Renault Twingo TCe90 Dynamique EDC

30. 6. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Če so ženske veliko manj zahtevne glede velikosti avtomobila, saj se skoraj bolje počutijo v majhnem in okretnem, pa so glede opreme skoraj tako ali pa bolj zahtevne kot moški.

Se spomnite zgodbe, ko smo s pevko Nino Pušlar in prvakom v krožnih dirkah Boštjanom Avbljem preskušali meje dirkalnega Twinga? No, takrat smo imeli s seboj testni Twingo, ki z zanimivo rjavo barvo ter bogato opremo (Dynamique) kar pritegnil poglede – sploh tiste, skrite za dolgimi, naličenimi trepalnicami.

Nina je ob odkritem občudovanju v treh stavkih je povedala bistvo avtomobila. »Kako lepo diši, čisto po novem. Tudi jaz bi imela tako opremo, sploh pa samodejni menjalnik! Lahko tega lepotca kar obdržim?« se ji je smejalo, ko je naredila nekaj krogov na dirkališču Raceland. Žal je bil odgovor: Ne moreš, Nina, bi ti pa zelo pristajal.

Testni primerek je imel res bogato opremo, od R-Linka z navigacijo in sistemom za prostoročno telefoniranje do tempomata, od kamere za vzvratno vožnjo do parkirnih tipal. Motor je bil najmočnejši, torej 90-'konjski' trivaljnik s turbopuhalom, ki je na testu porabil sedem, na normnem krogu pa šest litrov na sto prevoženih kilometrov.

Prednosti in slabosti takega Twinga že poznamo iz izkušenj, saj je poskočen v mestu in precej okreten (majhen obračalni krog!), vendar pa tudi malce nemiren (tresenje turbotrivaljnika) in z manjšim prtljažnikom. Postavitev motorja zadaj pač ima svoj davek, smo pa bili zadovoljni z zadnjim pogonom, čeprav bi si želeli, da stabilnostni sistem ESP ne bi takoj zavihal rokave, čim se zgolj nakaže možnost, da bosta zadnji kolesi zdrsnili. Podvozje je malce trše, volanski sistem in servo pri zavorah pa prilagojen puncam, torej mehak in občutljiv.

Sedi se visoko, kar bo mogoče kakšnega moškega voznika zmotilo, vendar pa je zato Twingo tudi zelo pregleden. Največja vaba za punce pa je prav gotovo dvosklopčni menjalnik EDC (Efficient Dual Clutch), ki v mestni vožnji razbremeni levo nogo in desno roko. Pri tem nas je zmotilo zamujanje pretikanja pri pospeševanju (sploh pri programu ECO) in občasna neodločnost, smo pa med hvalo dali udobje. In prav to je pritegnilo tudi Nino, ki zase pravi, da zelo rada vozi.

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 12.190 €
Cena testnega modela: 14.760 €
Moč: 66kW (90 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 807 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 898 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 5.500/min – največji navor 135 Nm pri 2.500/min
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski menjalnik EDC – gume 185/50–205/45 R 16
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 107 g/km
Mase: prazno vozilo 993 kg – dovoljena skupna masa 1.382 kg
Zunanje mere: dolžina 3.595 mm – širina 1.646 mm – višina 1.554 mm – medosna razdalja 2.492 mm
Notranje mere: prtljažnik 188–980 l – posoda za gorivo 35 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 10,8s
Največja hitrost: 165km/h