Škoda Octavia Combi 1.9 TDi Elegance

4. 8. 2005 | Aljoša Mrak
Deli

Ali vam 580 oziroma 1620 litrov veliko pove? Tudi nam bolj malo. Ali vam naš skupek testnih kovčkov več pove? Tudi nam. Ali naj vam prišepnemo, da je prtljažnik tako velik, da vanj zlahka stlačite pisalno mizo in dve omari, ki ste jo kupili v Ikei?

»Toliko? ! ? « bo verjetno vaš odgovor. Naše dojemanje prostora je zelo problematično, saj vam s fotografijo zelo težko predstavimo vso veličino prtljažnika, s katerim razpolagamo v Octavii Combi. Verjetno litri najbolj pomagajo tistim, ki si v diskontu kupijo večje količine cenejšega piva, ki ga nato čez mesec počasi srkajo. Srečneži . . Drugače je z matematiki, fiziki in računalničarji, ki so jim številke najpomembnejše. Ha, ti bodo najbolj zadovoljni, če napišemo, da lahko v Combiju peljemo kar za 660 kilogramov prtljage, ki se jo lahko pritrdi s kar 12 varovalnimi sidrišči (šest na dnu in šest na bokih).

In na koncu obstajamo tisti, ki potrebujemo optično predstavo, torej domač predmet, ki ga v svoji glavi domišljijsko stlačimo za zadnje sedeže. In če rečemo, da gre z vami na pot zlahka tudi zapakirana pisalna miza povprečne velikosti in dve omari, poleg tega pa še številne vrečke (ah, nikoli konca . . ) iz prehrambenega nakupovalnega središča, si vse to lažje predstavljamo. Lahko pa povem še drugače: če bi nam mojster sestavil pisalno mizo kar pred trgovino, bi jo leže brez težav pripeljali do doma. Da, tako velik prtljažnik je v Octavii Combi!

A družinsko naravnani različici Combi bi delali zelo veliko krivico, če bi jo ocenjevali ali sploh upoštevali le zaradi Postojnske jame v prtljažniku. Tisti, ki bo zadovoljen prvi skočil na sedež, bo prav gotovo voznik. V opremi Elegance ga bodo namreč razvajali školjkasti sedeži (v predelu hrbta malce širši, kar pomeni, da je povprečnega Hansa ali Jiržija vseeno malce več okoli pasu), po višini in radodarno po globini nastavljiv usnjeni volanski obroč, da o ogromnem 6, 5-palčnem barvnem zaslonu na sredini konzole sploh ne govorimo.

Prek tega ekrana lahko upravljamo z avtoradiem, še bolje pa je, če imate nameščeno navigacijo, ki vas bo varno pripeljala v vse vasice razvite Evrope. No, za navigacijski sistem Naxus boste morali doplačati 360 tisočakov, a verjemite, na dolgih poteh vam bo pošteno olajšal delo, saj je upravljanje z njim preprosto - torej primerno tudi za tiste manj vešče rokovanja z elektronskimi novostmi.

In ko takole križarite po Evropi, se hladite z dvokanalno klimatsko napravo, občasno pobrskate po številkah potovalnega računalnika in vedno znova zadovoljno ugotovite, da je povprečna poraba umirjenega voznika okoli 7 litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, se vprašajte, kolikokrat na leto pa resnično potrebujete tak prtljažnik.

Če imate doma majhnega otroka, ki v prvih rosnih letih potrebuje voziček bolj kot najljubšo igračo, ali pa kužka, ki rad pohajkuje z vami po svetu (in v ta namen lahko pri Octavii Combi dokupite varovalno mrežo med potniškim in prtljažnim prostorom, da o gumeni zaščiti notranjosti prtljažnika sploh ne govorimo! ), je nakup upravičen, sicer pa poglejmo resnici v oči.

Velika večina voznikov bo prtljažnik izkoristila le dvakrat na leto, na zimskih in poletnih počitnicah. A za teh štirinajst dni bo kar okroglih 300 dni na leto iskala večji parkirni prostor pred pisarno v središču mesta ali trpela vročino, preden sicer zelo dobro delujoča klimatska naprava ohladi večji prostor v notranjosti avtomobila. Ali ne bi bilo pametneje, če bi za tistih 14 dni v letu namestili na streho strešni kovček?

