Kje v paleti najdemo tega Megana, dovolj jasno pove že njegova nebeško modra barva. Če za trenutek pozabimo na RS-a, povsem na vrhu.
Da so Megana letos spomladi prenovili, večina verjetno sploh ne bo opazila. Nič zato, karoserijske spremembe so tako majhne, da celo pri Renaultu priznavajo, da so komaj opazne. Nov je prednji del s spremenjenimi žarometi, masko, odbijačem in navzven pomaknjenima meglenkama. Pravi poznavalci bodo opazili še nove zadnje luči in spremenjene oblike platišč. To pa je tudi vse! Torej o Meganu ne moremo govoriti kot o novem avtomobilu.
Tudi takrat, ko sedete vanj, ne. Zares nova v notranjosti je le osvetlitev armaturne plošče, ki ni več oranžna, ampak bela. Končno, bodo rekli nekateri. Informacije so tako lažje berljive, pa še ponoči je notranjost očem bolj všečna.
Seveda pa avtomobil z vrha ponudbe potnikom ponuja še kaj več, kot le novo (belo) osvetlitev.
Za to skrbijo usnje, svetli odtenki, kakovostna plastika na armaturni plošči, neverjetno dolg seznam serijsko vgrajene opreme in najmočnejši dizelski motor. Toda k temu se bomo vrnili pozneje. Najprej na hitro preletimo notranjost.
Da pri najbolje opremljenih Renaultih vrat ni več treba odklepati, ampak zadostuje že poteg kljuke, ni nič novega. Kot tudi ne, da motor zaženete s pritiskom na gumb. Toda to je šele začetek! Pri večini tekmecev je za zagon motorja gumb treba držati, pri Renaultih pa zadostuje le pritisk nanj. Pohvalno! Tudi sicer je tale Megane nagnjen k temu, da vas razvaja.
To velja za sedeže (športnejši vozniki bodo hrepeneli po trših, bolj školjkastih in nižje nameščenih), volanski mehanizem, ki je absolutno premehek in nekomunikativen, elektronske dodatke, kot so samodejna klimatska naprava, samodejna zatemnitev notranjega ogledala, tempomat, regulator hitrosti, spodobno zmogljiv, čeprav na pogled nič kaj zanimiv radijski sprejemnik s CD-predvajalnikom in ne nazadnje že nič kolikokrat opevana obvolanska ročica, ki spada zraven.
Ampak najbolj vas bo na koncu še vedno razvajal motor, ki je skrit v nosu. Tudi če ne marate ročnega menjalnika in ste zagrizen zagovornik samodejnega! Dizelski motor, ki se je iz Lagune preselil v Megana, je pravi silak! Pri 2000 vrtljajih v minuti postreže s kar 320 Nm navora, pri 4000 s 110 kilovati oziroma 150 ’konjskimi’ močmi, za povrh pa so ga opremili še s šeststopenjskim menjalnikom. Za tiste, ki uživate v športni vožnji, je to vsekakor spodbudna novica, vsi, ki vam ni do tega, pa se lahko mirno sprehajate skozi parne ali neparne prestave.
Po želji! Pozoren je treba biti le na to, da vrtljaji motorja ne padejo pod številko 1500 - v tem območju motor skoraj umre. Zato pa pri številki 2000 zaživi in začne silovito pospeševati. Ampak, da si bomo na jasnem, to ni športen avtomobil! O tem govorijo tudi 16-palčne pnevmatike z merami 205/55. Prav takšne, kot jih lahko najdete tudi na osnovnem Meganu z 1, 4-litrskim motorjem v nosu. Je pa treba vseeno priznati, da ta Renault presenetljivo dolgo vztraja v smeri in ESP, ne glede na to, da se od hitrosti 50 km/h vklopi samodejno, vozniku vendarle pusti nekaj veselja med ovinki.
In veselje se ne konča niti takrat, ko je treba zaviti na bencinsko črpalko. Testni Megane je v poprečju porabil 6, 9 litra na 100 kilometrov.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.022,03 € |
Cena testnega modela: | 23.739,78 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,7 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1995 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - največji navor 340 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Continental PremiumContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,7 s - poraba goriva (ECE) 6,9/4,6/5,4 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1315 kg - dovoljena skupna masa 1840 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4209 mm - širina 1777 mm - višina 1457 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 330-1190 l |
T=5°C / p= 1009 mbar / rel. vl.: 80 % /Stanje km števca: 11247 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,6s |
---|---|
402m z mesta: | 16,2s ( 141km/h) |
1000m z mesta: | 29,6s ( 178km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,9/15,6s |
Prožnost 80-120km/h: | 8,1/11,3s |
Največja hitrost: | 212km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,9m |
AM meja: | 40m |
-
Kaj drugega od tega avtomobila pravzaprav tudi ne bi pričakovali. Renault je že dolgo sinonim za udobje. Imidž pri varnosti in naprednih tehnologijah si je začel dvigovati v zadnjem času. Sem pa lahko z gotovostjo prištejemo tudi odlieen dizelski motor. Če mu kaj zamerimo, je to skromen užitek v vožnji, za katerega je najbolj kriv premehek volanski mehanizem.