Renault Scenic dCi 130 Dynamique

22. 12. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Saj ne, da 1, 5-litrski turbodizel ne bi bil kos potrebam družine po premikanju od doma do vrtca in do službe in do starih staršev in do morja in nazaj domov, a vseeno – od viška ne boli glava.

Na las podobnega Scenica, le da z za malo manj kot pločevinko piva manjšo prostornino v motorju, smo že vozili letos pozimi. In prav s tistim sem opravil tudi malo daljši izlet do avstrijskega smučišča, s še dvema potnikoma in kar nekaj prtljage. Moči je bilo dovolj za zmerno hitro premikanje, a vseeno je spomin na mrtvo področje v najnižjih vrtljajih še zelo živ. Takoj nad prostim tekom se namreč 1, 5-litrski dCi v tako velikem avtomobilu, kot je enoprostorec na Meganovi osnovi, izkaže za preslabotnega. Pri speljevanju je potrebno nekaj več vrtljajev, enako tudi pri prehitevanjih, še posebno na avtocesti ali pri vožnji v klanec.

Na papirju ogromne razlike med 1, 5 in 1, 9-litrskim turbodizlom ni, na cesti pa je očitna. Daljša razlaga ni potrebna: speljevanja so lahkotnejša, prehitevanja manj stresna za voznika in potnike. Poraba goriva je ob tem zelo konstantna, ne ozirajoč se preveč na težo voznikove desne noge – gibala se je okoli sedmih litrov in pol. Na avtocesti je motor zgledno tih, saj se pri 130 kilometrih na uro vrti z le 2.600 vrtljaji. Menjalnik mehko in gladko teče skozi vseh sedem (z vzvratno prestavo vred) stopenj.

Celoten avtomobil je še vedno zelo (francosko) mehak: ko sem se vanj usedel naravnost iz Oplove Merive, sem zaradi mehke stopalke sklopke zelo sunkovito speljal, in namesto da bi zaradi rahlega rosenja vklopil prvo hitrostno stopnjo brisalnikov, sem desno obvolansko ročico 'zabil' do končne lege. Hecno, a tako se v praksi izkažejo lastnosti avtomobilov, ki se že dodobra vajenim lastnikom zdijo samoumevne ali pa jih sploh ne opazijo.

Izredno mehak je, zlasti v mestu, tudi volan, kar bodo cenile mamice, še bolj pa bodo navdušene nad prostornostjo prtljažnika, prilagodljivostjo zadnjih sedežev, mizicami in dvojnimi žepi na hrbtu prednjih sedežev, senčnimi zavesicami v drugi vrsti, velikimi ogledali, odlično preglednostjo, veliko (skritimi) predali in parkirno kamero, na vklop katere je po zagonu motorja treba čakati deset sekund. Te so mučno dolge, če brez kamere ne znate več bočno speljati z natrpanega parkirišča, je pa dobro, da ostane prižgana tudi nekaj trenutkov po premikanju naprej, kar pride prav pri manevriranju po tesnem parkirišču.

Predolgo traja tudi preklop med posameznimi prikazi potovalnega računalnika, ki prikazuje povprečno in trenutno porabo, doseg, prevožene kilometre in porabljeno gorivo v litrih na zadnji poti, povprečno hitrost ter kilometre do naslednjega servisa. Funkcije se (pohvalno) premikajo v dve smeri, a se podatki 'vozijo' gor in dol, kar traja dlje, kot če bi se le klik-klik-klik preklapljali v trenutku. Moteče, posebno dokler si voznik ne zapomni, kako si sledijo posamezni prikazi.

Popolnoma digitalnih merilnikov se človek hitro privadi, tudi v sončnem vremenu so dobro vidni, obstaja pa možnost, da trenutne hitrosti in količine goriva ne boste videli, ko bo volan v skrajno zgornjem položaju.

Spet bomo pohvalili delovanje Renaultove pametne kartice, ki je, ko se je enkrat privadite, ne boste hoteli zamenjati za noben denar (oziroma za 570 evrov, kolikor stane v paketu z električno nastavljivimi zunanjimi ogledali). Zlasti jo boste cenile tiste gospodične in gospe, ki rade v eni 'rundi' nesete iz avtomobila vse nakupovalne vrečke naenkrat, saj ni potrebe po zaklepanju avtomobila s ključem. Nerodno izbran se zdi le položaj navpične reže za kartico na sredinskem delu – kaj če bo mulec tja notri porinil kovanec?

Ker je v ožjem družinskem krogu tudi izredno lepo ohranjen Scenic prve generacije (letnik 1998, če se ne motim), lahko iz prve roke zatrdim, da so vozne lastnosti novega za svetlobno leto boljše: karoserija se v ovinkih manj nagiba, manj je podkrmarjenja v prehitro odpeljanih zavojih, po drugi strani pa kljub boljši legi na cesti ne trpi udobje. Kaj smo pogrešali? Tri utripe smernikov ob rahlem dotiku obvolanske ročice in lahkotnejše zapiranje prtljažnih vrat.

Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.960 €
Cena testnega modela: 24.410 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.870 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 H (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,9/5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.983 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.344 mm – širina 1.845 mm – višina 1.635 mm – medosna razdalja 2.705 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 437–1.837 l
Naše meritve
T = 15 °C / p = 998 mbar / rel. vl. = 44 % / stanje kilometrskega števca: 18.120 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,4s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,9/10,0s
Prožnost 80-120km/h: 10,0/12,4s
Največja hitrost: 193km/h (VI.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Enoprostorca željna družina s Scenicom težko zgreši, a če že hočete dizla, toplo priporočamo močnejšo različico – tako, kot je bila testna. Je pa šibkejši motor cenejši ob nakupu in tudi pri zavarovanju.

Hvalimo in grajamo
prožen, uporaben motor
prostornost
prilagodljivost
menjalnik
solidna poraba goriva
pametna kartica
predolgo čakanje na vklop kamere za vzvratno vožnjo
omejen pogled na armaturno ploščo pri volanu v najvišjem položaju
počasno preklapljanje potovalnega računalnika
ni samodejnega trikratnega vklopa smernikov
težje zapiranje prtljažnih vrat