Dostavniki nikoli niso sloveli po svoji lepoti. Razumljivo, le kdo bi si želel dvigovati svoj ugled z vozilom, ki lahko prepelje tri osebe in do pet kubičnih metrov tovora?
Malokdo. Tako so očitno razmišljali tudi proizvajalci. Dostavniki morajo biti predvsem uporabni! Uporabnost pa se meri z velikostjo prostora, namenjenega prevozu tovora. Ergonomija s tem seveda nima veliko, pa tudi motorne zmogljivosti ne, da o varnosti sploh ne zgubljamo besed.
Toda časi se spreminjajo. Res je, da je že prvi Trafic v tistih davnih časih prinesel precej svežine med dostavnike. Zagotovo pa ne toliko kot novi. Oblikovalcem so tokrat očitno povsem razvezali roke. Zato ni čudno, da je novi Trafic takšen, kot je. Strmo vzpenjajoča se linija prednjega dela in ogromna, solzasto oblikovana prednja žarometa, podčrtana z velikima smerokazoma, to nedvomno dokazujeta.
Prav tako izbočena streha, za katero pri Renaultu pravijo, da spominja na Boing 747, oziroma na »Jumbo Jet«, zato njeno ime »Jumbo roof« ne preseneča. Nič manj zanimiva je tudi izbočena stranska linija, ki se prične tam, kjer se konča prednji odbijač, in se enakomerno vzpenja vse pod steklo stranskih vrat, šele tam pa se navidezno preusmeri proti strehi.
Morda še najmanj oblikovnih novosti prinaša tovorni prostor, kar je pravzaprav povsem razumljivo, toda ob tem nikakor ne smemo spregledati zadnjih luči. Oblikovalci so jih namestili podobno kot pri Kangooju, torej v zadnja stebrička, toda pri Traficu se vam zazdi, kot da so pri Renaultu nanje še posebej ponosni. Steklo, s katerim so jih prekrili, namreč pričara podoben učinek, kot ga pričara vitrina, v kateri so pospravljeni najdragocenejši predmeti.
Če vam je všeč oblika novega Trafica, vas lahko prijetno preseneti tudi potniška kabina. Razgibano armaturno ploščo bi le s težavo pripisali dostavniku. Vendar takšne oblike ni dobila le zaradi privlačnejše podobe, ampak predvsem zaradi uporabnosti, ki jo ponuja. Nadstrešek, na primer, skrbi, da so merilniki nenehno dobro zasenčeni in pregledni. Žal to ne velja le za zaslon radijskega sprejemnika, ki je svoje mesto našel na sredinski konzoli. Ta je od nadstreška preveč oddaljen in tako v sončnih dneh preslabo zasenčen. Poleg tega hitro ugotovite tudi, da je predalčkov za drobnarije premalo in da je predal v sovoznikovih vratih dosegljiv le, kadar so vrata odprta.
Toda pod nadstreškom sta zato dva precej uporabna prostora, namenjena različnim papirjem (dobavnicam, potnim nalogom …) in drugim dokumentom. Pepelniku so namenili kar dve mesti, in sicer na skrajnih robovih armaturne plošče, prazna odprtina, kadar tam ni pepelnika, pa lahko služi tudi kot držalo za pločevinke, oziroma manjše plastenke s pijačo.
Pohvalo zaslužijo tudi zračniki, ki jih je mogoče ločeno zapirati in ki izredno hitro segrejejo potniški prostor, če je za prednjimi sedeži predelna stena, oziroma ga s pomočjo klimatske naprave ohladijo. Prav tako lahko pohvalimo obvolansko ročico za ukazovanje tovarniško vgrajenemu radiu s CD-predvajalnikom in materiale, še posebej tiste na armaturni plošči! Plastika tam je gladka in na otip prijetna ter v previdno izbranih barvnih odtenkih.
Predvsem pa si pohvalo zaslužijo merilniki, ki so prevzeti iz Renaultovih osebnih avtomobilov, ter po višini nastavljiv voznikov sedež in volanski obroč, ki so si ga sposodili kar iz Espaca. Torej sploh ni čudno, da po nekaj kilometrih vožnje s Traficom preprosto pozabite, da se vozite z dostavnikom. Na to vas opomni šele pogled proti točki, kjer je navadno nameščeno osrednje vzvratno ogledalo.
Seveda - ker je Trafic furgon, slednjega ni! To pa pomeni, da je lahko vzvratna vožnja precej mukotrpna. Še posebej, če tega opravila niste vajeni. Stekla na zadnjih vratih namreč ni in tako vam v pomoč pri vzvratni vožnji ostaneta le zunanji ogledali. Toda če pred tem niste osvojili Traficovih mer, vas tudi ta ne bodo rešila iz nastale zagate. Pa tudi dodatek PDC (Park Distance Control) ne. Saj ga tudi na spisku doplačil ni. Žal!
Trafic namreč v dolžino meri skoraj 4, 8, v širino pa 1, 9 metra, torej za voznikovim sedežem in sovozniško klopjo vozite ogromen tovorni prostor. Resda v primerjavi s tekmeci ta ni največji, vsaj po dolžini in višini ne, toda nedvomno je lahko zelo uporaben. Takšen Trafic lahko prepelje do 1200 kilogramov tovora. To pa je v primerjavi s tekmeci zelo navdušujoč podatek.
