Škoda Octavia 1,9 TDI Combi

22. 2. 2001 | Dušan Lukič
Deli
Škoda Octavia 1,9 TDI Combi

Arhitekti so ljudje, ki jih pogosto občudujem. Iz luknje, velike le nekaj kvadratov, znajo narediti udobno in zanimivo stanovanje! S pravimi potezami in nekaj talenta je očitno mogoče skoraj vsak prostor spremeniti v lep prostor.

Dobre (avtomobilske) arhitekte imajo očitno tudi pri Škodi. Po štirih letih je Octavia lani doživela pomladitev. Ne velike, pri tehniki je sprememb bolj malo, pa tudi vizualne spremembe ne sodijo pod oznako revolucija.

Tako kot limuzinska različica Octavie je tudi kombijevska, pri Škodi ji pravijo Combi, dobila nove, rahlo trapezaste luči z gladkim steklom in boljšim osvetljevanjem ceste, vanje pa so vgrajene tudi meglenke. Rahlo je spremenjena tudi oblika maske, ki ni več popolnoma pravokotna, spremenjen pa je tudi prednji odbijač. Nove so tudi zadnje luči, od zdaj s kristalnim steklom.

Tudi notranjost je doživela sicer rahle, toda zelo dobrodošle spremembe. Sedi se dobro, sedeži so nastavljivi tudi po višini, volan pa po višini in globini. Sedeži so udobnejši (imajo novo obliko), pred voznikom pa je armaturna plošča s prenovljeno grafično podobo, kar je več kot dobrodošlo, saj je stara armaturna plošča delovala nekako neusklajeno in pusto.

Seveda so dobrodošle tudi izboljšave v zadnjem delu avtomobila. Čeprav je medosna razdalja ostala enaka kot pri stari Octavii, je zadaj več prostora za kolena, kar prinaša več udobja. In oznaka Combi pomeni, da se pod petimi vrati skriva prava jama brez dna.

V testni Octavii ni bilo novosti le pod motornim pokrovom. Pod njim je bil nameščen kocernski 1, 9-litrski turbodizel, tokrat različica s 110 konji, torej je bil v napisu na zadku rdeč le i na koncu. Octavia je sicer na pogled velika in težka, toda motor je povsem dovolj zmogljiv, tudi ko je polno naložena, saj ima več kot dovolj navora, tako da ga ne utrudijo niti dolgi klanci. Njegova uglajenost sicer ni na ravni nove generacije dizlov in tudi trušča je malenkost več, toda ne toliko, da bi utrujal na daljših poteh. Le pri vžiganju bo tudi sosedom jasno, da gre za dizel.

Podvozje skrbi za udobje. Kratki udarci izpod koles se sicer lahko prebijejo do potniške kabine, to pa je tudi vse. Posledice takšne nastavitve postanejo jasne v ovinkih, saj se karoserija pri hitrejši vožnji precej nagne, vendar pa je lega zanesljiva. Ampak glede na to, kateri motor je v nosu, takšna nastavitev podvozja ni niti nepričakovana niti slaba.

Bistvo te Octavie je torej v njeni notranji arhitekturi. Več prostora in lepše oblike so vedno dobrodošli.

Dušan Lukič

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 16.577,03 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 191 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 95,5 mm - gibna prostornina 1896 cm3 - kompresija 19,5 : 1 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 4150/min - največji navor 235 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva, elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg (Bosch) - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,8 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,780; II. 2,060; III. 1,350; IV. 0,970; V. 0,770; vzvratna 3,600 - diferencial 3,389 - gume 195/65 R 15 (Continental ContiWinterContact)
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 6,8/4,3/5,2 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj, poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1315 kg - dovoljena skupna masa 188 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4513 mm - širina 1731 mm - višina 1457 mm - medosna razdalja 2512 mm - kolotek spredaj 1513 mm - zadaj 1494 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 1550 mm - širina 1430/1410 mm - višina 930-980/940 mm - vzdolžnica 870-1120/850-600 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 548-1512 l
Naše meritve
T = 6 °C - p= 987 mbar - rel. vl.= 83 %
Pospešek 0-100km: 10,9s
1000m z mesta: 32,6s ( 155km/h)
Največja hitrost: 195km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,5l/100km
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Octavia Combi se s pomladitvijo ni veliko spremenila, Škodini inženirji pa so dokazali, da se da izboljšati tudi že tako dober in predvsem poceni avtomobil.

Hvalimo in grajamo
izdelava
prostornost
udobje
cena
nagibanje v ovinkih
glasen motor
predolgi gibi stopalk