Test: Seat Arona FR 1.5 TSI

Se še spomnite, kako je Seat predstavil svoj prvi križanec segmenta A, Seata Arono? Če se morda ne, naj povem, da se je v javnosti prvič pokazal, ko je pripet pod helikopterjem letel vzdolž morske obale pred katalonsko prestolnico Barcelono.

Tako spektakularna predstavitev je bila povsem razumljiva, saj Seat z Arono ni predstavil le svojega novega križanca, ampak je v bistvu pri Volkswagnovem koncernu uvedel nov avtomobilski razred majhnih križancev, ki mu bosta Volkswagnova in Škodina različica šele sledili. Morda so ga zato, ker predstavlja novi razred, od drugih avtomobilov znamke Seat ločili tudi z imenom. Kot je tradicija pri Seatu, je bil navdih za ime sicer španska geografija, a je v nasprotju z drugimi Seatovimi modeli, ki se imenujejo po konkretnih naseljih, Arona dobila ime po okolišu na jugu kanarskega otoka Tenerife. V okolišu, kjer prebiva okoli 93 tisoč ljudi, se danes pretežno ukvarjajo s turizmom, v preteklosti pa so živeli od ribolova, pridelovanja banan in vzgoje žuželke, iz katerih so izdelovali karminsko rdeče barvilo.

Testna Arona sicer ni prišla v karminskem odtenku rdeče barve, a je bila rdeča, in sicer v odtenku, ki so ga pri Seatu poimenovali 'poželjivo rdeča', v kombinaciji s 'polnočno črno' streho in ločevalno krivuljo v brušenem aluminiju pa deluje prav imenitno in dovolj športno za različico s kratico FR.

Kratica FR tudi pomeni, da je bila testna Arona opremljena z najmočnejšim turbobencinskim motorjem 1.5 TSI. Gre za štirivaljnik iz nove Volkswagnove serije motorjev, ki je nasledil štirivaljnik 1.4 TSI in predvsem po zaslugi drugačnih tehnologij, med katerimi je tudi Millerjev izgorevalni ciklus namesto bolj pogostega Ottovega, zagotavlja višji izkoristek goriva in čistejše izpušne pline. Med drugim so ga opremili s sistemom za izključevanje dveh valjev. Do izraza pride tedaj, ko zaradi majhne obremenitve motorja nista potrebna, in precej pripomore k manjši porabi goriva.

Ta se je na testu sicer ustavila v okolici sedmih litrov in pol, a bolj relevanten normni krog, ki sem ga seveda opravil v do okolja prijaznem načinu delovanja ECO, je pokazal, da lahko Arona shaja tudi s 5,6 litra bencina na sto kilometrov, pri tem pa voznik sploh ne dobi občutka, da bi bil pri uporabi avtomobila kakorkoli omejen. Če bi radi več, je poleg 'normalnega' načina delovanja na voljo tudi športni, tisti, ki jim tudi to ni dovolj, pa si lahko parametre delovanja avtomobila nastavijo popolnoma po svoje.

Kot smo zapisali v predstavitvi, si Arona osnovne lastnosti deli z Ibizo, kar pomeni, da je v notranjosti tudi vse bolj ali manj podobno. Med drugim imate na voljo infozabavni sistem, za katerega smo že v Ibizi ugotavljali, da se po učinkovitosti uvršča med boljše. Ob za dotik občutljivem zaslonu so navpično postavljeni tudi po štiri direktna, za dotik občutljiva stikala in dva vrtljiva gumba, ki nam olajšajo upravljanje sistema, od zaslona pa je ločeno tudi upravljanje klimatske naprave. Zaradi zasnove avtomobila, kjer je vse nekoliko višje kot v Ibizi, je više postavljen tudi zaslon, zato – vsaj po občutku – potrebuje manj umikanja pogleda s ceste, posledično pa tudi povzroča manj motenj pozornosti voznika. Če si kdo želi digitalnih merilnikov, teh v Seatu še nekaj časa ne bo dobil. Zato pa so klasični okrogli merilniki zelo pregledni, na osrednjem zaslonu na tekoče kristale pa prav tako ni težko nastaviti prikaza podatkov o vožnji, ki jih potrebujemo, vključno z neposrednim prikazom napotkov z navigacijske naprave.

Ergonomska zasnova potniške kabine je enako ugodna kot v Ibizi, udobja pa je morda še za kanček več, kar je bolj ali manj razumljivo, glede na to, da je Arona višji avtomobil z malenkostno daljšo medosno razdaljo od Ibize. Sedeži so zato nekoliko višji, sedi se bolj pokončno, več prostora je za kolena potnikov na zadnji klopi, olajšano pa je tudi sedanje v avtomobil in vstajanje iz njega. Seveda so na zadnjih sedežih, ki so vpeti na klasični način brez vzdolžne pomičnosti, priponke Isofix, do katerih pa se je treba nekoliko potruditi, saj so dobro skrite v tkanino sedežev. V primerjavi z Ibizo ima Arona nekoliko večji prtljažnik, kar bo všeč tistim, ki s seboj radi vozijo veliko stvari, a kljub temu v prevozniških željah ni treba pretiravati, saj Arona tu ostaja v mejah razreda.

