Seat Leon 2.0 TDI (125 kW) FR

10. 4. 2008 | Dušan Lukič
Deli

FR (po Seatovo) sicer pomeni Formula Racing, ampak ker tale Leon ni formula in tudi ne dirkalnik, bi mu morda bolje pristajala oznaka FF.

Med avtomobilskimi navdušenci (in nanje Seat s tem modelom tudi meri) se je namreč udomačilo dvočrkovno označevanje pogonske kombinacije. In FR bi v tem primeru pomenilo motor spredaj, pogon zadaj (Front-Rear). A je Leon FR v resnici seveda FF, z vsem slabimi (no ja, kdo bo našel tudi kako dobro) lastnostmi, ki jih s seboj vozijo (vsi) športnejši avtomobili te zasnove.

Ena je vsekakor ta, da je z njimi težko hitro speljati – 170-‘konjski’ turbodizel v nosu pa to nalogo le še otežuje. Spodaj je namreč bolj ali manj mrtev, potem podivja, na vrhu območja vrtljajev pa (spet) da od sebe bolj malo. Speljevanje je lahko – dokler se avtomobila ne navadite, predvsem pa, dokler se ne navadite dobro oceniti, koliko oprijema v resnici zagotavlja podlaga – bolj cukajoča ali škripajoča vaja.

Premalo plina (in presunkovito delo s sklopko), pa bodo motorni vrtljaji poniknili tja proti prostemu teku, FR se bo najprej (zelo zaspano) premaknil nekaj prvih metrov in šele potem brutalno udaril v hrbet. Druga varianta je preveč plina, prednja kolesa se nebogljeno zavrtijo v prazno (in ob tem še poskakujejo, da se človek kar malo ustraši za polgredi in zglobe) . .

No ja, če (oziroma ko) vam uspe vse skupaj sestaviti, zna tale Leon FR ne le z mesta, ampak tudi v krepko avtocestne hitrosti ustreliti brez milosti in veliko hitreje, kot bi pričakovali. Veliko pomaga hitra in natančna prestavna ročica, v vsakem primeru pa vse skupaj spremlja (zaradi pogona spredaj in obilice navora) precej sunkov na volanu, ko hoče avto namesto naravnost pospeševati malce po svoje. Vse je skratka točno tisto, kar bi človek pričakoval od spredaj gnanega športnika.

Na žalost v to kategorijo ne spada zvok motorja. Dizel ostaja dizel in stari črpalka-šoba TDI je znan (tudi) po neuglajenem dizelskem ropotanju, ki s športnostjo seveda nima nič skupnega. Ampak če znate to vzeti v račun (in se sprijazniti s tem, da je to športnik, pri katerem je treba pretikati pri slabih štirih, ne slabih osmih tisočakih vrtljajev), vas bo Leon (verjetno) navdušil.

Zgane se, kakor je treba, podvozje je ravno prav trdo (in volan natančen), da je preganjanje skozi ovinke užitkarsko, ne da bi za to plačali z dirkaško neudobnostjo na neravninah, zadek pa je lahko (ob izklopljenem ESP) dobrodošel in predvidljiv pomočnik pri menjavanju smeri. Dodajte še (udobne) športne sedeže z dovolj bočnega oprijema in jasno je, da Leon večino svojih nalog opravi brez težav in po voznikovih pričakovanjih.

In če je to in majhna poraba tisto, kar pričakujete od ‘športnika’, potem je to to. Če pa bi radi kaj več, je treba pogledati k bencinsko gnani, tudi hišni, če hočete, konkurenci.

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 24.874 €
Cena testnega modela: 26,212 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 214 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm? – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.200/min – največji navor 350 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental ContiWinterContact TS810 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 7,8/5,0/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.406 kg – dovoljena skupna masa 1.901 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.315 mm – širina 1.768 mm – višina 1.458 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 341 l
Naše meritve
T = 6 °C / p = 1.050 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 13.503 km
Pospešek 0-100km: 7,8s
402m z mesta: 15,8s ( 146km/h)
1000m z mesta: 28,8s ( 182km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,7/11,4s
Prožnost 80-120km/h: 8,1/10,5s
Največja hitrost: 217km/h (Vi.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Športniki so lahko res športni, lahko pa so malo nagnjeni k vsakdanji uporabnosti – z ne pretrdim vzmetenjem, ugodno porabo in petvratno uporabnostjo vred. Tale Leon sodi v vrh slednjih.

Hvalimo in grajamo
lega na cesti
poraba
sedeži
vzmetenje
motor (zvok in delovanje v nizkih in visokih vrtljajih)
prtljažnik
petvratna uporabnost