Renault Megane GT 205 EDC S&S

Končno so pri Renaultu naredili avtomobil, s katerim lahko upajo na boljše čase, kupci pa bodo z njim zadovoljni in ne bodo več tvegali 'nesrečnega' lastništva.

Saj ne, da bi pri Renaultu spali, navsezadnje je v zadnjih letih s proizvodnih trakov zapeljalo kar nekaj novih avtomobilov (in modelov), a tistega pravega vseeno ni bilo. Tistega, za katerega bi tudi tisti, ki jim znamka Renault ni preveč pri srcu, rekli, čeprav s cmokom v grlu, da je avto dober. Ali vsaj drugačen oziroma ima vsaj potencial, da bi lahko bil dober.

Tako kot z vsako novo generacijo, so namreč možne nekatere drobne napake ali pomanjkljivosti, ki se nato običajno že v prvem letu proizvodnje odpravijo, posledično pa avto šele čez čas postane takšen, kot si je proizvajalec želel, da bi bil seveda že ob začetku. A brez panike, to so malenkostne stvari, ki jih morda povprečni voznik niti ne opazi. Morda so to zgolj nastavitve računalnikov, uskladitve nekaterih menijev, govora in jezika navigacije in podobno.

Tudi v Meganu je nekaj takšnih malenkosti, kot je ponesrečen prevod govora navigacijske naprave, ki pa navsezadnje, čeprav z malo ponesrečenimi izrazi, govori v slovenščini. Tale Renaultova navigacijska naprava govori kot prava ženska – venomer in morda na trenutke celo preveč. A gledano z drugega zornega kota, bo to pri marsikom dobrodošlo, saj se bo ob tolikšnem govorjenju in ukazih težko izgubiti. Tisti voznik, ki mu bo navkljub tako natančni navigaciji to uspelo, naj raje sede v taksi. Je že tako, da se znotraj modela različice lahko precej razlikujejo in nič drugače ni z novi Meganom. Najprej je seveda pohvalno, da lahko brez kančka dvoma zapišemo, da gre res za nov avto, in ne prenovljeni. Čeprav nekakšna oblikovna podoba s predhodnikom obstaja, pa je nova oblika tako sveža in prijetna, da nihče ne bo več pomislil na stari model.

Potem pa je tu še različica GT in prav takšno smo tokrat preskusili sami. Že na daleč tudi laik opazi, da gre za športno različico. A bolj kot vsi pragovi, spojlerji, posebna odbijača in velika 18-palčna platišča je izstopala barva. Po navadi so športne različice obarvane v živahne barve, ki se jih običajni vozniki ne bi pogosto posluževali. A tale Renaultova barva je nekaj posebnega, čeprav živa, ni kričeče izstopajoča in na soncu se prav lepo blešči. Bravo, Renault, začetek je dober. V nasprotju z dosedanjo prakso je testni Megane navdušil tudi z notranjostjo.

Odlični so sedeži, ki nadpovprečno dobro opravijo svoje delo tudi v ovinkih, ko telesu dajejo prepotrebno bočno oporo, in tako niso zgolj lepi na pogled, ampak tudi praktični. Volanski obroč je ravno prav športen in odebeljen, in ker je Megane GT 205 opremljen s samodejnim menjalnikom, sta vozniku na voljo tudi obvolanski ušesi za pretikanje. Pohvalno sta nameščeni za volanski obroč, kar pomeni, da se ne vrtita skupaj z njim, je pa res, da sta morda malce previsoko nameščeni. A nižje je gneča z ročico za brisalce in stikali za upravljanje radia. Bolj kot ne vse se v vozilu upravlja prek sistema R-Link 2. Z oznako 2 je seveda jasno, da je to že nadgradnja osnovne, a vesel bo dan, ko bomo ugledali različico 3. Saj ne, da bi bilo kaj zelo narobe, vendar bodo dobrodošle nekatere rešitve in izboljšave. Še dobro, da je bil testni Megane opremljen s 8,7-palčnim pokončnim zaslonom. Upravljanje je lahkotnejše, večino aplikacij se odpira prek navideznih velikih gumbov na zaslonu. So pa nekateri premajhni, tako kot pasica za glavni meni. Med vožnjo jo je težko zadeti, žal pa Megane nima gumba za upravljanje zaslona, ki bi vozniku prišel prav predvsem takrat, ko se vozi po slabši podlagi in avto bolj poskakuje. Takrat je s prstom na zaslonu pač težko zadeti majhno pasico. A v večini zaslon navduši, še posebno navigacija, ki za izris zemljevida izkoristi celoten zaslon. Pogled nanj je enostaven, hiter in varen. Ker se je testni avto ponašal z oznakami GT, je seveda njegovo bistvo vožnja. V nasprotju z običajno različico se GT ponaša s športno naravnano karoserijo.

