Pred časom je Volkswagen razdelil znamke pod Volkswagnovo in Audijevo okrilje. Seat je padel pod zadnjega, hkrati s tem pa so se odločili tudi, da bo Seat, tako kot Audi, znamka s športno noto, a za kupce s plitvejšim žepom.
Posledica tega so avtomobili vedno bolj športnega in dinamičnega videza, ki odvisno od vgrajenega motorja zunanjo podobo dopolnijo tudi z zmogljivostmi.
Pri Seatu je lep primer tovrstnega prestrukturiranja znamke mala Ibiza. Avtomobil, ki je bil pred prenovo le povprečen, ima po njej predvsem dinamičnejšo zunanjo podobo. Z njo želijo pritegniti nove, predvsem mlajše kupce, željne všečnih avtomobilov, ki se obenem pohvalijo tudi z dobrimi voznimi lastnostmi. Ibiza jih je imela že pred prenovo, po njej pa so ji z agresivnim prednjim odbijačem v barvi vozila, novimi zadnjimi lučmi in spremenjenim zadnjim odbijačem vlili še kanček agresivne všečnosti.
Res pa je, da jo je v testnem vozilu poganjal vstopni turbodizelski mlinček, ki premore le 51 kW (70 KM), kar še zdaleč ni dovolj za prave športne podvige na odprtih cestah, a za mestne potepe je več kot dovolj. Motorček zaznamujejo lastnosti, kot so glasen tek, skoraj nezaznaven čas predgretja, kadar je mrzel, in dobra prožnost nad 2.000/min.
Pod to mejo je motorček, kot številni turbodizli na trgu, skoraj neuporaben, kar pomeni, da je pogostejše poseganje po prestavni ročici neizbežno. Tega mu načelno ne moremo šteti v minus, saj je menjalnik prijazen do uporabnika, njegova prestavna ročica pa postreže s kratkimi in po potrebi tudi zelo hitrimi gibi.
Zaradi zmerno zmogljivega motorja se več kot odlično izkaže tudi podvozje. Volanskemu mehanizmu štejemo v minus le malo slabšo povratno komunikativnost, to pa je tudi vse. Avto namreč dobro sledi začrtani poti skozi ovinke, se dobro odziva na voznikove ukaze, po drugi strani pa vzmetenje dovolj učinkovito prestreže tudi večino cestnih neravnin, da nabiranje kilometrov ni naporno.
Ali povedano na kratko: Seat Ibiza je ob vseh dobrih lastnostih, ki jih je imela že prej, s prenovo dobila natanko tisto, kar ji je najbolj manjkalo – všečno podobo, ki je v procesu gradnje imidža športne znamke eden prvih pogojev.
Peter Humar
Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.517,28 € |
Cena testnega modela: | 13.770,66 € |
Moč: | 51kW (69 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,8 s |
Največja hitrost: | 166 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Motor: | 3-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1422 cm3 - največja moč 51 kW (69 KM) pri 4000/min - največji navor 155 Nm pri 2200/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 15 V (Bridgestone Firehawk 700). |
Zmogljivost: | največja hitrost 166 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,8 s - poraba goriva (ECE) 5,9/4,1/4,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1106 kg - dovoljena skupna masa 1620 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3977 mm - širina 1698 mm - višina 1441 mm - prtljažnik 267-960 l - posoda za gorivo 45 l. |
(T=26°C / p= 1001 mbar / rel. vl.: 56 % /Stanje km števca: 12880 km) | |
Pospešek 0-100km: | 14,9s |
---|---|
402m z mesta: | 19,7s ( 111km/h) |
1000m z mesta: | 36,2s ( 144km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,2 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,8 (V.)s |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
poraba na testu: | 5,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,0m |
AM meja: | 42m |
-
Seat Ibiza je bila pred prenovo tehnično povsem spodoben avtomobil, ki pa ni imel všečne zunanje podobe. Zdaj jo ima, zato bi se morali popraviti tudi prodajni rezultati.