Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Start/Stop 110 kW/150 KM Style Advanced Siete

5. 7. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Res je sicer, da ko gledamo avtomobilske potrebe, povprečna družina lahko preživi tudi s kombilimuzino nižjega srednjega (ali nižjega) razreda, a več prostora nikoli ne škodi. Enako seveda velja za opremo: več je bolje – še posebej, če je tudi cena ugodna.

Tudi z majhnim (oziroma manjšim) avtom se da živeti. Večino časa je tako ali tako bolj praktičen, za občasne potrebe pa se da nanj vedno natakniti strešni kovček, pazljivo razvrstiti prtljago in otroške sedeže na zadnji klopi razporediti tako, da je prostora ravno še dovolj.

Seveda, tako tisti spredaj kot zadaj lahko potrpijo pri prostoru za kolena oziroma noge, in ja, nič hudega, če se malo stiskajo s komolci. Če ne gre drugače, je pač tudi tako dobro, ni pa nujno. Če se da, je seveda lepo poseči po avtomobilu, ki ponuja več – pri prostoru in pri opremi. In točno to je definicija testne Alhambre. Prostora je v njej, o tem ni dvoma, dovolj. Sedežna prilagodljivost je odlična tako v drugi kot v tretji vrsti, in če uporabite le prvi dve, je prtljažnika na pretek.

Tisti v tretji vrsti ne bodo pretirano trpeli, in tudi če zadnji sedeži niso zloženi v dno prtljažnika, je še vedno nekaj prostora za prtljago. Oprema? Ta je kriva za tako dolgo ime avtomobila. Siete na koncu pomeni, da gre za posebno serijo Alhambre, ki ima v serijski opremi ne le sedem sedežev, temveč tudi sistem za samodejno parkiranje (s kamero za vzvratno vožnjo vred) in pa navigacijo. Style Advanced pomeni še infozabavni sistem z večjim (seveda za dotik občutljivim) zaslonom, praznovozne gume, športno podvozje, senzor za dež, tempomat ...

Vse skupaj za okoli 30 tisočakov, še nekaj tisočakov pa je bila vredna dodatna oprema: biksenonski žarometi, električna bočna vrata, integrirana otroška sedeža (priporočam za otroke nekje do 140 cm višine) in zimski paket. Roko na srce, lažje bi se odrekli paketu Siete kot doplačilnim dodatkom. Dvolitrski turbodizel s 119 kilovati oziroma 150 'konji' je stari znanec. Alhambri je v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom kot pisan na kožo – v vseh prometnih razmerah pa je suveren. Poraba? Serijski sistem start-stop poskrbi za znižanje porabe v mestu, na regionalkah pa se tako motorizirana Alhambra tako ali tako počuti domače in neobremenjeno.

V vsakdanji uporabi se ta zlahka giblje pod sedmimi litri, na našem normnem krogu se je ustavila pri dobrih 5,8 litra. Tudi tu je Alhambra prijazna do denarnice. In kaj poleg tega sploh še, ko govorimo o družinskem avtomobilu, šteje? Alhambra je prostorna, dovolj dobro opremljena, dovolj varčna in tudi cenovno postavljena tako, da zanjo lahko zatrdimo, da gre za ugoden nakup.

Dušan Lukič  foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 31.979 €
Cena testnega modela: 34.866 €
Moč: 110 kWkW (150 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.571 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1.750-3.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik DSG – gume 225/50 R 17 H (Continental Conti Winter Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 136 g/km
Mase: prazno vozilo 1.793 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg
Zunanje mere: dolžina 4.854 mm – širina 1.904 mm – višina 1.720 mm – medosna razdalja 2.919 mm
Notranje mere: prtljažnik 444–2.128 l – posoda za gorivo 70 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.752 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 18,1s ( 124km/h)
Največja hitrost: 198km/h
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Taka Alhambra je skorajda vzor družinskega limuzinskega kombija. Športno podvozje bo nekaterim všeč, drugi se mu lahko odpovedo (in prihranijo nekaj sto evrov), vse ostalo pa je takšno, kot mora biti.

Hvalimo in grajamo
poraba
doseg
ergonomija
ni omejevalnika hitrosti