Podvozje je čvrstejše in športnejše, kar se sicer med običajno in umirjeno vožnjo sicer čuti, vendar ne pretirano. Težko bi sicer prepričali dedka ali babico k nakupu takšnega avtomobila, a dinamičnemu vozniku bo vožnja povsem po godu. Dodaten sladkorček je štirikolesno krmiljenje 4Control. Do hitrosti 60 kilometrov na uro (v izbranem športnem načinu vožnje pa do 80 kilometrov na uro) se zadnja kolesa obračajo v nasprotno smer kot prednja, nad njo pa v isto. Posledično je zagotovljena boljša okretnost pri manjših hitrostih in boljšo stabilnost in vodljivost pri večjih. Seveda pa ni športnosti brez zmogljivega motorja. V testnem Meganu GT je bil res zgolj 1,6-litrski, a se ob pomoči turbopuhala ta ponaša s kar 205 'konji'. Tako voznik nikdar ne ostane na suhem, moči in navora je dovolj v vsakem trenutku. Pospeševanje je dobro, čeprav podatek o pospešku z mesta ne navduši preveč, sploh če imamo v mislih maso avtomobila, ki je med manjšimi v razredu. Kot pri vsakem turbobencinskem motorju na porabo goriva bistveno vpliva teža voznikove noge.

Testno povprečje je sicer zasluga precej dinamične vožnje, zato je bolj merodajen podatek porabe z normnega kroga. A na splošno je dobrih 200 'konj' pač treba nahraniti. Pohvaliti je treba tudi dvosklopčni samodejni menjalnik EDC, ki pretika relativno hitro in brez zatikanja. Malce težav ima zgolj z nežnim speljevanjem, a le takrat, ko voznik prek sistema Multi-Sense izbere športni način vožnje, saj avto kar poskoči. Tudi zato, ker sistem Multi-Sense ob izbranem športnem načinu vožnje prilagodi odzivnost stopalke za plin, volana, menjalnika, motorja in podvozja. Ob programu Sport sta vozniku na voljo še Comfort in Neutral ter Perso, ki si ga voznik lahko nastavi po svojem okusu in željah. A se Megane GT dobro pelje ne glede na izbrani način vožnje.

Podvozje deluje dobro, morda malce zamerimo sistemu ESP, ki prehitro poseže v vožnjo, saj se zdi, da bi Megane zmogel brez ESP-jevega omejevanja moči še hitreje skozi ovinke, in to prav tako varno in zanesljivo. Vozniku je v Meganu GT na voljo tudi projicirni zaslon, ki pa je tiste bolj cenene izvedbe, kar pomeni, da se majhen zaslon dvigne iz vrha armaturne plošče. V primerjavi s podobnimi je Renaultov med boljšimi, a vseeno ga ne priporočamo. Je (pre)cenena različica in pravi je zgolj tisti, ki projicira podatke neposredno na vetrobransko steklo. Seveda je na voljo še precej varnostno-asistenčnih sistemov, pri čemer jih je veliko sicer za doplačilo, a vendarle si jih kupec zdaj lahko zaželi tudi v Renaultu oziroma Meganu.

