Renault Vel Satis 2.2 dCi Proactive Privilege

13. 5. 2004
Deli

»Poglej, poglej.« Ali pa »zelo zelo v redu«. Oboje gre s (sploh s takšnim) Vel Satisom dobro skupaj. Če ste seveda tip človeka, ki ima občutek, da je Vel Satis avtomobil zanj.

Še vedno je kontroverzen. Še vedno je drzen oblikovalski poskus v višjem avtomobilskem razredu, kjer sicer vlada precejšnja zadržanost. Še vedno Renaultovi oblikovalci s Patrickom le Quementom na čelu zaslužijo čestitke za pogum.

Čas sicer počasi, a opazno briše meje med pristaši in nasprotniki, kljub temu pa Vel Satis ostaja posebnež. Lahko se z njegovo pojavo sprijaznite ali pa se ne morete. Ampak pri Avto magazinu še vedno trdimo, da je tako »drugačnih« avtomobilov premalo.

Toda tudi ko (če) ste se z Vel Satisom sprijaznili, še vedno ostaja dilema: katerega. Zakaj ne takšnega, kot je bil tale?

Kombinacija sodobnega štirivaljnega turbodizla (4-ventilska tehnika, neposredni vbrizg, skupni vod, prilagodljiv kot turbinskega lopatja, vmesni hladilnik polnilnega zraka) in prav tako sodobnega menjalnika (elektronsko nadzorovan, 5 stopenj prenosa, možnost ročnega pretikanja po sekvenčnem modelu) meri na točno določene kupce: na tiste, ki jim sama vožnja ne pomeni vrhunskega užitka, a je zanje po drugi strani bivanje v avtomobilu neke vrste užitek.

S to pogonsko kombinacijo ne bo težko premagovati velikih razdalj; dela z njo je malo, pri zmerni vožnji blizu hitrostnih omejitev (blizu z zgornje strani) pa se bo motor oddolžil z zmerno porabo plinskega olja: lahko ga bo peljati tudi okrog osmih litrov za vsakih 100 kilometrov.

Športnik po srcu ne bo zadovoljen, saj je Vel Satis v celoti podrejen udobju. Že sam menjalnik ni med hitrejšimi in na trenutke ukrepa drugače, kot bi si viharnež želel, a zelo mehko (ter z zelo malo cukanja) pretika in tak več kot zadovolji tipičnega lastnika. Avtomobil tudi razmeroma počasi speljuje, saj je navsezadnje težak skoraj tono sedemsto kilogramov.

Vel Satis se nasploh zdi najboljši približek dnevni sobi na kolesih. Je udoben, sedeži so zelo malo bočno oprijemljivi in če tako gledaš nanj, še posebej preseneti, kako lahkotno in neutrujajoče se pusti peljati.

Menda nismo vsi športniki. če je cilj Vel Satisa zadovoljiti ljudi z veliko željo po udobju in drugačnosti, mu to tudi v tej pogonski kombinaciji nedvomno zelo dobro uspeva. »Well satisfied«, kakor namiguje njegovo ime.

Vinko Kernc

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 38.599,57 €
Cena testnega modela: 39.843,10 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,7 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2188 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 225/55 R 17 H (Goodyear Eagle Ultra Grip M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,7 s - poraba goriva (ECE) 11,6/6,6/8,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1735 kg - dovoljena skupna masa 2255 kg.
Zunanje mere: dolžina 4860 mm - širina 1860 mm - višina 1577 mm - prtljažnik 460-1468 l - posoda za gorivo 80 l.
Naše meritve
T = -2 °C / p = 1013 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 2657 km
Pospešek 0-100km: 12,2s
402m z mesta: 17,9s ( 123km/h)
1000m z mesta: 32,9s ( 160km/h)
Največja hitrost: 197km/h (V.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,4m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
frajerski imidž
udobje bivanja in vožnje
lahkotnost upravljanja
tridelna klimatska naprava
uporabnost notranjosti
neoprijemljivi sedeži
rahlo povečan trušč v notranjosti
počasen štart z mesta
zibanje karoserije v hitrih ovinkih