Renault Scénic 1.6 16V Expression Confort

4. 3. 2004
Deli
Renault Scénic 1.6 16V Expression Confort

Že pri Méganu smo ugotovili, da motor 2.0 16V ne prepriča. Enako smo kasneje ugotovili pri Scénicu. V isti sapi smo pri obeh zapisali, da se motor 1.6 16V obnese bolje. Pri Méganu smo te trditve že potrdili, pri Scénicu jih še moramo.

Torej, ali so bila naša pričakovanja napačna, ko smo pri izbiri Scenicove motorizacije postavili motor 1.6 16V pred motor 2.0 16V? Za vse tiste, ki so zadovoljni s kratkim in jedrnatim odgovorom, se ta glasi: »Da, pričakovanja so bila v celoti potrjena! «

Za vse druge, ki se nočejo zadovoljiti s kratkim in odrezavim da oziroma ne, pa smo pripravili bolj podroben opis Scénica 1.6 16V. V njem se bomo bolj ali manj dotaknili večine področij avtomobila, zato začnimo kar na začetku; pri pogonskem sklopu.

Ta predstavlja med bencinskimi motorji dobro povprečje, saj ga med drugim odlikujejo lahka gradnja, štiriventilska tehnika v glavi, prilagajanje časov odpiranja sesalnih ventilov in električna povezava stopalke za plin z dušilno loputo. Rezultat: miren tek motorja ne glede na število vrtljajev in dobra odzivnost ter prožnost agregata v celotnem območju motornih vrtljajev.

Razmeroma dobro povprečje motorne gradnje pa žal pokvari samo petstopenjski ročni menjalnik, medtem ko je ta v dvolitrski različici šeststopenjski. Pri Scénicu 1.6 16V so vse prestave preračunane skoraj enako kot pri šeststopenjskem menjalniku Scénica 2.0 16V, tako da je pri slednjem dodatna šesta prestava dejansko namenjena manjšanju števila vrtljajev motorja med vožnjo na hitrih cestah.

Manjši motorni vrtljaji se odražajo tako z manjšim hrupom v kabini kot z ugodnejšo porabo goriva. Če vam zaupamo, da je 1, 6-litrski motor na našem testu v povprečju porabil 0, 7 litra manj (8, 8 l/100 km) kot dvolitrski brat, potem si lahko mislite, da bi bila poraba najbrž še manjša, če bi imel menjalnik tudi šesto prestavo. Enako bi dodatna prestava zagotovo pomagala pri zmanjšanju hrupa.

1, 6-litrski Scénic je pri avtocestni potovalni hitrosti 130 kilometrov na uro glasnejši od dvolitrske različice, in to kljub temu, da imata oba približno enako (ne)učinkovito zvočno izolacijo. Vožnja na avtomobilskih cestah v Scénicu 1.6 16V je tako glasnejša predvsem zaradi večjega števila motornih vrtljajev, saj se njegov motor v peti prestavi vrti dobrih 500 vrtljajev hitreje kot motor pri dvolitrskem Scénicu v šesti prestavi.

Da so poglavitne lastnosti Scénicove notranjosti zelo dobra prilagodljivost razpoložljivega prostora, dobra založenost s skoraj vso danes »obvezno« varnostno opremo, podpovprečno velik osnovni prtljažnik, veliko število (pogojno uporabnih) odlagalnih prostorov in rahlo prepoložen volanski obroč, že veste. Ne veste pa, da si boste v slabem vremenu zaželeli, da bi Renaultovci bolje dodelali nekatere elemente, ki skrbijo za aktivno varnost med vašo vožnjo.

Prvi na spisku želenih izboljšav je brisalnik na zadnji šipi. Ta je zaradi pokončne in nizke zadnje šipe zelo majhen in tako obriše le polovico površine šipe. Zaradi tega ostaneta na obeh straneh šipe približno 25 centimetrov široka neočiščena pasa, ki omejujeta preglednost nazaj.

Poleg tega med vožnjo v dežju voda steka s prednje šipe na bočni trikotni okni. Še posebej na udaru je leva stran, na katero od voznikovega brisalnika steče veliko več vode kot na desno stran vozila. Ta pojav niti ne bi bil omembe vreden, če ne bi bil voznikov pogled na zunanji vzvratni ogledali usmerjen točno skozi omenjeni trikotni okni, ki sta tako zaradi obilice vode skoraj neuporabni.

Ustavimo se za trenutek še pri prostoru za glave zadnjih potnikov, kjer smo potrdili še eno od naših pričakovanj. Pri Scénicu z vgrajenim strešnim panoramskim oknom smo namreč opazili, da na zadnji klopi zmanjka prostora za glave zadnjih dveh potnikov s telesno višino nad 1, 75 metra. No, pri Scénicu, ki nima vgrajenega omenjenega dodatka, lahko na zadnjih sedežih najdejo več kot dovolj prostora tudi potniki s telesno višino nad 1, 8 metra.

S Scénicom 1.6 16V smo torej potrdili naša pričakovanja. Žal pa smo ugotovili tudi, da nekatere stvari še vedno dopuščajo izboljšave. Tako bi šesta prestava v menjalniku izboljšala zvočno udobje med vožnjo in še dodatno zmanjšala sicer že tako ugodno porabo goriva.

Na prednji šipi bi vgradnja posebnih robov na zunanjih straneh šipe preprečevala stekanje vode z brisalnikov na bočni trikotni okni. Na zadku vozila pa bi rahlo bolj položna in višja zadnja šipa dovoljevala vgradnjo večjega brisalnika, ki bi posledično obrisal večjo površino zadnje šipe.

Toda lepo vas prosimo, če Renault odpravi še te pomanjkljivosti, potem bi bil Scénic 1.6 16V že »kičasto« popoln avtomobil. Tega pa res nočemo! Ali pač?

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.239,86 €
Cena testnega modela: 19.525,12 €
Moč: 83kW (113 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1598 cm3 - največja moč 83 kW (113 KM) pri 6000/min - največji navor 152 Nm pri 4200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 H (Michelin Pilot Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,5 s - poraba goriva (ECE) 9,3/6,0/7,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1320 kg - dovoljena skupna masa 1915 kg.
Zunanje mere: dolžina 4259 mm - širina 1805 mm - višina 1620 mm - prtljažnik 430-1840 l - posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 4 °C / p = 1030 mbar / rel. vl. = 87 % / Stanje kilometrskega števca: 8484 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 18,0s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,0s ( 157km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 18,2 (V.)s
Največja hitrost: 183km/h (V.)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,6m
AM meja: 42m
Hvalimo in grajamo
motor
prilagodljivost v notranjosti
udobno vzmetenje
prilagodljivost in povečljivost prtljažnika
varnostna oprema
položnost volanskega obroča
združena prikaza pot. rač. in števca kilometrov v enem zaslonu
podpovprečno prostoren osnovni prtljažnik
cviljenje zavor pri nizkih temperaturah
zadnji brisalnik pobriše samo polovico zadnje šipe
v slabem vremenu neuporabnost zunanjega levega ogledala
ni šeste prestave