Dogajanja v avtomobilski industriji so včasih prav zanimiva. Sodobni trendi narekujejo vse večjo ekonomsko ozaveščenost, manjšo porabo goriva, manj trušča . . Tovarne pa se tega problema seveda lotevajo različno.
Recimo koncern Volkswagen oziroma v našem primeru Škoda. Včasih so v Octavio vgrajevali 1, 8-litrski motor s 125 konji, ki so ga pri Volkswagnu ob nastanku hvalili na vse pretege. In medtem ko se je njegov močnejši brat, ki s turbinskim polnilnikom zmore 25 konjev več, v avtomobilih tega koncerna zelo dobro uveljavil, je sesalna različica tega motorja ostala pastorek, grdi raček. In počasi je izginil.
Zamenjal ga je dvolitrski motor - večji torej. In na papirju manj zmogljiv. Toda v resnici se izkaže, da gre za dobro zamenjavo. Konjev je morda res manj, vendar je dvolitrski motor precej bolj prožen, kar se dobro pozna predvsem takrat, ko je Octavia Combi polno naložena. Poleg tega je s količino izpušnih plinov in manjšo porabo prijaznejši do okolja, voznika pa razveseli tudi z bolj uglajenim tekom in manjšim truščem, ki izpod motornega pokrova vdira v kabino.
Preostali deli testne Octavie Combi so takšni, kot smo pri teh avtomobilih že vajeni. Za dokaj nizko ceno kupec torej dobi prostoren avtomobil z dobro lego na cesti, od precej dražjih avtomobilov Volkswagnovega koncerna pa se razlikuje le v malenkostih.
Armaturna plošče je nekoliko prepusta, trušča je malenkost več, tukaj pa se tovrstne pritožbe tudi končajo. Sedi se ravno tako udobno kot v Passatu, ergonomija je dobra, založenost z opremo več kot zadovoljiva. Za zadnjimi sedeži je za štiričlansko družino, ki se odpravlja na morje, prostora čez glavo dovolj.
Bi si lahko zaželeli še kaj več? Seveda, kakšen štirikolesni pogon bi prišel prav, pa recimo dober avdiosistem . . Vse to se pri Škodi seveda da dobiti, ampak z odličnim prevoznim sredstvom za zelo zmeren znesek nima več veliko skupnega. Pri dodatni opremi je pač tako, da več opreme pomeni več denarja. Več je več, torej ravno nasprotno kot pod motornim pokrovom.
Dušan Lukič
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.730,11 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,3 s |
Največja hitrost: | 194 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,0l/100km |
Motor: | 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,5 x 92,8 mm - gibna prostornina 1984 ccm - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 85 kW (115 KM) pri 5200/min - največji navor 170 Nm pri 2400/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 8,0 l - motorno olje 4,5 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,300; II. 1,940; III. 1,310; IV. 1,030; V. 0,840; vzvratna 3,060 - diferencial 3,944 - gume 195/65 R 15 |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 11,0/6,2/8,0 l/100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj, poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EDL - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1275 kg - dovoljena skupna masa 1824 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4511 mm - širina 1731 mm - višina 1473 mm - medosna razdalja 2512 mm - kolotek spredaj 1516 mm - zadaj 1492 mm - rajdni krog 10,8 m |
Notranje mere: | dolžina 1550 mm - širina 1430/1410 mm - višina 930-980/940 mm - vzdolžnica 870-1120/850-600 mm - posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | normno 548-1512 l |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 32,7s ( 159km/h) |
Največja hitrost: | 196km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 10,1l/100km |
poraba na testu: | 11,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,4m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
-
Za dva decilitra večja prostornina motorja je Octavii Combi dodala še nekaj uporabnosti. Večja prožnost pride prav pri polni obtežitvi, uglajenost motorja pa je Octavii dodala še kakšno točko na lestvici uglajenosti.