Med številnimi je bil testni avto opremljen tudi s sistemom za samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi, ki pa z dolgimi vztraja (pre)dolgo, posledično se s prižiganjem dolgih luči 'oglašajo' nasproti vozeči vozniki. Morda tudi zato, ker so žarometi zdaj v Meganu lahko povsem diodni (testni avto), a z motečim modrim robom. Voznik se ga sčasoma privadi, drugače pa je očitno z nasproti vozečimi. Gledano v celoti se zdi, da je Renaultu uspelo. Projekt Megane je uspešno zaključen, zdaj so na potezi kupci. In seveda tržniki, ki bodo morali uspešno in prijazno (beri z ugodno ceno in popusti) avto približati končnemu kupcu. Z dobrim izdelkom pa je to opravilo precej lažje.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.890 EUR €
Cena testnega modela: 27.820 EUR €
Moč: 151kW (205 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 230 km/h
Garancija: Dve leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, možnost podaljšanega jamstva.
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 801 €
Gorivo: 7.050 €
Gume (1) 1.584 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 9.147 €
Obvezno zavarovanje: 2.649 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.222 €
Skupaj 27.453 € (strošek na km: 0,27 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,7 × 81,1 mm – gibna prostornina 1.618 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 151 kW (205 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,2 m/s – specifična moč 93,3 kW/l (126,9 KM/l) – največji navor 280 Nm pri 2.400/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik EDC – prestavna razmerja n.p. – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/40 R 18 V, kotalni obseg 1,92 m.
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,4 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.392 kg – dovoljena skupna masa 1.924 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 730 – dovoljena obremenitev strehe: 80
Zunanje mere: dolžina 4.359 mm – širina 1.814 mm, z ogledali 2.058 mm – višina 1.447 mm – medosna razdalja 2.669 mm – kolotek spredaj 1.591 mm – zadaj 1.586 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 910–1.120 mm, zadaj 560–770 mm – širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.410 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.000 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 434–1.247 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 5°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM 001 225/40 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 2.300 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,5s ( (150 km/h)km/h)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 74,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena skupaj (339/420)
  • Po dolgem času spet Renault, ki navduši. Ne le voznika, tudi ljudje se obračajo za njim. Sicer bo čas pokazal, kako bo vse to vplivalo na prodajne številke, a začetek je več kot dober.

  • Zunanjost (13/15)

    Po dolgem času Renault, ki znova privlači pozornost mimoidočih.

  • Notranjost (99/140)

    Tako kot zunanjost si tudi notranjost zasluži pohvale. Sploh ker je bil testni avto opremljen z večjim (in pokončnim!) zaslonom. Hvalimo tudi sedeže.

  • Motor, menjalnik (58 /40)

    Sicer zgolj 1,6-litrski motor, a 205 'konj' navduši, svoje pa dodata še dobro podvozje in dvosklopčni menjalnik.

  • Vozne lastnosti (64 /95)

    Namenjen dinamični vožnji in predvsem dinamičnemu vozniku, a tudi umirjena vožnja mu ni tuja.

  • Zmogljivost (26/35)

    Klasični turbobencinski motor, ki razvaja s pospeški in posledično jezi s porabo bencina.

  • Varnost (37/45)

    Prej doplačilno kot serijsko, a kupcu je zdaj na voljo precej varnostno - asistenčnih sistemov.

  • Gospodarnost (42/50)

    Težko bi koga prepričali, da je tak avto ekonomičen nakup, a za to kar ponuja, je njegova cena več kot privlačna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
menjalnik
motor
oblika
čvrsto podvozje
počutje v notranjosti
moteč modri rob prednjih diodnih žarometov
veliki zadnji zglavniki zastirajo pogled nazaj