Ob bogati opremi, ki praviloma razvaja predvsem v vozilih višjih cenovnih razredov (tempomat, samodejna klimatska naprava, sledljiva žarometa v ovinek, …), in ob štiristopenjskem samodejnem menjalniku si lahko mislite, da ta Modus ni namenjen ljubiteljem Šparte in dirkanja. Prestavno ročico v D in …
Modus ne more biti grd, če vam že ni všeč, mu lahko brez dvoma priznate, da ni dolgočasen. V njem je razmeroma dovolj prostora za demokratično sedenje petih odraslih potnikov. Všeč bo tistim, ki imajo radi visoko sedenje, čim manj dela z vstopanjem in izstopanjem ter dvojno odpiranje prtljažnega prostora. Položaj za volanom je prijeten, v širino sprejemljivo ožji, gumbov pa ni težko doseči.
Pogled naprej je omejen s sila kratkim nosom. Vzmetenje je naravnano na udobje - za tiste, ki jim je všeč čim manj zahtevna vožnja. Za slednjo še najbolj poskrbi štiristopenjski samodejni menjalnik. Ta je za doplačilo 240.000 sit na voljo izključno z 1, 6-litrskim bencinskim motorjem.
Samodejna tehnika dovoljuje povsem samodejni ali sekvenčni način pretikanja, pri katerem prestavljate s potiskanjem ročice menjalnika proti armaturni plošči, ali v drugo smer. Sekvenčni način je boljša izbira od povsem samodejnega načina pri vožnji navkreber (takrat samodejni včasih ni čisto prepričan, kaj bi rad), ali navzdol, ko menjalnik lahko izkoristimo za zaviranje. Ob prenizkih vrtljajih ali ob previsokih elektronika prestavi samodejno in prepreči okvaro. Včasih lahko štartate kar v drugi.
Od potiska ročice v novo prestavo do izvedbe menjave lahko mine tudi sekunda. Informacija o izbrani prestavi je podana na osrednjem prikazovalniku, ki razvaja tudi z informacijami potovalnega računalnika. Če boste samodejnemu menjalniku privoščili lagodno delo, vas bo nagradil s skorajda brezstopenjskim menjavanjem, če pa boste stopalko za plin napadli odločneje, bo samodejnik z opaznim sunkom (in glasovno spremljavo) prestavil malce pred rdečim poljem merilnika vrtljajev, ki se začne pri okoli 6.000 vrtljajih v minuti (vrt/min).
Ob prestavni ročici je še gumb za spolzko podlago. S pritiskom na ta gumb postane delovanje menjalnika nežnejše in primerno blatni, ledeni ali sneženi podlagi. Modus 1, 6 16V s samodejnim menjalnikom ni namenjen dinamični vožnji po ovinkih (kateri mali limuzinski kombi pa je? ), ampak zelo lagodni vožnji: če vklopite še tempomat, morate le sukati volan in bdeti nad zavoro. Vse drugo naredi Modus. 113 Modusovih konjskih moči bi bilo ob ročnem menjalniku bolj svobodnih, kar dokazuje tudi razlika v pospešku od 0 do 100 kilometrov na uro. Modus z ročnim menjalnikom je za dve sekundi hitrejši.
S tem Modusom lahko vsako jutro vstanete samo z desno nogo, ročico menjalnika naravnate v položaj D (položaj samodejnega menjalnika za vožnjo) in se z obema rokama na volanu odpeljete po nakupih. Bolj udobno gre le še s taksijem.
Mitja Reven
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 15.356,37 € |
Cena testnega modela: | 17.371,89 € |
Moč: | 82kW (112 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,3 s |
Največja hitrost: | 184 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1598 cm3 - največja moč 82 kW (112 KM) pri 6000/min - največji navor 151 Nm pri 4250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 4-stopenjski samodejni menjalnik - gume 185/55 R 16 H (Continental PremiumContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 184 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,3 s - poraba goriva (ECE) 10,4/5,9/7,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1205 kg - dovoljena skupna masa 1695 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3792 mm - širina 1695 mm - višina 1589 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 49 l. |
Prtljažnik: | 198-621 l |
T=12 °C / p= 1002 mbar / rel. vl.: 64 % /Stanje km števca: 12323 km) | |
Pospešek 0-100km: | 14,4s |
---|---|
402m z mesta: | 19,1s ( 120km/h) |
1000m z mesta: | 34,6s ( 152km/h) |
Največja hitrost: | 181km/h (IV.) |
poraba na testu: | 7,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,0m |
AM meja: | 42m |
-
Prostorni, prilagodljivi, dobro opremljeni in na voljo tudi s samodejnim menjalnikom so mali limuzinski kombiji priročni za mestni vrvež. Če sprejmete, da avtomatika 1,6-litrskemu Modusu odvzame nekaj živahnosti, je za vas takšna kombinacija limuzinskega kombija in samodejnega menjalnika ena redkih izbir.