Seat Arona je tehnično zasnovan na koncernski platformi MQB A0, ki si jo za zdaj deli z Ibizo in Volkswagnom Polom. To je vsekakor dobra popotnica, saj smo že pri obeh omenjenih avtomobilih ugotavljali, da gre za odlično podvozje, ki se že v različicah brez oznake FR odlično drži ceste. Testna Arona je bila seveda uglašena še bolj športno, a velja omeniti, da je v nasprotju z Ibizo in Polom precej višja, kar se kaže predvsem v nekoliko večjem nagibanju karoserije in občutku, da je treba zavreti nekoliko prej. Je pa zato Arona vsekakor bolj primerna za tiste, ki z asfalta kdaj tudi dejansko zavijejo na makadam, tudi na tistega bolj slabe sorte. Zgolj s sprednjim pogonom in brez kakršnihkoli pripomočkov je Arona sicer res omejena le na bolj ali manj urejene poti, zato pa razpolaga ravno s toliko večjo oddaljenostjo dna od tal, da brez težav premaga marsikatero oviro, ki bi jo dno nižje Ibize že občutilo. Čez slabše vzdrževane ceste se torej Arona lahko pelje bolj suvereno, a ob tem precej pretrese potnike, za kar je seveda kriva razmeroma kratka medosna razdalja.

Je pa razgled iz avtomobila odličen. Celo med vzvratno vožnjo se lahko povsem zanesete na pogled čez vzvratni ogledali, prikaz posnetka vzvratne kamere na osrednjem zaslonu pa vam ostane le za referenco. Kljub temu ne gre zavreči podatkov iz natančnih tipal, ki tipajo v vse smeri okoli avtomobila, in učinkovitega sistema za pomoč pri parkiranju, ki lahko predvsem tiste, manj vešče vožnje, reši marsikatere zadrege. Prav tako, kot so vam v veliko pomoč lahko aktivni tempomat in drugi pripomočki za bolj varno vožnjo, ki jih v testni Aroni ni manjkalo.

Bi torej Arono priporočili tistim, ki se trenutno odločajo za nakup majhnega avtomobila? Vsekakor, če si želite višjega sedenja, boljšega razgleda in nekoliko več prostora kot v Ibizi. Ali če preprosto želite slediti priljubljenemu trendu križancev oziroma športnih terencev, ki se čedalje bolj uveljavljajo tudi v razredu majhnih mestnih avtomobilov.

Preberite še:

Test: Citroen C3 Aircross, Kia Stonic, Mazda CX-3, Nissan Juke, Opel Crossland X, Peugeot 2008, Renault Captur, Seat Arona

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 24.961 €
Cena osnovnega modela s popusti: 20.583 €
Cena testnega modela s popusti: 24.961 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 205 km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 6 let z omejitvijo na 200.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Servisni pregled na 30.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 982 €
Gorivo: 7.319 €
Gume (1) 1.228 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.911 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.545 €
Skupaj 27.465 € (strošek na km: 0,27 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 85,9 mm – gibna prostornina 1.498 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000 – 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,3 m/s – specifična moč 88,8 kW/l (120,7 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik– prestavna razmerja I. 4,111; II. 2,118; III. 1,360; IV. 1,029; V. 0,857; VI. 0,733 – diferencial 3,647 – platišča 7 J × 17 – gume 205/55 R 17 V, kotalni obseg 1,98 m
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 118 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska bla- žilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.222 kg – dovoljena skupna masa 1.665 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 570 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.138 mm – širina 1.700 mm, z ogledali 1.950 mm – višina 1.552 mm – medosna razdalja 2.566 mm – kolotek spredaj 1.503 – zadaj 1.486 – rajdni krog n.p
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.110 mm, zadaj 580–830 mm – širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.420 mm – višina nad glavo spredaj 960–1040 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 40 l
Prtljažnik: 400 l
Naše meritve
T = 6 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Goodyear Ultragrip 205/55 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 1.630 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,9s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/9,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,9/11,1s (V./VI.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 83,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (407/600)
  • Seat Arona je privlačen križanec, ki bo všeč predvsem tistim, ki jim je všeč Ibiza, a bi radi sedeli nekoliko više in se včasih podajo tudi na nekoliko slabšo cesto

  • Kabina in prtljažnik (73/110)

    Če vam je všeč ureditev v potniški kabini Ibize, potem se boste enako dobro počutili tudi v Aroni. Prostora je več kot dovolj, prtljažnik pa tudi izpolni pričakovanja

  • Udobje (77 /115)

    Ergonomija je odlična, udobje pa tudi na dovolj visoki ravni, da boste utrujenost začutili šele po zelo dolgih vožnjah

  • Pogonski sklop (55 /80)

    Motor je za zdaj najmočnejši v ponudbi Seata Arone, zato mu moči gotovo ne manjka, z njim pa dobro sodelujeta tudi menjalnik in podvozje

  • Vozne lastnosti (67 /100)

    Podvozje je povsem kos avtomobilu, menjalnik je natančen in lahkoten, a kljub temu morate upoštevati dejstvo, da je avtomobil nekoliko višji

  • Varnost (80/115)

    Za pasivno in aktivno varnost je dobro poskrbljeno

  • Ekonomičnost in okolje (55 /80)

    Poraba je lahko zelo ugodna, prepriča pa tudi celotni paket

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 4/5

  • Vožnja Arone je lahko zelo prijetno početje, sploh če gre za dobro opremljeno in motorizirano različico, kakršno smo vozili na testu

Hvalimo in grajamo
kakovost izdelave
pogonski sklop in podvozje
infozabavni sistem
prostornost
pogrešamo kakšen pripomoček za lažjo vožnjo v slabih razmerah
priponke Isofix