Seat Ibiza 1.4 Sportrider

14. 9. 2007
Deli

Da ne bo nesporazumov, pri Seatu imajo za športne modele rezervirani dve oznaki, FR in Cupra. Sportrider pa je paket opreme.

Se sprašujete, zakaj vam to razlagamo? Da ne boste razočarani. Dirkaško nabrita Ibiza z 1, 4-litrskim motorjem v nosu ni nikakršna znanstvena fantastika. Odkar imajo v koncernu agregat TSI, ki mu spodaj pomaga ‘dihati’ kompresor, zgoraj pa turbopuhalo, so takšne stvari povsem mogoče. Toda ne v Ibizi, ki jo vidite na fotografijah. Verjetno v kateri od naslednjih generacij.

Bistvo Ibize 1.4 Sportrider se skriva drugje, zato pretresov ne pričakujte. Osnovo najdemo pri dnu Seatove prodajne ponudbe, in sicer pod oznako Ibiza 1.4 Reference. Motor je prabrat tistega, ki smo ga omenili zgoraj. Z enako prostornino, enakimi vrtinami in gibi, toda brez kompresorjev in turbopuhal. Njegova sodobnost se konča pri večtočkovnem vbrizgu in tehnologiji štirih ventilov na valj.

Ker sta v paleti dva, skoraj povsem enaka agregata, namenoma nismo zraven ‘pritisnili’ oznake 16V. Da vas ne bi zmedlo! Motor, ki je poganjal testno Ibizo, je namreč šibkejši od obeh - njegova moč je 63 kW, kar prevedeno v nekaterim bolj razumljive enote pomeni 85 ‘konjev’. Tako o športnosti, vsaj ko govorimo o zmogljivostih, ni ne duha in ne sluha. Motorček sicer ni podhranjen in se rad zavrti do 5.750 vrtljajev, kjer se začne njegovo rdeče polje. Toda to je tudi vse.

Športne, če se lahko tako izrazimo, hočejo biti druge stvari. Na primer 15-palčna lahka platišča, zunanja ogledala in kljuke v barvi vozila, prednji odbijač z vgrajenimi meglenkami, armaturna plošča z okroglimi merilniki, vdrtimi v instrumentno ploščo, rdeča osvetlitev ponoči, trikrak volanski obroč in športna prednja sedeža, od katerih je voznikov nastavljiv tudi po višini.

Če se poglobimo v spisek opreme, ugotovimo, da v Sportriderju poleg ABS-a, dveh varnostnih blazin, centralnega zaklepanja in tempomata (vse to je že vključeno v opremo Reference) dobite tudi klimatsko napravo. Kot nalašč torej za vroče poletne dni. Za dodatna vrata ob straneh in barvo s kovinskim odtenkom pa je kot pri vseh pre­ostalih modelih treba doplačati.

In tako je skrivnost, zavita v besedi Sportrider, dokončno razjasnjena. Ta Ibiza je v salone prišla zato, da vam bi vam pomagala čim prijetneje preživeti vroče poletne dni. Kako športno se boste počutili v njej, pa je odvisno predvsem od vas samih in vaše teles­ne pripravljenosti.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.307 €
Cena testnega modela: 12.645 €
Moč: 63kW (85 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.390 cm3 – največja moč 63 kW (85 KM) pri 5.000/min – največji navor 130 Nm pri 3.600—3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 15 V (Firestone Firehawk 700).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,3/6,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.029 kg – dovoljena skupna masa 1.543 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.977 mm – širina 1.698 mm – višina 1.441 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 267–960 l
Naše meritve
T=29 °C / p= 1.090 mbar / rel. vl.: 32 % /Stanje števca: 5.680 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 18,8s ( 119km/h)
1000m z mesta: 34,6s ( 151km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,8 (V.)s
Največja hitrost: 185km/h (V.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 41m
Ocena
  • Mladi in športni po srcu, ki si besedo Sport­rider razlagajo preveč dobesedno, bodo ob pogledu na to Ibizo verjetno razočarani. Jih bo pa lahko potolažila previdno izbrana oprema, v kateri najdemo tudi takšne dodatke, kot so lita platišča, klimatska naprava in tempomat.

Hvalimo in grajamo
tempomat
udobno vstopanje (pet vrat)
klimatska naprava
voznikov prostor (nastavljiva sedež in volanski obroč)
pomanjkanje športnega duha