Renault Twingo 1.2 Expression

22. 3. 2001
Deli
Renault Twingo 1.2 Expression

Od leta 1992, ko je Twingo privekal na svet, se je v avtomobilističnem svetu zgodilo že marsikaj, zato so morali pri Renaultu spet pljuniti v roke in izpljuniti nekaj sprememb, ki so Twingovim reklamnim akcijam pripeljale tako želeni pridevnik novi. Najbrž je to Twingov zadnji kozmetični popravek pred prihodom popolnoma novega naslednika, ki naj bi se pojavil menda okrog leta 2003.

Sprememb je kar nekaj, čeprav je od zunaj bistvena le ena, in sicer na žarometih, ki jih po novem prekriva prozorna plastika. Več sprememb se skriva pod pločevino. Sedi se nižje in udobneje, zaradi nižje nameščenega sedalnega dela sedežev. Nova je tudi barva gumbov na armaturni plošči, kar pa posebno ne pretrese.

Bolj dobrodošla novost je držalo za dve pločevinki, nameščeno pred prestavno ročico. Pametnejši je postal tudi doplačljivi električni servosistem, ki se zna sedaj bolje prilagajati hitrosti vožnje. Sukanje volana na mestu je tako peresno lahko opravilo, med hitro vožnjo pa dovolj otrdi, tako da ima voznik občutek, da resnično sam vozi avto.

Sovoznikova varnostna blazina (za doplačilo) je po novem opremljena s ključavnico za izklop, kar zelo olajša potovanje najmlajšim družinskim članom, v ustreznem otroškem sedežu seveda. Izboljšali so tudi daljinski upravljalnik, ki sedaj veliko zanesljiveje deluje z oddajanjem radijskih frekvenc. Daljinsko centralno zaklepanje je del opreme Expression, ki poleg tega vsebuje še električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali, osvetlitev notranjosti z zakasnjenim ugašanjem, odbijača in zunanji ogledali v barvi karoserije in samodejno zaklepanje vrat med vožnjo.

Zadnje je v današnjih dneh, ko nasilje vse bolj trka na naša vrata, še posebno koristno, kogar pa moti, lahko funkcijo preprosto izključi z daljšim pritiskom na gumb centralne ključavnice v kabini.

Za en palec je zrasel tudi premer platišč, ki so tako po novem 14-palčna, gume na njih pa imajo nižji presek, kar skupaj s čvrstejšim podvozjem skrbi za še boljšo lego avtomobila na cesti. Ker pa se je treba včasih hitro in večkrat zaporedoma ustaviti, so izboljšali še zavorni sistem z večjima in zračenima kolutoma spredaj in povečanima bobnoma zadaj. Odmerjanje zavorne moči na pedalu je tako veliko natančnejše opravilo.

Skoraj vse spremembe na Twingu so namenjene večjemu udobju in večji varnosti. Osnova je ostala nespremenjena, saj je zaradi genialne zasnove prilagodljivega majhnega enoprostorca še danes z lahkoto kos tekmecem.

Uroš Potočnik

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.532,38 €
Moč: 43kW (60 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,0 s
Največja hitrost: 150 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 69,0 × 76,8 mm - gibna prostornina 1149 cm3 - kompresija 9,6 : 1 - največja moč 43 kW (60 KM) pri 5250/min - največji navor 93 Nm pri 2500/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 4,0 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 2,050; III. 1,320; IV. 0,970; V. 0,760; vzvratna 3,550 - diferencial 3,730 - gume 165/65 R 14 (Michelin XC M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 150 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,0 s - poraba goriva (ECE) 7,5/5,1/6,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 3 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetna noge, trikotna prečna vodila, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 825 kg - dovoljena skupna masa 1230 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 600 kg, brez zavore 395 kg
Zunanje mere: dolžina 3433 mm - širina 1630 mm - višina 1423 mm - medosna razdalja 2347 mm - kolotek spredaj 1415 mm - zadaj 1375 mm - rajdni krog 10,0 m
Notranje mere: dolžina 1490-1660 mm - širina 1380/1320 mm - višina 900/860 mm - vzdolžnica 860-1050/900-520 mm - posoda za gorivo 40 l
Prtljažnik: normno 168-955 l
Naše meritve
T = 6 °C - p = 1007 mbar - rel. vl. = 63 %
Pospešek 0-100km: 14,8s
1000m z mesta: 36,3s ( 133km/h)
Največja hitrost: 148km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,2l/100km
poraba na testu: 7,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,4m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 62dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Twingo se je že vpisal med avtomobilske legende. Zgodil se mu bo še šestnajstventilski motor, potem pa najbrž nič več, do prihoda Twinga II seveda. Do takrat pa je še zmeraj idealen mestni avto z dovolj ugodno ceno, ki se je otresla napuha modnosti.

Hvalimo in grajamo
videz
prostornost
uporabnost
prilagodljivost, še posebej zadnje klopi
daljinski upravljalnik centralnega zaklepanja
samodejno zaklepanje vrat med vožnjo
prilagodljivost električnega servovolanskega sistema
neosvetljeni stikali za meglenke in gretje zadnjega stekla
pedali so nameščeni preveč skupaj
ni merilnika vrtljajev in zunanje temperature
zadnja vrata imajo neroden ročaj za odpiranje od zunaj, za zapiranje od znotraj ga sploh ni