Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Scoutline

V začetku avgusta smo napovedali, da bo Škoda v svojo ponudbo kmalu uvrstila križanca, nekakšno Fabio SUV, ki bo majhno Škodo precej približala terenskim zmogljivostim. Fabia jim je za zdaj najbliže v različici Combi Scoutline, ki se s karoserijskimi dodatki precej spogleduje s terenom.

Prenesi PDF testa
Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Scoutline (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
20. 10. 2016

Škoda Fabia je v različici Scoutline dobila plastične zaščitne dodatke v črno-srebrni barvni kombinaciji, ki na makadamskih in podobnih poteh ščitijo pločevino pred udarci kamenčkov, predvsem pa poskrbijo za terenski videz, ki se Fabii Combi z njenimi že tako precej oglato ostrimi linijami zelo poda. Sploh v kombinaciji z modrim odtenkom laka, kakršen je bil na testnem avtomobilu. S tem se terenska naravnanost Fabie Combi Scoutline tudi konča.

Pod grobo elegantnim videzom se namreč skriva povsem običajna Škoda Fabia Combi, kar je precej dobra popotnica predvsem za vsakdanjo uporabo. Avtomobil je namreč za svoj razred zelo prostoren, vsaj ko gre za povprečno rasle ljudi, po zaslugi enega od največjih prtljažnikov med tekmeci pa omogoča tudi prevoz zares veliko prtljage. Zaradi posebnih predalov ob bokih lahko prtljago še uporabno razporedite in preprečite neprijetne premike po dnu prtljažnika.

Voznikov delovni prostor na prvi pogled morda deluje precej pusto, odvisno sicer od značaja voznika, a kmalu osvoji z ergonomijo in preglednostjo ter velikim barvnim zaslonom za upravljanje avtomobilskega računalnika in informacijsko-razvedrilnih pripomočkov. Meniji za upravljanje so zelo intuitivno in smiselno razporejeni, res pa je tudi, da dostop do nekaterih podatkov in funkcij zahteva kar precej brskanja po menijih, ki vam lahko vzame nekaj časa. Podvozje je precej mehko, zato se je treba med vožnjo navaditi na nekaj nagibanja, sicer pa kljub razmeroma kratki medosni razdalji, ki seveda izhaja iz razrednega položaja avtomobila, dobro opravi s podlago, tudi ko se vozimo po bolj grobih makadamskih poteh z veliko prečnimi neravninami in luknjami.

Le pri zvočni izolaciji se zdi, da so konstruktorji nekoliko varčevali, saj se v kabino kljub dodatni plastični oblogi serije Scoutline prikrade precej neprijetnih zvokov. Na prvi pogled se zdi, da bi slabost testne Fabie Combi Scoutline lahko bil njen motor, šibkejši 66-kilovatni bencinski motor 1.2 TSI. Na papirju ponuja precej manj moči od močnejšega 81-kilovatnega, a se je kljub drugačnim pričakovanjem kmalu izkazal za več kot doraslega avtomobilu in precej živahnega tudi tedaj, ko je moral premagovati strme gorske serpentine.

V tem primeru mu je lepo sledil tudi petstopenjski ročni menjalnik, ki pa bi mu med križarjenji po avtocesti privoščili šesto prestavo. S tem bi se mogoče še nekoliko zmanjšala poraba goriva, ki je bila s testnimi 6,2 litra na 100 kilometrov sicer precej ugodna, pa tudi hrupa bi bilo manj. Škodi Fabii Combi Scoutline karoserijski dodatki terenskega videza seveda niso dodali tudi terenskih zmogljivosti, vsekakor pa je zelo vsestransko uporaben avtomobil, ki lahko dobro opravlja vlogo drugega ali celo prvega družinskega avtomobila. Ali pa avtomobila za ljudi z obilico prostočasnih dejavnosti, takšne, ki si želijo majhen avtomobil z velikimi prevozniškimi zmogljivostmi, s svojim videzom namigujoč na razburljive avanture.

Matija Janežič foto: Saša Kapetanović

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Scoutline

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 10.499 €
Cena testnega modela: 15.883 €
Moč: 66kW (90 KM)

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 829 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.400–5.400/min – največji navor 160 Nm pri 1.400–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Bridgestone Turanza ER300).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 107 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.133 kg – dovoljena skupna masa 1.588 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.257 mm – širina 1.732 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.470 mm – prtljažnik 530–1.395 l – posoda za gorivo 45 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 27 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 3.212 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,0s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,9s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 22,6s (V)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena
  • Kljub privlačnemu terenskemu videzu je Škoda Fabia Scoutline namenjena predvsem cestnim avanturam z občasnimi izleti na makadam, ko pride do izraza plastična zaščita pločevine. Njena pojava na cesti je vsekakor prijetna, k čemur vsekakor pripomore prijetni odtenek modre barve karoserije.

Hvalimo in grajamo
privlačna kombinacija plastičnih dodatkov in modre barve karoserije
ergonomija
Udobje
Živahen motor
izdaten nabor info-razvedrilnih funkcij zahteva nekaj brskanja po menijih
menjalnik ima le pet prestav

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri