Renault Laguna GT 2.0 16V Turbo

6. 3. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Na vsa štiri . . Ne pogon, ta (tudi) pri Laguni GT ostaja na prednjem kolesnem paru, temveč volan oziroma krmiljenje. Pri Getejki se obračajo vsa štiri kolesa.

Tu seveda ne gre za revolucionarne novosti, štirikolesno krmiljenje je pri avtomobilih znano že desetletja. Je pa vsakič znova zanimivo, kako ga proizvajalci 'zapakirajo' in prodajo kupcem.

Tehnično je v tej Laguni (torej klasični, petvratni) stvar popolnoma enaka kot v kupejevski različici, katere test ste lahko prebrali nekaj številk nazaj. Zadnja kolesa se sicer obrnejo, a precej manj kot prednja, le za nekaj stopinj. Se da vse skupaj zaznati izza volana?

Seveda, in to precej očitno. Takrat, ko bi se klasična Laguna le z vso silo naslonila na zunanje prednje kolo, ki bi pod težo naloge seveda pokleknilo in bi celoten avto krepko zdrsnil prek prednjih koles, se GT pelje precej bolj nevtralno.

Na začetku je lahko občutek celo malo strašljiv, saj gume kar nočejo in nočejo popustiti, vozniku pa se zdi, kot da zadek rahlo drsi. Pa v resnici ne, le linija skozi ovinke je zaradi delovanja zadnje preme nekoliko bolj zaprta. Ko avto enkrat zdrsne, zdrsne spredaj, v vsakem primeru pa se vse skupaj zgodi predvidljivo.

Dodaten plus: kljub zmogljivemu motorju in pogonu 'le' spredaj mora zaradi štirikolesnega volana (na žalost ne popolnoma izklopljiv) ESP posredovati bolj redko, kot bi sicer. Še en plus: ker se pri majhnih hitrostih zadnji kolesi zasukata v nasprotno smer kot prednji, je obračalni krog zavidljivo majhen.

Da gre za Laguno GT, boste navzven (razen precej diskretnih oznak na stebričku strehe) težko ugotovili (kar po svoje ni slabo, saj avto tako ne privlači preveč pozornosti), navznoter pa je stvar drugačna. Bolj športni sedeži, športni oblikovalski detajli na armaturni plošči in pri merilnikih . .

Laguna GT je seveda še vedno očitno Laguna, a vsaj izza volana je jasno, da ne sedite v kakšni povprečni različici. Notranje mere so seveda enake kot pri vseh drugih Lagunah, kar pomeni dovolj prostora spredaj, povprečno zadaj in velik prtljažnik.

Dvolitrski bencinski turbo lahko avto poganja hitro, kljub vsemu pa je bolj kot ne namenjen zmogljivemu, a umirjeno uglajenemu premikanju avtomobila. Največji navor je na voljo pri 3.000 vrtljajih (kar je na papirju precej visoko, a se v praksi izkaže, da je motor zmogljiv tudi v najnižjih vrtljajih), največja moč pa pri 5.000 (a se z veseljem zavrti v rdeče polje).

Morda bi mu glede na lastnosti bolje pristajal samodejni menjalnik, a ker gre vendarle za športno različico petvratne Lagune, je jasno, da je tudi šeststopenjski ročni menjalnik dobra odločitev. Ko smo že pri športnosti: podvozje še vedno dobro blaži neravnine, čeprav v ovinkih dovoljuje veliko. Kompromis sicer ni tako vrhunski kot pri nekaterih konkurentih, je pa vsekakor sprejemljiv.

In ko k vsemu prištejemo še lepo količino opreme in ceno, ki se vrti okoli 30 tisočakov, je jasno, da Laguna GT sicer ni najboljša športna limuzina v razredu, jo pa od vrha loči le malenkost.

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.900 €
Cena testnega modela: 31.650 €
Moč: 150kW (204 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 232 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm? – največja moč 150 kW (204 KM) pri 5.000/min – največji navor 300 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 W (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – poraba goriva (ECE) 11,5/6,5/8,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.467 kg – dovoljena skupna masa 1.961 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.695 mm – širina 1.811 mm – višina 1.445 mm – posoda za gorivo 66l.
Prtljažnik: 450–1.377 l
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 36 % / Stanje kilometrskega števca: 6.445 km
Pospešek 0-100km: 7,9s
402m z mesta: 15,8s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/12,7s
Prožnost 80-120km/h: 9,3/14,0s
Največja hitrost: 232km/h (VI.)
poraba na testu: 12,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,5m
AM meja: 39m
Ocena
  • Štirikolesni pogon bi bil sicer bolj dobrodošel, a ni mogoče zanikati, da je tudi štirikolesni volan za bolj športne voznike dobrodošel dodatek – še zlasti če je tudi preostali del avtomobila dober. In tu je.

Hvalimo in grajamo
podvozje
sedeži
prtljažnik
štirikolesni volan
položaj za volanom za visoke voznike
stopalke
preglednost nazaj