Težko boste našli avto, ki ponuja tako diskretnih 300 \'konjev\', kot jih ima ta Leon.
Že res, da v cestni 'sivini' tudi tak Leon precej izstopa, a vseeno ne gre za avtomobil, ki nam na prvi vtis da vedeti, da pod pokrovom motorja skriva tako bogato konjenico. Šele oznaka 300 na karavanskem zadku avtomobila nam namigne, da Seatovo številčno stopnjevanje ob imenu Cupra pomeni konjenico, ki jo mora krotiti voznik takega avtomobila. Pri Seatu so zaznali, da njihovi kupci iščejo vsestransko uporaben avtomobil, ki zna tudi zadovoljiti slo po adrenalinu. Tako je Cupra na voljo v karavanski izvedbi šele od četrte generacije naprej, z zadnjo prenovo pa so avtomobilu namenili tudi štirikolesni pogon. Tako gnana Cupra za debelo sekundo hitreje poskoči do stotke (4,9 sekunde), ponuja pa tudi bolj zanesljivo lego na cesti. Dvojni značaj poudarja s prilagodljivim nadzorom blaženja, ki je zmožen tak avtomobil iz krotkega imitatorja dizelskega karavana spremeniti v lovca na rekorde steze Nordschleife. Še precej bolj nevpadljiva je notranjost. Precej monotono oblikovano kabino nekoliko razbijejo odlični sedeži in prešito usnje. S prenovo je Leon tudi v trendu z vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki znajo sami voziti v prometnih zastojih, paziti na pešce in opozarjati pred vozili v mrtvem kotu. Tudi informacijski-zabavni del opreme je osvežen, saj so po vzoru na koncernsko konkurenčne modele tudi Leonu vgradili velik, devetpalčni, za dotik občutljivi zaslon z vso pripadajočo podporo pametnim mobilnikom. Turbobencinski motor v Cupri je stari znanec, a vsakič znova nas preseneti, kako inženirjem uspe iz njega dodatnih 10 'konjev'. A še bolj kot prirastek moči do izraza prideta njegova prožnost in odzivnost, za kar ima zasluge dodatnih 30 njutonmetrov navora. Odlično se v tej kombinaciji znajde tudi šeststopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama, ki so mu izboljšali elektroniko delovanja in je zdaj precej manj zmeden v nekaterih situacijah ter precej bolj prijazen pri počasnem speljevanju. Sicer pa se Cupra lahko pohvali z izjemno uravnoteženo lego, natančnim krmiljenjem in veliko oprijema na različnih podlagah. Tudi v kočljivih situacijah vas bo iz zagat reševal Haldexov samozaporni diferencial, ki zna po potrebi vso moč prenesti na kolo, ki v danem trenutku zagotavlja največ oprijema. Paket, ki združuje družinsko vlogo in dirkaški značaj pri Seatu, ponujajo za slabih 36 tisočakov. Ni malo, je pa zagotovo eden od cenejših načinov, kako priti do 300 'konjev' in štirikolesnega pogona.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič