Škoda Octavia 1.6i Elegance

9. 8. 2001 | Peter Kavčič
Deli

Iskanje pravega razmerja med močjo motorja, zmogljivostmi, maso avtomobila in konec koncev tudi porabo je za snovalce novih avtomobilov zahtevna naloga. Poiskati morajo kar najbolj ugodno razmerje, če želijo, da bo avtomobil šel dobro v denar. In pred malce drugačnim, a vseeno do neke mere podobnim iskanjem se znajdejo kupci avtomobilov. Tudi oni morajo najti pravo razmerje med željami in resničnostjo. Je to iskanje zlate sredine? Lahko bi rekli tudi tako!

Pri Škodi so z novim 1, 6-litrskim bencinskim motorjem storili prav to. Našli so ugodno razmerje med zmogljivostmi in maso velike Octavie, ki na tehtnici pokaže skoraj 1200 kilogramov, kajti najmanjši bencinski motor z 1, 4 litra prostornine ni povsem kos masi in velikosti avtomobila.

Če niste prezahtevni in radi vozite umirjeno, brez naglega pospeševanja, je sicer povsem dovolj, sicer ne. Zato je novi motor 1.6i s sto konjiči še kako dobrodošel. Zelo rad se vrti in pri tem oddaja prijetne zvoke, ki mejijo že na športnost. Ampak to seveda le takrat, ko med pospeševanjem brez zadržkov pohodite stopalko plina. Od nič do sto kilometrov na uro vas tako popelje v dobrih enajstih sekundah, kar je dovolj za živahno in tekočo vožnjo. Pred prehitevanjem počasnejšega avtomobila pred seboj vam ni treba razmišljati še o tem, kje boste vzeli zalet in kolikšno razdaljo boste prevozili, preden boste varno mimo. Prav tako ni težav na avtocesti ali v mestni gneči.

Prestavna razmerja v menjalniku so dobro razporejena, tako da vas od pretiranega pretikanja ne bo bolela glava. S kratko ročico in dovolj natančnimi gibi je menjalnik zadnja stvar, na katero boste mislili med vožnjo - če se vozite po ovinkastih cestah (na njih je lahko moteče za odtenek premočno nagibanje karoserije) ali na hitrih avtocestah.

Ko zberemo dobre in slabe strani, ugotovimo, da Octavia nikjer pretirano ne izstopa. Sprijaznili smo se tudi z dejstvom, da notranjost ne more (ali ne sme) biti živahnejša in iz kakovostnejše plastike, toda to je že druga zgodba. Pomembneje je, da je v njeni notranjosti vse na svojem mestu. In to za zmeren kupček denarja. Pri Octavii namreč ne boste imeli zoprnega občutka, da ste avtomobil preplačali zaradi njegovega imena.

Peter Kavčič

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.076,61 €
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,0 × 77,4 mm - gibna prostornina 1595 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 75 kW (102 KM) pri 5600/min - največji navor 148 Nm pri 3800/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 4,7 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,450; II. 1,940; III. 1,370; IV. 1,030; V. 0,850; vzvratna 3,170 - diferencial 4,250 - gume 195/65 R 15 (Continental SuperContact)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,8 s - poraba goriva (ECE) 9,9/5,7/7,2 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1335 kg - dovoljena skupna masa 1790 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4507 mm - širina 1731 mm - višina 1431 mm - medosna razdalja 2512 mm - kolotek spredaj 1513 mm - zadaj 1494 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 1640 mm - širina 1420/1420 mm - višina 900-960/900 mm - vzdolžnica 890-1100/830-560 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 528-1328 l
Naše meritve
T = 18 °C - p = 987 mbar - rel. vl. = 73 %
Pospešek 0-100km: 12,0s
1000m z mesta: 34,1s ( 151km/h)
Največja hitrost: 195km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,5l/100km
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 50,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Vsaka novost na preizkušeni Škodi Octaviji je dobrodošla. Še posebej, če je to nov 1,6 litrski bencinski motor, ki navduši s poskočnostjo. Ob zmerni vožnji bo tudi poraba sprejemljiva. Ta močno naraste le pri resnejšem priganjanju. Če vam je 12 litrov na 100 kilometrov še sprejemljivo boste zadovoljni. Sicer pa velja: za sprejemljiv denar veliko avtomobila.

Hvalimo in grajamo
motor
prostornost
uporabnost
ergonomija
cena
nagibanje karoserije v ovinkih
preglednost nazaj
pusta notranjost
težka zadnja vrata