Renault Mégane R.S. 275 CUP

Sredi vročega dopoldneva me je med lakiranjem nohtov zmotil telefonski klic enega od avtomagazinovcev, ki mi je za nekaj dni ponujal v varstvo mrcino, ki bi potrebovala nagobčnik. No, ne ravno s temi besedami ...

Prenesi PDF testa
Renault Mégane R.S. 275 CUP (foto:  Saša Kapetanovič, arhiv Tina Torelli) Saša Kapetanovič, arhiv Tina Torelli
10. 9. 2016

»Bejba, enega Megana imamo zate. Rumen je, upam, da ti bo barva všeč,« mi je po telefonu rekel Seba. Hitro sem izračunala, da bi bilo mojega poliča (Polo Fox, letnik 94, obšlesano rdeče barve) fino za nekaj dni pustiti pri mehaniku Janezu, da ga malo počeše ... »Okej, ga vzamem, naj vam bo, ker so ravno počitnice.« Na vasi, kjer zaradi pogoste menjave pločevine in domnevno moškega veljam za sponzoriranko, bodo sicer vsi videli, da sem spustila standarde (nazadnje sem na dvorišče k mami zarinila Peugeota 380 GTi, za katerega sva s Peterhanslom skoraj istočasno delala test – okej, malo pretiravam, a ne veliko), a testnemu konjičku ne gledaš v zobe.

Renault Megane je še vedno boljši od mestnega avtobusa, Mercedes gor ali dol. In potem presenečenje, zaradi katerega je moje srce začelo utripati v športnem načinu. Pogled na Megana RS 275 Cup, parkiranega na redakcijskem parkirišču, je bil intenzivno rumen, občutek pa blizu ekstazi, ki bi me preplavila, če bi me Peterhansel povabil na sovozniški sedež. Kako se izplača ne iti na počitnice! Kako sem vesela, da ne trpim s hladnim pivcem nekje v Grčiji ali na Sardiniji, kot kolegi avtomagazinovci! Pred mano je stala rumena bomba.

Turbo bomba iz delavnice Renault Sport, ki sicer potrebuje nekaj časa, da jo pri tri tisoč vrtljajih raznese, nakar se zgodi veliki pok in pramorje naselijo prvi parameciji, 275 francoskih žrebcev pa rožlja, kot da Napoleona s fronte spremlja nazaj domov k Josephine. Že prejšnjič sem si obljubila, da bo moj test enkrat za silo spodoben, a ne bo šlo – dali so mi napačen avto! Vse asociacije, ki se mi porajajo v povezavi s tem nekoliko retro cestnim bojevnikom, so primerne samo za polnoletne in očitno je avto nekaj seksapila prenesel tudi name. Tistega večera sem se s svojo dirkaško bando namreč dobila v Lepi Žogi. Čas je bil za redni 'update' novosti z relijev in drugih dirk, o dekletih z grida in tipično slovenskih motošportnih težavah. Na račun mojega poliča je padlo nekaj šal, zato mi je iz torbice na mizo 'ponesreči' padel ključ do srca rumene seks bombe. Včasih obmolknejo jagenjčki, včasih sosedje, tokrat pa so obmolknili volkovi.

Megane RS ima očitno meganomenalno čudežno moč in name so se usule čestitke za izplen testnega vozila, domnevnega napredovanja na uredništvu Avto magazina in kup komplimentov za čez. Ko sem spregovorila o občutkih med vožnjo, so mi novi oboževalci že jedli z roke. Tako je, občutje, ko se usedeš v športno naročje cestnega bojevnika z 2,0-litrsko mašino s turbo polnjenjem, je naelektreno dirkaško. S šestimi sekundami do 100 kilometrov na uro, končno hitrostjo 255 kilometrov na uro, 360 njutonmetrov navora in na 19-palčnih črnih kolesih znamke Turini Speedline, obutimi v megagume Bridgestone Potenza, je mogoče pobegniti komurkoli, slaba stran tega pa je, da je avto vedno, ampak vedno hitrejši od hitrostnih omejitev.

Pa ne gre le za pospešek ali hitrost! Bistvo tega, 'komot' mu rečem, dirkalnika je dirkaški občutek od G do C – od garaže do cilja. Nos dobesedno zakoplje v ovinke, cesto naskoči kot pareč samec in se je drži, kot se plenilec drži plena. Povsem enakovredno se kosa ... prepisujem iz revije Top Gear ... s Fordom Focusom RS, Seatom Leonom Cupra, Hondo Civicom Type R, Fordom Fiesto ST, Peugeotom 308 GTi, Suzukijem Swiftom Sport, BMW M135i, Volkswagenom Golfom GTI in Škodo Octavio vRS. Če ga hočem za vedno? Kakšno neumno vprašanje je pa zdaj to?!

Tina Torelli foto: Saša Kapetanovič, arhiv Tina Torelli

Renault Mégane R.S. 275 CUP

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 32.400 €
Cena testnega modela: 32.760 €
Moč: 201kW (275 KM)

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.881 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 201 kW (275 KM) pri 5.500/min – največji navor 360 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 255 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,0 s – poraba goriva (ECE) 7,5 l/100 km, izpust CO2 174 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.454 kg – dovoljena skupna masa 1.835 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.299 mm – širina 1.848 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.636 mm – prtljažnik 377–991 l – posoda za gorivo 60 l.
Hvalimo in grajamo
Poldirkaški sedeži znamke Recaro, v katere vsaka rit paše kot ata na mamo, rdeč varnostni pas (lepo se poda čez malo črno oblekico), blažilniki Őhlins za občutek blaženosti, rokerski glas znamke Akrapovič, predrzno pokanje za veseli december vse leto, retro armaturna plošča (malo sem staromodna), močno srce (avtomagazinovci so ga dejansko navili do blokade pri 250 kilometrov na uro na neki brezimni ravnini, jaz pa le v drznih sanjah).
Evo, ta odstavek mi je vzel največ časa. Dolgo in poglobljeno sem razmišljala, našla pa le eno: avto ni moj. Ja, tudi družinski ni. In babica je dejansko zelo težko zlezla vanj. Je pa priznala, da se je izplačalo ...