Fabia. Polo v preobleki. Nemška kakovost za češko ceno. Morda ne najlepša, a odlična pri vrednosti glede na ceno. Ja, Škodino Fabio so takšni predsodki spremljali dolgo.
Pravzaprav jo, kot zadnjega izmed Škodinih modelov, še vedno. Vse druge (morda ji je tu še najbližja Octavia) so postale ne le tehnološko, ampak tudi oblikovno (zunaj in znotraj) nekaj čisto drugega, kar smo si pod pojmom Škod predstavljali pred leti. Za Fabio smo pred štirimi leti zapisali, da prinaša sveže, bolj športne poteze – a če se ozremo na to, kaj je Škoda na trg poslala v zadnjih dveh letih in kako je Fabia videti tudi po prenovi, je jasno, zakaj ima mnogo potencialnih kupcev občutek, da je Fabia ostala 'nekje zadaj'.
Škoda (ne znamka, res je škoda), da je tako, kajti Fabia se je po zadnji prenovi spremenila v tudi po digitalni in asistenčni plati avto, ki se zlahka bori s (skoraj katerokoli) konkurenco.
Okej, v njej si ni mogoče omisliti popolnoma digitalnih merilnikov, in tudi ko gre za avtonomnost vožnje, je Fabia ostala pri osnovnem aktivnem tempomatu in sistemu za preprečitev zapuščanja voznega pasu, a za takšen avto je to dovolj. Bolj je pomembno, da je prtljažnik Combija ogromen in zelo uporaben (s kakšno mrežo za pritrditev in kljuko za obešanje vred), da je prostora spredaj na pretek, zadaj pa prav tako dovolj (seveda odvisno od tega, ali spredaj sedijo izraziti dolgini ali ne) in da je ergonomija v celem dobra. Različica Style poleg najbogatejše opreme pomeni oblikovalske podrobnosti, ki dajo notranjosti bolj prestižen pridih, ni pa tako založena z opremo, da ne bi bilo treba ničesar doplačati. Na seznamu doplačil se tako znajdejo sistem za nadzor mrtvih kotov, DAB-sprejemnik, odklepanje vozila brez uporabe ključa (zanimivo, zagon motorja na gumb je tu serijski), sprednji parkirni senzorji, človek pa grdo pogleda tudi, ko konfigurator ob izbiri možnosti povezave s pametnimi mobilniki Android Auto ali Apple CarPlay zahteva nakup navigacijske naprave (ki je ob teh sistemih popolnoma nepotrebna).
Litrski TSI je dovolj varčen in hkrati dovolj živahen, da se odlično poda k siceršnjemu značaju te Fabie, enako pa velja (čeprav bi bil še boljša izbira kar samodejni dvosklopčni DSG) za šeststopenjski ročni menjalnik. Zaloge moči je še dovolj tudi, če je Fabia naložena, seveda pa (predvsem pri avtocestnih hitrostih) ne gre pričakovati čudežev. Po drugi strani: s petimi litri na normnem krogu je tudi poraba ugodna, še posebej, ker je motor po odsotnosti hrupa daleč pred dizli, pa tudi veliko bolj prijeten za vožnjo … Podvozje? Nastavljeno bolj na udobje (in na tem področju nalogo opravlja dobro), a je nadzor nihanja karoserije pri ostrejši vožnji, vodljivosti in količini povratnih informacij še vedno na zadostni ravni.
Takšna Fabia ceni navkljub (ja, 17 tisočakov ni malo, a glede na to, da je najbolje motorizirana in opremljena, tudi ne tako veliko) dokazuje, da so predsodki le predsodki.
Cena testnega modela: | 17.710 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 15.963 € |
Cena testnega modela s popusti: | 17.710 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 809 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.000–5.500/min – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R15T R 18 V (Nexen N Fera) |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 107 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.152 kg – dovoljena skupna masa 1.607 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.262 mm – širina 1.732 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.454 mm – posoda za gorivo 45 l |
Prtljažnik: | 530–1.395 l |
T = 12 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.563 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,1s |
---|---|
402m z mesta: | 15,9s ( 146km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,8/14,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 13,6/18,2s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Fabia Combi ostaja avto, ki bo zanesljivo služil namenu družinskega prevoza. Po posodobitvi je dobila kopico elektronskih pomagal in sistemov, ki so jo spet postavili vštric z večino konkurence