Pravite, da vam je kombijevska različica všeč? No, to bo verjetno glavni razlog, da tudi v Sloveniji velika večina kupcev izbere prav to različico. In ti kupci pri tem mogoče celo niso spregledali, da vas pri odklepanju pričakajo osvetljena tla (lučka na stranskem vzvratnem ogledalu), kar je zelo dobrodošlo predvsem za tiste, ki parkirate pred neosvetljeno hišo. Ali pa da je treba za večjo uporabnost ali boljši videz doplačati kot v primeru testnega avtomobila, ko stanejo strešne letve 35 tisočakov, ali ko je treba za 16-palčna aluminijasta platišča odšteti dodatnih 43 tisoč tolarjev? Da, življenje ni več poceni!

Octavia preseneča s podkožno tehniko, čeprav ni v njej nič pretresljivo novega. Motorja sicer ne razganja od moči, a tudi polno naloženo Octavio suvereno premika po zemeljski obli brez izrazite turboluknje, prav tako pa nismo imeli pripomb na dobro izračunanih pet prestavnih razmerij v ročnem menjalniku ali na delovanje zavornega sistema . . Da smo si na jasnem: veliko raje bi imeli dvolitrsko različico TDi z menjalnikom DSG, a verjemite, tudi s tako opremljeno Octavio ne boste nikoli najpočasnejši ali nezadovoljni, ker je sosed kupil bolje opremljen avtomobil.

Oblikovna sivina karoserijskih oblin, 'češko' notranje držalo v prtljažnih vratih in cena novega avtomobila bodo takoj pozabljeni, ko boste znova odpeljali vso rodbino na nakupovanje v potrošniško meko, imenovano Ikea. Le kdo drug v družini bi namreč lahko zadovoljil potrebo po velikem, udobnem, varnem in varčnem prevozu? In hočete nočete, znova boste izpadli kot glava družine . .

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 20.359,71 €
Cena testnega modela: 22.796,70 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1896 cm3 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1900/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Bridgestone Turanza).
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,9 s - poraba goriva (ECE) 6,5/4,4/5,2 l/100 km.
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, štiri prečna vodila, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni - rajdni krog 10,2 m.
Mase: prazno vozilo 1325 kg - dovoljena skupna masa 1985 kg.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=27 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 55 % / Gume: 205/55 R 16 V (Bridgestone Turanza) / Stanje km števca: 12958 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 17,9s ( 125km/h)
1000m z mesta: 32,8s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6s
Prožnost 80-120km/h: 12,5s
Največja hitrost: 190km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,6l/100km
Najvišja poraba: 8,9l/100km
poraba na testu: 8,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (352/420)
  • Dober kompromis med velikostjo, udobjem, uporabnostjo in … hja, ceno, če si to lahko privoščite. Morda ni najhitrejši, ne najlepši, niti ne najprestižnejši, a bo s turbodizelskim motorjem in boljšo kakovostjo izdelave vseeno vzoren član družine.

  • Zunanjost (14/15)

    Po mnenju večine je kombijevska različica še lepša od limuzine.

  • Notranjost (122/140)

    Veliko opreme, dovolj prostora, dobri materiali.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Čisto dovolj, če le ne razmišljate o prihajajoči različici RS.

  • Vozne lastnosti (81 /95)

    To, da za seboj vozite manjšo dnevno sobo, za volanom ne boste občutili.

  • Zmogljivost (25/35)

    Ni najhitrejši kombi, a še zdaleč ne najpočasnejši.

  • Varnost (34/45)

    Pri tako bogati opremi in velikosti avtomobila se ni treba bati za zdravje.

  • Gospodarnost

    Nežna desna noga poskrbi, da 110 KM sploh ni žejnih.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
ogromen prtljažnik
prostornost v potniški kabini
primernost motorja
delovanje menjalnika
školjkasta oblika sedežev
hrup pri srednjih motornih vrtljajih
notranje držalo za zapiranje prtljažnih vrat
oblikovna siva miš