Renault Scénic RX4 1.9 dCi

Neverjetno, kaj lahko nastane iz umirjenega družinskega kombija. Oprostite, limuzinskega kombija.

Prenesi PDF testa
22. 2. 2001

Renaultovi možje so Scénicu, ki so ga v osnovi namenili predvsem mladim družinam, dodali štirikolesni pogon, ga nekoliko dvignili od tal, mu na izpostavljene karoserijske dele pritrdili plastične obrobe in na zadek rezervno kolo ter tako iz njega naredili razbojnika z oznako RX4. No, vsaj tako se nam zazdi, ko ga zagledamo prvič.

Toda videz vendarle vara. Že kaj hitro vas visoko nameščen voznikov sedež in (pre)položen volanski obroč prepričata, da RX4 ni namenjen dirkanju, to pa bi lahko zapisali tudi za preostalo notranjost, saj v primerjavi s Scénicom ni doživela skoraj nikakršnih sprememb.

Še vedno je predvsem družinsko prijazna, skupaj s hladilnim predalom pred prestavno ročico, petimi predali v dnu vozila (dvema pod nogami zadnjih potnikov in tremi pod njihovimi sedeži), nekoliko preozkimi, zato pa prilagodljivimi, zložljivimi in celo odstranljivimi zadnjimi sedeži ter uporabno velikim prtljažnim prostorom. Pa ne le to! Zadnja vrata, na katera so pritrdili rezervno kolo, se odpirajo v dveh delih, najprej se dvigne steklo in šele nato se odprejo tudi vrata - prav to pa začnete ceniti predvsem na ozkih parkiriščih, saj vrečke z nakupov in manjše torbe preprosto zložite v prtljažnik kar skozi okno.

Ni kaj, Renault Scénic RX4 je kljub precej agresivnemu videzu še vedno zelo prijeten družinski avto in ob vsem, kar ponuja, je skoraj nemogoče najti večjo zamero. Morda pomanjkanje potovalnega računalnika in električnega pomika stekel v zadnjih vratih. Pa še to le zaradi cene, ki jo zahtevajo pri Renaultu za RX4.

Kako umirjen je v resnici, lahko začutite, tudi če ga poganja dizelski motor. Najnovejši Renaultov izdelek z oznako 1.9 dCi seveda že v imenu razkriva, da v sebi skriva neposredni vbrizg po skupnem vodu, ki s turbinskim polnilnikom doseže povsem zadovoljivih 79 kW (107 KM) in okroglih 200 Nm navora. Številke so že same po sebi dovolj zgovorne. S Scénicom RX4 ne boste divjali, lahko pa se boste brezskrbno popeljali tudi po precej neurejenih poteh, kamor kolesa osebnega avtomobila ne zaidejo prav pogosto. Celo mnogo bolj kot z bencinskim 2, 0-litrskim štirivaljnikom, saj ima dizelski motor 11 Nm več navora, in sicer v precej nižjem delovnem območju.

In prav to na terenu mnogo odtehta, res pa pri speljevanju žal ne pokaže želene suverenosti. Zato pa je občutno varčnejši, in če k temu prištejemo še nekoliko nižjo ceno plinskega olja pri nas, potem dodatnih (tovarniško obljubljenih) 10 km/h pri končni hitrosti in poltretja sekunda prihranka pri pospeških od 0 do 100 km/h zagotovo nista odločilna pri izbiri motorja.

Seveda, če le niste vi tisti mestni razbojnik. Scénic RX4 namreč sam od sebe ni.

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Renault Scénic RX4 1.9 dCi

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.199,13 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,8 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 75 kW (102KM) pri 4000 vrt/min - največji navor 200 Nm pri 1500 vrt/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda, elektronsko vodena črpalka - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa (viskozna sklopka) - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 2,050; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,740; vzvratna 3,550 - prestava v diferencialu 4,067 - gume 215/65 R 16 H (Michelin 4×4 M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,8 s - poraba goriva (ECE) 8,9/6,6/7,4 l/100 km (plinsko olje) ; Terenske zmogljivosti (tovarna): vstopni kot 29,9°, izstopni kot 35,9°
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1485 kg - dovoljena skupna masa 2010 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zunanje mere: dolžina 4444 mm - širina 1785 mm - višina 1730 mm - medosna razdalja 2624 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1485 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: dolžina 1500-1670 mm - širina 1470/1500 mm - višina 920-980/910 mm - vzdolžnica 900-1070/930-550 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 410-1800 l

Naše meritve

T = -1 °C, p = 1026 mbar, rel. vl. = 86 %
Pospešek 0-100km: 15,2s
1000m z mesta: 37,1s ( 135km/h)
Največja hitrost: 163km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,6l/100km
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 48,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Napake med testom: steklo v zadnjih desnih vratih se samodejno spušča iz najvišje lege
Ocena
  • Renaultov SUV, ki so ga poimenovali Scénic RX4, prinaša kar dvoje. Uporabnost limuzinskih kombijev in zmogljivost polterencev. In če k temu dodamo še najnovejši, predvsem pa varčen turbodizelski motor, ki sicer ne omogoča divjanja po avtocestah, zato pa po vsem zadovoljive zmogljivosti tudi zunaj urejenih cestišč, potem lahko zapišemo, da Scénic RX4 1.9 dCi ni le zelo družinski, ampak tudi zelo trendovski avto. Žal je temu primerna tudi cena.

Hvalimo in grajamo
videz
pogon
uporabna notranjost
dovolj prožen motor
poraba goriva
(pre)položno nameščen volanski obroč
trušč motorja
neprepričljiv motor pri speljevanju
opozorilna lučka za pomanjkanje tekočine v posodi za pranje stekel zasveti mnogo prezgodaj