Nobenega dvoma ni: človek se večinoma počuti tako, kot je oblečen. Zakaj ne bi podobno veljalo za avtomobil?
Ali še bolje: zakaj se ne bi tako počutil voznik v avtomobilu? Seat je z Leoni oziroma njihovimi različicami pripravil lepo športno paleto tega modela v različnih oblikah. Tale, na primer, ima agresiven videz v slogu WTCC, čeprav je velik del zunanjega videza namenjen predvsem očem in manj funkcionalnosti. Ti optični dodatki tehnično niso potrebni, saj je pod karoserijo pospravljena znana, prav nič dirkaška mehanika: po značaju zelo športen turbodizel in še vedno verjetno najboljši samodejni menjalnik DSG.
Turbodizlu lahko očitamo le eno: v primerjavi s podobnimi izdelki povzroča precej trušča in tresljajev (še posebej pri zagonu in speljevanju), sicer pa postreže z lepo krivuljo navora v spodnjem in srednjem območju vrtljajev, ki omogoča zelo dinamično vožnjo. Takšen motorni značaj vabi k uporabi navadnega programa pretikanja, saj menjalnik takrat pretika pri srednjih, za motor ugodnih vrtljajih. Športni program preseli pretikanje v višje vrtljaje; ker pa tam motor ni več tako suveren, zmogljivosti ne dvigne na raven, ki bi jo morda pričakovali.
Na kakšen vozniško naporen dan, ko na avtocesti in v mestu vlada gneča, voznik pa ima težko nogo, se motor zadovolji z zavidljivo majhno porabo goriva – nekaj nad osmimi litri za 100 kilometrov. K temu precej pripomorejo prestavna razmerja: v šesti prestavi (in pri navadnem programu pretikanja) se motor pri 130 kilometrih na uro (merilnik hitrosti! ) vrti z 2.500, pri 160 pa s 3.000 vrtljaji v minuti, kar pomeni, da prav takrat izrablja mesto odličnega motornega navora.
Pogonska kombinacija se najbolje izkaže, če pri normalni ali hitri vožnji izberete navaden program samodejnosti, v sredini, pri ‘le’ dinamični vožnji pa se (tako, za dober občutek) prileže ročno pretikanje. Le pri največjih zahtevah voznika je dobro uporabiti športni program pretikanja.
Voznik se bo v vseh primerih počutil dobro – zaradi zelo dobre nastavljivosti položaja za vožnjo, zaradi odličnega volanskega obroča in zaradi zelo dobrih, športno oprijemljivih, čeprav ne dirkaških (kot recimo v Cupri), sedežih. In če izberete prav takšno kombinacijo Nitra, skupaj z barvo karoserije, boste morda ugotovili, da slovenski vozniki še vedno (pogosto) spoštujejo veliko, agresivno, rdečo podobo v vzvratnem ogledalu.
Če zapisana dejstva podkrepite z Leonovim vrhunskim podvozjem, se ni težko dobro počutiti v dirkaški vlogi. Pravzaprav je počutje lahko več kot le prijetno. In to so imeli pri Seatu verjetno v mislih.
Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.200 € |
Cena testnega modela: | 23.200 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,3 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Michelin Pilot Sport). |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 7,3/4,9/5,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.925 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.315 mm – širina 1.768 mm – višina 1.458 mm – posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | 341 l |
T=23 °C / p= 1.170 mbar / rel. vl.: 40 % /Stanje števca: 15.038 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,3s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 133km/h) |
1000m z mesta: | 30,8s ( 168km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,0/11,6s |
Prožnost 80-120km/h: | 9,5/12,4s |
Največja hitrost: | 205km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,1m |
AM meja: | 40m |
-
Nitro s svojim imenom morda obljublja po definiciji zmogljivejšo mehaniko, v resnici pa meri na ljudi, ki dajo več na dirkaški videz kot na (pri normalni uporabi) neudobno dirkaško mehaniko. Ljudje smo različni.