Ko je novi Mégane zapeljal na naše ceste, so ljudje sprva nekako zadržano ocenjevali Renaultovo moderno stvaritev. Morda kar nekoliko preveč moderno za tisti čas? No, z novim Méganom Grandtour, podaljšano kombijevsko različico, teh težav verjetno ne bo, je namreč eden najlepših limuzinskih kombijev doslej, kar so jih ustvarili pri Renaultu.
Tudi to je subjektivno mnenje, boste rekli. Pravzaprav imate prav! Pa si kljub temu drznemo iti celo dlje - Grandtour je trenutno eden najlepših oziroma eden najbolj skladno oblikovanih tovrstnih avtomobilov na trgu! Se sprašujete, ali je tudi tako prostoren in ali ima ustrezen motor v nosu? Mi smo našli odgovor na to vprašanje.
Kateri motor?
V poplavi sodobnih dizelskih motorjev se je marsikomu verjetno že kar malce težko obrniti v pravo smer. Ta ima toliko konjskih moči, oni z enako prostornino nekaj več, tisti porabi manj, ta več, drugi bojda ropota … Katerega izbrati?
Pri Renaultu so trem bencinskim motorjem (1.4 16V, 1.6 16V in 2.0 16V), ki poganjajo izvedbo v opremi Confort, namenili še tri dizelske: 1.5 dCi z 82 KM, 1.5 dCi s 100 KM in 1.9 dCi s 120 KM. Mi smo preizkusili osnovnega.
Prvi vtis, ko potisnete kartico v njeno ležišče in pritisnete na gumb »START«, je dober. Motor se odzove takoj, tudi v mrzlem vremenu, in prede prav potiho, kot da se »hrani« z bencinom in ne s plinskim oljem.
Po mestu, v gostejšem prometu, se izkaže z dovolj navora in moči, da je vožnja z Grandtourom ne samo vožnja, ampak tudi prijetno vsakdanje opravilo. Podobno lahko zapišemo za ubiranje kilometrov po regionalnih cestah. Nimamo pripomb, vsaj ne do prvega prehitevanja!
Takrat ko bi radi iz motorja potegnili v trenutku čim več moči, je te premalo za hitro (s tem tudi varno) prehitevanje, še posebej če je promet v nasprotno smer gost, vam se pa mudi. Žal je tako, da v takšnem primeru pride zelo prav vsak meter ceste, ki ga hitreje premaga avto z močnejšim motorjem.
Motorno moč smo pogrešali tudi na avtocesti.
Da ne bo kdo razumel narobe, avto se pelje primerno hitro za veliko večino voznikov. Konec koncev pri Renaultu niso neumni in takega motorja niso postavili v Grandtoura zato, da bi se ljudje kasneje pritoževali. Prav pa je, da pred nakupom veste, kaj lahko od avtomobila pričakujete. Končna hitrost je pri 170 km/h. Seveda dovolj za naše ceste, če pa pogosto potujete v tujino na dolge relacije, bi bilo verjetno precej bolje razmisliti o 1, 9-litrskem motorju. Ali vsaj o motorju 1.5 dCi s 100 KM!
Tudi družinam (tem je pravzaprav ta avto v prvi vrsti namenjen), ki ponavadi do zadnjega kubičnega centimetra izkoristijo prtljažnik in zraven peljejo še tri potnike na zadnji klopi, predlagamo podobno. Tako boste klance na avtocestah občutili precej manj stresno, če radi vozite dinamično (ne športno, da ne bo pomote, za tiste ima Renault na zalogi kakšen bolj primeren avtomobil).
Zato nas ni preveč presenetila tudi sorazmerno velika povprečna poraba, ki je na testu znašala okroglih šest litrov. Ko se nam je mudilo, pa je na primer narasla tudi na sedem litrov. Motor pač potrebuje svoje, če hočete iz njega iztisniti vse, kar zmore. Zgolj v vednost: tovarna navaja povprečje 4, 6 litra na 100 km pri kombinirani vožnji in 5, 7 litra na 100 km pri mestni vožnji.
Lep, velik, uporaben
Na pogled je Grandtour preprosto lep. Linije so skladne, zadek zelo lepo oblikovan s pokončnimi in na vrhu zašiljenimi zadnjimi lučmi. Toda lepota ni vse, kar premore. Prtljažnik, katerega vrata se odpirajo dovolj visoko, da se z glavo ne udarite v rob, in ki ima veliko odprtino z ravnim nakladalnim robom, je z lahkoto »pospravil« komplet naših testnih kovčkov. Izraženo v litrih je to 520 litrov v osnovnem položaju, ko je po tretjini deljeno naslonjalo zadnje klopi pokonci, in 1600 litrov, ko je klop zložena.
Tudi udobje na sedežih je na solidni ravni, prostora za noge in za glavo je dovolj tako spredaj kot zadaj. Pohvalno je tudi, da si voznik brez težav nastavi želeni položaj za volanom, ki na ta način dobro sede v roke in pripomore k dobremu počutju in prijetni ergonomiji. Pravzaprav je v tem Méganu z opremo Dynamique Confort vse pri roki. Od obvolanske ročice za upravljanje avtoradia do gumbov, stikal in natančne prestavne ročice.
Ob dejstvu, da se je Mégane II izkazal tudi na preskusnih trčenjih in ima pet zvezdic po Euro NCAP, je varnost ena njegovih največjih vrlin. Prijazno tudi družini.
Zato ne moremo zgrešiti, če rečemo, da je Mégane Grandtour z motorjem 1.5 dCi in navedeno opremo primeren za umirjeno družinsko življenje. S ceno dobrih 4, 1 milijona za osnovno izvedbo ni predrag, poceni pa tudi ne. Nekje vmes pač.
Peter Kavčič
Foto Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.401,10 € |
Cena testnega modela: | 18.231,51 € |
Moč: | 60kW (82 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,9 s |
Največja hitrost: | 168 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,6l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1461 cm3 - največja moč 60 kW (82 KM) pri 4000/min - največji navor 185 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Goodyear Eagle UltraGrip M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,9 s - poraba goriva (ECE) 5,7/4,1/4,6 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1235 kg - dovoljena skupna masa 1815 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4500 mm - širina 1777 mm - višina 1467 mm - prtljažnik 520-1600 l - posoda za gorivo 60 l. |
T = 0 °C / p = 1015 mbar / rel. vl. = 94 % / Stanje kilometrskega števca: 8946 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,8s |
---|---|
402m z mesta: | 19,4s ( 113km/h) |
1000m z mesta: | 35,8s ( 144km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,9 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 17,3 (V.)s |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,6m |
AM meja: | 40m |