (Michelin Pilot Exalto 2).
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,4 s - poraba goriva (ECE) 11,8/4,6/8,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1355 kg - dovoljena skupna masa 1985 kg.
Zunanje mere: dolžina 4700 mm - širina 1770 mm - višina 1440 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 68 l.
Prtljažnik: 475-1515 l
Naše meritve
T=20 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 3135 km
Pospešek 0-100km: 8,0s
402m z mesta: 15,8s ( 144km/h)
1000m z mesta: 28,7s ( 185km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/11,0s
Prožnost 80-120km/h: 8,2/11,7s
Največja hitrost: 230km/h (VI.)
poraba na testu: 11,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Prenova Lagune je bila temeljita, saj je zajela predvsem tiste stvari, ki jih bodo lastniki tega avta zagotovo znali ceniti. O tem ni dvoma! Poraja pa se vprašanja, zakaj so ponudbo motorjev okrepili z agregatom, ki je po svojih zmogljivostih povsem primerljiv z največjim šestvaljnikom. Zato, ker so z njim hoteli poudariti športnost, vam bodo odgovorili, dokazovali pa s paketom opreme GT in ročnim menjalnikom, ki pri trilitrski Laguni nista na voljo.

Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivost, menjalnik
prenovljena notranjost
bogata oprema
nekomunikativen volanski mehanizem
aluminijasta glava prestavne ročice (občutljivost na temperaturne spremembe)