Škoda Fabia 1.2 12V HTP Free Comfort

19. 2. 2004
Deli

Točno to obljubljajo pri Škodi. Črke HTP (besede High Torque and Power pomenijo v slovenščini veliko navora in moči) v oznaki motorja Fabie 1.2 12V opisujejo namreč točno to.

Pri različici motorja 1.2, ki je opremljen s štiriventilsko tehniko, je črka P obarvana rdeče. Vsi pa seveda vemo, kaj označujejo rdeče črke motornih oznak pri Volkswagnovih avtomobilih zadnjih nekaj let - več moči! Tudi pri Škodini Fabii je tako. Trivaljni motorček, ki je dobavljiv tako z dvo- kot s štiriventilsko tehniko, ima pri drugi na voljo več moči in navora. Slednjih je takrat na razpolago največ 47 kilovatov (64 konjskih moči) in 112 njutonmetrov navora.

Številke same po sebi sicer ne obljubljajo podiranja hitrostnih rekordov in eksplozivnih pospeševanj, toda v mestu in pri hitrostih do približno 80 kilometrov na uro se Fabia 1.2 12V HTP izkaže presenetljivo dobro.

Motorček že iz območja vrtljajev tik nad prostim tekom zvezno in prožno vleče vse do nežnega varovalnega omejevalnika vrtljajev motorja, ki se vmeša v delovanje motorja pri 6000 vrt/min. Nekaj več pozornosti zahteva šibek motorček od voznika le pri speljevanju. V območju prostega teka morate tako malo bolj odločno pritisniti na stopalko za plin, saj se lahko v nasprotnem primeru zgodi, da pogonski mlinček umolkne.

Motor se torej kljub razmeroma omejeni konjenici pod prednjim pokrovom dobro izkaže pri manjših hitrostnih povprečjih. Kaj pa na hitrejših cestah?

Tam boste že pri prvem prehitevanju ugotovili, da morate uporabiti eno od dveh možnih taktik prehitevanja. Prva je, da že daleč vnaprej predvidite mesto prehitevanja in predhodno začnete nabirati hitrost, ki je v trenutku prehitevanja toliko večja od počasnejšega vozila, da je prehitevanje čim krajše.

Pri tej taktiki je treba obvezno predhodno poznati cesto. Pri drugi zadostuje že »samo« klanec navzdol, kjer motorčku priskoči na pomoč tudi gravitacija. V primeru klanca navzgor vam načeloma odsvetujemo prehitevanje, še posebej če je avtomobil dodatno obremenjen s potniki in prtljago.

Vse drugo v Fabii je, razen motorja, nespremenjeno. Splošna ergonomija je, med drugim tudi zaradi izdatno nastavljivega voznikovega sedeža in volanskega obroča, zelo dobra, materiali so na otip kakovostni, armaturna plošča pa še vedno brez oblikovne razgibanosti. Še naprej motijo tudi recimo samo štirje vzglavniki, varnostni pas zadaj na sredini je samo dvotočkovni, desno zunanje ogledalo pa skoraj neuporabno majhno.

Rdeča barva bi se torej precej bolje podala črki T kot črki P. Motorček v Fabii 1.2 12V se namreč veliko bolje znajde v mestu, kjer pride do izraza predvsem dobra prožnost motorčka, kot pa zunaj mesta. Tam namreč avtomobil za sproščeno vožnjo potrebuje poleg motornega navora tudi moč. Te pa iz 1, 2 litra motorne prostornine preprosto ne more biti več. Za vse, ki se večinoma zadržujete v mestu in njegovi okolici, bo Fabia 1.2 12V HTP dobra izbira.

Peter Humar

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 10.757,80 €
Cena testnega modela: 10.908,03 €
Moč: 47kW (64 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,9 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1198 cm3 - največja moč 47 kW (64 KM) pri 5400/min - največji navor 112 Nm pri 3000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 14 T (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,9 s - poraba goriva (ECE) 7,6/5,1/5,9 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1070 kg - dovoljena skupna masa 1570 kg.
Zunanje mere: dolžina 3960 mm - širina 1646 mm - višina 1451 mm - prtljažnik 260-1016 l - posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1021 mbar / rel. vl. = 36 % / Stanje kilometrskega števca: 1460 km
Pospešek 0-100km: 15,4s
402m z mesta: 19,6s ( 112km/h)
1000m z mesta: 36,5s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 21,7 (V.)s
Največja hitrost: 160km/h (V.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 56,6m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
kultiviran tek motorja
prožnost motorja (pri majhnih hitrostih)
menjalnik
splošna ergonomija v kabini
zvočna izolacija pri večjih hitrostih
ni varčne šeste prestave
ni zavornega ABS-a
zadaj na sredini ni petega vzglavnika in tritočkovnega varnostnega pasa
(pre)majhno desno zunanje vzvratno ogledalo