Preskusili smo Renault Megane Grandtour dCi130 Bose, s katerim v času, ko je avtomobilski trg prenasičen s športnimi terenci, Renault poskuša kupce spomniti , kaj smo nekoč znali ceniti pri družinskih avtomobilih.
Imate mlado družino? Potem potrebujete enoprostorca ali športnega terenca. Vsaj to nam poskušajo dopovedati z raznimi oglasi. Čudežno podirajoči se sedeži, ogromna drsna vrata, praktičnost prtljažnika na nivoju Ikejine kuhinje … Vse to so stvari, ki so zasenčile dobre stare karavanske modele. Je potemtakem sploh še smiselno pogledovati proti tem karoserijskim različicam? Čeprav so z modeli, kot sta Espace in Scenic, pionirji na področju družini prijaznih avtomobilov, pri Renaultu vseeno niso obupali nad tradicionalno metodo prevažanja družin. In v čem vidijo prednost? Predvsem stavijo na voznike, ki še zmeraj hočejo prvinski občutek vožnje z avtomobilom in se upirajo obvladovanju neke majajoče, dvignjene škatle. Jasno, Megane je na tem področju še kako prepričljiv, četudi v izvedbi 'z nahrbtnikom'.
Seveda prav tako pri uporabnosti ne zaostaja veliko: prostora je dovolj, tudi na zadnji klopi, prtljažnik pa je s 521 litri za vsakdanjo uporabo ogromen, za vikend pobege z družino pa povsem dovolj prostoren. Voznost, prilagodljivost, materiali in ergonomija so na visoki ravni, kot izboljšava v obliki lažjega upravljanja bi bil dobrodošel le sistem R-Link 2.
Podvozje v Meganu je sicer precej čvrsto naravnano, a vseeno nastavljeno tako, da še zmeraj dobro blaži neravnine s cestišča in ne pretresa žive vsebine v notranjosti. Tudi motor je tih in uglajen, 130 dizelskih 'konjičev' pa je idealno odmerjenih za tak tip avtomobila. Tudi ročni, šeststopenjski menjalnik je, za Francoze netipično, dovolj natančen, neposreden in dobro preračunan.
Testni Megane je bil založen z opremo Bose, ki predstavlja najvišji nivo opreme in je poleg zvočnega sistema omenjene znamke dobro založen tudi z 'bombončki', kot so električno pomična sedeža spredaj, LED-žarometi in vzvratna kamera. S seznama doplačilne opreme bi se z lahkoto odrekli projicirnemu zaslonu za 350 evrov, ki ne prikazuje podatkov na vetrobranskem steklu, temveč na dvižnem steklu. Za različico Grandtour boste sicer doplačali 1.000 evrov, a prav toliko popusta vam pri Renaultu ponudijo že na vratih salona.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še teste podobnih avtomobilov:
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC
Renault Scenic Bose Energy DCI 130
Renault Grand Scenic dCi 160 EDC Bose Energy
Peugeot 308 SW Allure 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Stop&Start Euro 6
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin&Klement
Seat Leon ST 1.6 TDI (77 kW) Style
Cena osnovnega modela: | 22.190 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 26.340 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.129 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,0 l/100 km, izpust CO2 106 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.394 kg – dovoljena skupna masa 1.952 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.626 mm – širina 1.814 mm – višina 1.449 mm – medosna razdalja 2.712 mm – prtljažnik 521–1.504 l – posoda za gorivo 47 l. |
T = -4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 46 % / stanje kilometrskega števca: 9.447 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,1/15,8s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,6/15,0s (V./VI.) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,9m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |