Renault Talisman Energy dCi 160 EDC S&S Initiale Paris

Pred Talismanom je zahtevna naloga, saj v Renaultovi prodajni paleti zamenjuje kar dva avtomobila – Laguno in Latitude.

Ob Talismanovi predstavitvi so Renaultovi vodilni možje dejali, da je narejen po smernicah, ki ugajajo kupcem D-segmenta. Želeli so ustvariti oblikovno všečno in prepoznavno limuzino, s prijetno in prostorno notranjostjo, vse skupaj pa so začinili s številnimi tehnološkimi pripomočki, ki bodo vožnjo naredili varnejšo in udobnejšo. Podobne želje si sicer bolj ko ne postavljajo pri vseh avtomobilskih znamkah, kako jim vse to uspeva, pa je že druga zgodba.

Oziroma izvedba teh želja na koncu poda rezultat, tako tisti prodajni kot čustveni – kako všeč je avto ciljni publiki. Če s čim, potem Talisman ne bo imel težav z obliko. Zdi se, da je Francozom ta del avtomobila pravzaprav najbolj uspel. Avto na cesti vzbuja zanimanje, ljudje se obračajo za njim in se z njim celo fotografirajo. Kar pomeni, da je oblikovni del narejen vsaj tako, kot so si želeli. Sprednji del ne prinaša razburjenja, a če je avto opremljen z najboljšo opremo, tako kot testni Talisman, potem so zadnja stekla povsem zatemnjena in podoba avtomobila je privlačna in atraktivna. Sploh zadnji del avtomobila je zelo posrečen, tudi na račun zanimivih luči, ki se zažirajo globoko proti sredini prtljažnega pokrova.

Podobno je z notranjostjo. Spet svoje odigra stopnja opreme, in ker se je testni bahal z opremo, imenovano Initiale Paris, je ponujal največ, kar Talisman v tem trenutku lahko. Odlično deluje ključ avtomobila, ki je pri Renaultu sicer že nekaj časa v obliki kartice. Žal so jo zdaj prenovili tako, da je precej večja oziroma predvsem debelejša, je skoraj kot kakšen mini telefon. Vseeno, svoje delo opravi že med potjo, ko se voznik bliža avtomobilu. Na primerni oddaljenosti se odprejo zunanja ogledala in luči v njih osvetlijo okolico avtomobila. Voznik potem samo odpre vrata (pohvalno, katerakoli) in avto se samodejno tudi odklene. Pri Renaultu poudarjajo, da se Talisman uvršča med bolj prostorne avtomobile.

To je sicer res, saj je prostora, predvsem zadaj, dovolj, želeli pa bi si, da bi prednji sedeži ponujali malce daljšo sedalno površino. A ko smo že pri sedežih, moramo omeniti, da sprednja ponujata dobro prilagodljivost, masažo, poleg ogrevanja pa tudi hlajenje. Kar še kako pride prav v vročih poletnih dneh, ko se lahko usnje precej neprijetno segreje. Volanski obroč lepo sede v roki, tipke na njem so razumljivo razporejene in upravljanje je preprosto. Talisman razvaja s številnimi odlagalnimi površinami in predali, kar je v nekaterih njemu podobnih avtomobilih prava redkost. Tu je pred konkurenti v prednosti, tako kot z zaslonom. Osrednji in pokončni 8,7-palčni zaslon je priročen, tako za upravljanje kot za prikaz recimo navigacijske mape. Žal pa mu ne sledi celotni sistem R-Link 2, ki včasih zamuja, njegovega upravljanja se je treba privaditi (in naučiti) pa tudi modrozoba povezava z mobilnim telefonom ni med boljšimi. Testni avto je imel tudi projicirni zaslon, a o majhnem dodatnem steklu, ki se dvigne sredi armaturne plošče, smo že pri konkurentih rekli, da ni najboljša rešitev. Tudi za Talismana velja, da če želi biti prava poslovna limuzina, je treba podatke projicirati na vetrobransko steklo.

Pohvaliti pa moramo povsem digitalne in prilagodljive merilnike, kamero za vzvratno vožnjo in številne varnostno-asistenčne sisteme. In vožnja? Žal najšibkejši člen avtomobila. Če ignoriramo predsodke, da si tako velika limuzina zasluži kaj več kot zgolj 1,6-litrski motor (ki ne nazadnje razvaja s 160 'konji'), zmoti predvsem podvozje avtomobila. To je (pre)glasno, ne le za tako uglajeno limuzino, kot Talisman želi biti, ampak tudi za povsem običajen avtomobil. Vzmetenje zmotijo že malenkostne neravnine, slaba cesta pa mu sploh ne ugaja. Posledično se v notranjost prenaša tako tresenje kot hrup izpod koles. Tudi nagibanja v hitreje prevoženih ovinkih je preveč. Pohvalno je bil testni Talisman opremljen s štirikolesnim volanom 4Control, ki sicer pomaga pri manevriranju in zavijanju v mestu, a na odprti cesti in pri hitrejši vožnji bi si želeli bolj natančen volan oziroma predvsem bolj čvrsto progresivnost volanskega mehanizma. V isti sapi lahko okrcamo še prilagodljivi tempomat, ki dopušča največjo nastavljeno hitrost vožnje 140 kilometrov na uro. Kar pomeni, da je realna hitrost vožnje še nižja, na nemških avtocestah pa je takšen tempomat tako rekoč neuporaben. Je pa varen.