Prav tako navdušujoč je tudi dostop. Tovor je namreč mogoče v tovorni del nalagati skozi stranska drsna ali zadnja vrata, toda za krilna boste morali doplačati (28.400 tolarjev), saj so serijsko nameščena dvižna vrata. Ker je prostor namenjen predvsem prevozu tovora, je temu primerno tudi obdelan oziroma neobdelan, na stenah pa je kljub temu nekaj plastike in dve lučki za osvetlitev prostora, ob čemer omenimo še, da je vrata mogoče odpirati tudi z notranje strani.
In kateri motor se novemu Traficu najbolje poda? Tehnični podatki hitro razkrijejo, da je to zagotovo močnejši dizelski agregat. Pa ne le zaradi največjega navora (moč je pri bencinskem motorju nekoliko večja), ampak tudi zaradi novega šeststopenjskega menjalnika, prevzetega iz nove Lagune, čemur skorajda ni mogoče oporekati.
Prestavna razmerja so preračunana odlično. Ročica menjalnika je priročna, hitra in natančna. Motor tih, zmogljiv, varčen in izredno prožen. Zmo- gljivosti, ki jih navaja tovarna, pa naravnost navdušujoče. Mi jih na naših meritvah sicer nismo dosegli, toda ne smemo pozabiti, da je bil testni Trafic skoraj nov, okoliščine meritev pa daleč od idealnih.
Kljub vsemu povedanemu nas je novi Trafic prepričal. Morda še najmanj s svojim tovornim prostorom, saj ga nismo veliko uporabljali, zato pa toliko bolj s svojo potniško kabino, počutjem v njej, z lahkotnostjo vožnje, odličnim motorjem ter seveda s šeststopenjskim menjalnikom. Pa tudi z zunanjo obliko. Ni kaj, pravi šminker med dostavniki.
Matevž Korošec
FOTO: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.124,19 € |
Cena testnega modela: | 19.039,81 € |
Moč: | 74kW (101 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,9 s |
Največja hitrost: | 155 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,4l/100km |
Garancija: | 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12-letna garancija na prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 542,48 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 304,62 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 18,3 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 3500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 10,9 m/s - specifična moč 39,6 kW/l (53,5 KM/l) - največji navor 240 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - glava iz lahke kovine - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,4 l - motorno olje 4,6 l - akumulator 12V, 70 Ah - alternator 110 A - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,636; II. 2,235; III. 1,387; IV. 0,976; V. 0,756; VI. 0,638 - prestava v diferencialu 4,188 - platišča 6J × 16 - gume 195/65 R 16, kotalni obseg 1,99 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 44,7 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 155 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,9 s - poraba goriva (ECE) 8,9/6,5/7,4 l/100 km plinsko olje) |
Voz in obese: | dostavnik - 4 vrata, 3 sedeži - samonosna karoserija - Cx = 0,37 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila - zadaj poltoga prema, Panhardov drog, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1684 kg - dovoljena skupna masa 2900 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 200 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4782 mm - širina 1904 mm - višina 1965 mm - medosna razdalja 3098 mm - kolotek spredaj 1615 mm - zadaj 1630 mm - rajdni krog 12,4 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do sedežnega naslonjala) 820 mm - širina (komolci) spredaj 1580 mm - višina nad sedežem spredaj 920-980 mm - vzdolžnica prednji sedež 900-1040 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 90 l |
Prtljažnik: | normno 5000 l |
T = -6 °C, p = 1042 mbar, rel. vl. = 86 %, Stanje kilometrskega števca: 1050 km, Gume: Kleber Transalp M+S | |
Pospešek 0-100km: | 17,5s |
---|---|
1000m z mesta: | 37,5s ( 131km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9 (IV.) / 15,9 (V.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 16,7 (V.) / 22,0 (VI.)s |
Največja hitrost: | 153km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 9,5l/100km |
Najvišja poraba: | 11,0l/100km |
poraba na testu: | 10,2 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 85,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 51,3m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 69dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Novi Trafic je odličen dostavnik. Vrhunska mehanika, nadvse prijazna notranjost, bogata oprema, lahkotnost vožnje in uporaben tovorni prostor ga med tekmeci uvrščajo povsem v vrh. Vožnja z njim je namreč tako prijetna, da v marsičem prekaša celo številne osebne avtomobil. Torej končna ocena sploh ni presenetljiva.
-
Zunanjost (13/15)
Izdelava je dobra, oblika inovativna, toda novi Trafic le ni vsem všeč.
-
Notranjost (111/140)
Notranjost med dostavniki nedvomno postavlja povsem nova merila, ki so celo višja kot pri nekaterih osebnih avtomobilih.
-
Motor, menjalnik (38 /40)
Motor in menjalnik sodita med najboljše. Skoraj idealno!
-
Vozne lastnosti (78 /95)
Vozne lastnosti so za dostavnik odlične, pa vendar Trafic ni osebni avtomobil.
-
Zmogljivost (28/35)
Pohvalno! Zmogljivosti so popolnoma primerljive z večino povprečnih osebnih avtomobilov.
-
Varnost (36/45)
Renaultu varnost v avtomobilih ni tuja, kar med dostavniki dokazuje tudi Trafic.
-
Gospodarnost
Pri Renaultu je, žal, tako kot pri večini evropskih proizvajalcev, garancija komaj še sprejemljiva. Vsaj pri nas.