Nekateri avtomobilski trgi so kot ustvarjeni za limuzine, drugi so jim mnogo manj, celo skoraj nič naklonjeni. Med slednje spada tudi slovenski avtomobilski trg, in to je tudi največja težava Talismana.
Seveda, marsikdo bi najprej pomislil na motorizacijo: 200-'konjski' turbobencinec in slovenski trg? Kaj pa dizli? No, na srečo priljubljenost dizlov tudi pri nas pada, poleg tega pa je motor z oznako TCe 200 odličen primerek sodobnega turbobencinca. Je seveda veliko tišji in bolj uglajen od dizla in v kombinaciji z (zadovoljivo) serijsko šeststopenjsko avtomatiko sicer zna biti tudi hiter, a (razen na avtocesti, seveda) avto ne daje občutka, da je to njegov osnovni namen. Bolj kot vijuganje mu ustreza križarjenje, je pa res, da sistem štirikolesnega krmiljenja 4Control po nekaj ovinkih prilagajanja občutkom, ki jih ponuja, omogoča grdo visoke, a še vedno zanesljive hitrosti skozi ovinke. Če sopotniki nimajo nič proti, tudi prav, kajne? Poraba? 6,2 litra na našem normnem krogu je za takšen avto odličen rezultat.
4Control je v testnem Talismanu spadal na seznam serijske opreme, saj je imel opremo Initiale Paris. To pomeni, da je mogočih doplačil izjemno malo – strešno okno, zimski paket (za 300 evrov vsekakor priporočamo), samodejno parkiranje ali (ja, ali, obojega hkrati ne morete imeti) kamera za vzvratno vožnjo. Če se še tako trudite, Talismana po ceniku ne boste spravili kaj dosti nad 37 tisočakov. Pa seveda ni nujno, da je to končna cena – je pa zelo verjetno, da bo večina kupcev dodala dobrega tisočaka in si omislila karavanski Grandtour. Glede na to, da je razlika v ceni približno toliko, kot stane doplačilo za panoramsko strešno okno.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Renault Talisman Energy dCi 160 EDC S&S Initiale Paris
Cena osnovnega modela: | 21.690 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 30.490 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.362 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.250–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 V (Kumho Solus KH 25). Masi: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg. |
Zmogljivost: | največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km. |
Zunanje mere: | dolžina 4.480 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – prtljažnik 491–1.480 l – posoda za gorivo 62 l. |
Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.523 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 123km/h) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
-
Takšen Talisman je dober primerek družinske (ali poslovne) limuzine, a prav ta limuzinska oblika karoserije zna biti najve- čja ovira. Na srečo si ga lahko omislite tudi kot karavana.