1,6-litrski turbodizelski motor ni med najtišjimi, a tudi ne med najglasnejšimi. Z običajno vožnjo nima težav, drugače je, ko je v avtu več ljudi. Ne nazadnje ne zmore čudežev, primanjkljaj prostornine se pač pozna pri navoru in odzivnosti. Malce mu jo zagode tudi dvosklopčni samodejni menjalnik, ki v večini primerov sicer prestavlja dobro, a zmoti z občasnim cukanjem oziroma sunkovitim speljevanjem. Vse skupaj se odraža pri porabi goriva. Med zmerno vožnjo je ta lahko zadovoljivo nizka (normni krog), drugače pa je med običajno vožnjo; sploh če voznik na račun tehnologije Multi-Sense izbere športni režim vožnje (vključno z tršim variabilnim vzmetenjem), takrat je poraba goriva nadpovprečno visoka. A vse brezhibno ni skoraj nikoli. Gledano v celoti, je Talisman dobra limuzina, zagotovo boljša, kot sta bila Laguna in Latitude. Kar pomeni, da je naloga Renaultovih inženirjev izpolnjena.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 36.490 €
Cena testnega modela: 37.790 €
Moč: 118kW (160 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 215 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2 l/100 kml/100km
Garancija: Dve leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, možnost podaljšanega jamstva.
Servisni pregled na Vzdrževanje v okviru paketa My revision. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.140 €
Gorivo: 5.824 €
Gume (1) 1.516 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 14.396 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.855 €
Skupaj 34.241 € (strošek na km: 0,34 EUR/km €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 80 × 79,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 15,4 : 1 – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,7 m/s – specifična moč 73,8 kW/l (100,4 KM/l) – največji navor 380 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik EDC – prestavna razmerja n.p. – platišča 7,5 J × 18 – gume 245/40 R 18 Y, kotalni obseg 1,97 m.
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.518 kg – dovoljena skupna masa 2.118 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.850 kg, brez zavore: 750 – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.848 mm – širina 1.869 mm, z ogledali 2.081 mm – višina 1.463 mm – medosna razdalja 2.808 mm – kolotek spredaj 1.614 mm – zadaj 1.609 mm – rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.120 mm, zadaj 670–910 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.490 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.000 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 608–1.022 l – premer volanskega obroča 360 mm – posoda za gorivo 52 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 5°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Continental Conti Sport Contact 245/40 R 18 Y / stanje kilometrskega števca: 2.300 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,9s ( (127 km/h)km/h)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 65,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena skupaj (341/420)
  • Talisman zagotovo prinaša svežino v Renaultovo paleto, ki pa je logična, saj nadomešča kar dva avtomobila. Z obliko je kriterije morda še presegel, a s celotno vsebino morda ne bo izpolnill vseh pričakovanj.

  • Zunanjost (13/15)

    Brez dvoma je oblika Talismanova boljša stran.

  • Notranjost (105/140)

    Tipično Renaultova, a nekaterim je nova usmeritev všeč.

  • Motor, menjalnik (48 /40)

    Podvozje je za tako imenitno limuzino, kot bi Talisman želel biti, občutno preglasno. Ne pomaga niti štirikolesni volan.

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Nezahtevnemu vozniku bo Talisman zagotovo všeč, izkušeni bo pogrešal več stabilnosti.

  • Zmogljivost (27/35)

    Največ, kar lahko Talisman ponudi, je 1,6-litrski turbodizel. Morda bo za koga to premalo.

  • Varnost (40/45)

    Za varnost je poskrbljeno, tudi tako, da lahko na tempomatu nastavimo največjo hitrost na le 140 km/h.

  • Gospodarnost (54/50)

    Jamstvo je sicer dolgo, kako bo z izgubo vrednosti, pa bo pokazal čas.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika
prostorna notranjost
serijska oprema avtomobila
glasno podvozje
nagibanje karoserije v hitrih ovinkih
neodločnost menjalnika pri speljevanju
odsev arm. plošče na šipo v sončnem vremenu